  • 121. Data: 2013-11-16 23:51:48
    Temat: Re: Rozwiązanie zagadki
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:l68a5e$43s$2@node2.news.atman.pl...

    >> A znak elektryczny miałeś? :))
    >
    > znaczy co ? Bo nie rozumiem ?

    Rzeczywiście, gugiel nie zwraca właściwej odpowiedzi na zapytanie "znak
    elektryczny".
    Już tłumaczę więc - jest to rana, różnej wielkości, zwykle koloru szarego,
    wywołana OIDP, działaniem termicznym przepływającego prądu. Jako, że
    powierzchnia styku nie za duża, to z racji dużej oporności znaczna część
    energii wydzieli się w tym punkcie i oparzy skórę. Skóra wygląda, jakby ją
    przez chwilę w tym punkcie smażyć.
    Teraz nie znalazłem tego określenia, ale dawniej na BHP to hasło dość często
    miałem. Spotykałem je też w starych opisach.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 122. Data: 2013-11-17 02:39:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Teraz nie znalazłem tego określenia, ale dawniej na BHP to hasło dość
    > często miałem. Spotykałem je też w starych opisach.

    To nie, ale miałem chyba coś lepszego - znak promieniotwórczy :)
    Otóż rozebrałem kiedyś jakiś zegarek, ze świecącymi kropkami przy
    cyfrach. Chyba naręczny - ale nie jestem pewien.

    No i jakoś trzymałem taką wydłubaną "kropkę" o średnicy może 1.5mm -
    jakoś tak - na palcu.
    I potem zauważyłem, że mi się w tym miejscu zrobiła jasna plamka
    dokładnie tego rozmiaru. I miałem ją tam przez długi czas - myślę, że
    parę lat. Dziś już nie i nawet nie pamiętam, który to palec...

    Ciekawe, czy się mocno napromieniowałem :)

  • 123. Data: 2013-11-17 07:16:29
    Temat: Re: Zagadka
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik janusz_k napisał:
    > To jest prawda piekarza, a US złapał go na kantowaniu z podatkami.
    > On na papierze prawie nic nie piekł.

    Chyba raczej - na papierze nic nie sprzedawał. Wręcz przeciwnie - piekł
    dużo ale też i dużo rozdawał. Za dużo, więc mu się dobrali do tyłka.
    Możesz mieć jakieś tam straty, niesprzedane pieczywo ale nie aż tyle.
    Trochę ludzi w Polsce chciało mu pomóc ale po bliższym sprawdzeniu
    wycofywali się.

  • 124. Data: 2013-11-17 10:57:12
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-11-16 23:35, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

    > Ja bym się upierał, że Pekin, to Grochów jeszcze... Na każdym planie
    > miasta jest inaczej. (see www.trasbus.com)

    > Swego czasu bywałem niemal codziennie, bo mnie losy w rozmaity sposób
    > tamtędy wodziły. Pamiętam nawet czasy pętli autobusowej, na miejscu
    > której stoi ten kompleks budynków. Mam trochę fotek z tamtych czasów,
    > muszę je tylko znw poskanować, bo mi dysk upalantował i foty poszły się
    > fotografować.

    Gdybyś miał takie zdjęcia to jestem zainteresowany.

    Ja pamiętam tylko czasy kiedy wokół uniwersamu były puste place.
    I cyganie tam rezydowali. To było tak z 15 lat wstecz.

    Adam

  • 125. Data: 2013-11-17 11:39:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 07:16:29 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > Możesz mieć jakieś tam straty, niesprzedane pieczywo ale nie aż tyle.
    > Trochę ludzi w Polsce chciało mu pomóc ale po bliższym sprawdzeniu

    Moze tak: urzad oswiadczyl ze produkowal duzo, ale nie rejestrowal
    sprzedazy. produkcje mu policzyli na podstawie innych niz maka
    skladnikow.
    I teraz cholera wie - kupowal make na lewo i sprzedawal pieczywo na
    lewo, czy urzad sie pomylil, ale oczywiscie uparl.

    Tak czy inaczej - od darowizny powinien zaplacic VAT w tamtym czasie.
    A bylo napisac "pieczywo przeterminowane", obnizyc cene o 90%, przyjac
    zaplate ... a kwote oficjalnie podarowac.

    J.

  • 126. Data: 2013-11-17 14:18:28
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2013-11-16 20:10, Adam pisze:
    > Zgłaszam "na ochotnika" Kogutka albo jakiś inny punkt ;)
    ha ha ha
    odpadnie w przedbiegach, czytnika nie potrafi obsługiwać :)

  • 127. Data: 2013-11-17 14:19:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-11-16 23:28, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Azotowy nie potrzebuje do tego żadnej zachęty, sam sobie radzi z miedzią
    > doskonale.

    Oczywiście, jednak autor pisał o mieszaninie dwóch kwasów. Ponadto
    dodatek siarkowego ma sens, azotowy jest droższy i trudniejszy do
    zdobycia. W mieszance trzeba go mniej, można by też regenerować taki
    trawik dodając obu kwasów i wykrystalizowywać siarczan miedzi po
    obniżeniu temperatury.

    P.P.

  • 128. Data: 2013-11-17 17:21:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdobycia. W mieszance trzeba go mniej, można by też regenerować taki
    > trawik dodając obu kwasów i wykrystalizowywać siarczan miedzi po

    czym dłużej myślę, tym mi się bardziej przypomina :)
    I faktycznie najprawdopodobniej to było tak ;

    - najpierw próbowalim z tym siarkowym
    - a potem właśnie z solnym + perhydrol. I to co kolega zaciągnął to była
    chyba ta mieszanka. Zresztą będę dziś kolegę widział to zapytam, ale tak
    na 85% chyba właśnie tak.

  • 129. Data: 2013-11-17 17:23:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-17 14:18, Jawi pisze:
    > ha ha ha
    > odpadnie w przedbiegach, czytnika nie potrafi obsługiwać :)

    no i dobrze, jak kolega napisał przed chwilą "co jest też ważne,
    przestanie pisać" :)

  • 130. Data: 2013-11-17 17:44:59
    Od: l...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > - a potem właśnie z solnym + perhydrol. I to co kolega zaciągnął to była
    >
    > chyba ta mieszanka. Zresztą będę dziś kolegę widział to zapytam, ale tak

    Dzis to robi sie tak:
    http://www.cemco.com/images/regen.1.jpg

    Za pomoca samej energii odzyskuje sie Cu, zero dodatkowych odczynnikow
    uzupelniajacych czy regenerujacych, proces trawienia powtarzalny i banalna kontrola.
    Obieg zamkniety, brak szkodliwych odpadow.