  • Data: 2010-11-12 17:57:43
    Temat: Re: Zabójczy nakaz jazdy na światłach - nowe fakty
    Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-12 08:19, Semir pisze:

    > 11 lat to mało?

    No mało. W każdym razie wygląda na próbę
    ukrycia niewygodnych faktów przez jakiegoś
    wiejskiego statystyka.
    Zaś co do wykresów które wyprodukowałeś, to
    mają jedną zasadniczą wadę, każdy z nich jest
    w innej skali, co powoduje złudzenie jakichś
    gwałtownych skoków w ilości wypadków.
    Wykresy znormalizowane wyraźnie pokazują, że w
    przedstawianym przez ciebie okresie, ilość
    rannych na każdy wypadek jest praktycznie stała.
    Ciekawsza jest jednak statystyka
    przedstawiająca ilość zabitych w każdym
    wypadku. Od roku 2002 do 2005 następuje
    powolny ale stały wzrost ilości zabitych w
    każdym wypadku. Rok 2006 jest wyjątkiem,
    następuje niewielki spadek tej liczby (0,5%).
    Ciekawy jest natomiast rok 2007, bo w tym roku
    ilość zabitych w każdym wypadku jest niższa
    niż w 2005! I w kolejnych latach GWAŁTOWNIE
    maleje. W roku 2009 ilość zabitych w wypadkach
    jest niższa o 7% niż w 2006. Jakbyś to
    wytłumaczył?

    JK