  • Data: 2010-11-12 20:52:47
    Temat: Re: Zabójczy nakaz jazdy na światłach - nowe fakty
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy naprawdę trudno zrozumieć, że rozmawiamy o danych rocznych, ponieważ dane
    > miesieczne czy dzienne są obarczone za dużym błedem? Jeżeli w jakimś miesiącu
    > liczba wypadków była z jakiegoś powodu większa, to w innym również dobrze
    > mogła być mniejsza z innego powodu. Na przestrzeni roku to się wyrównuje. Czy
    > muszę tłumaczyć rzeczy oczywiste?
    > ps. Co z tym 20 sierpnia?

    Jeżeli badamy wpływ jakiegoś czynnika, to mamy badać okres, kiedy miał
    on jakąkolwiek szansę oddziaływania. W styczniu-lutym tych szans nie
    było. Wtedy wprowadzenie nowego nakazu po prostu nie działało! Błędy
    statystyczne pojawiają się w zupełnie innej sytuacji. Co było 20
    sierpnia, nie mam pojęcia i nie ma to znaczenia, ponieważ przyrost
    zabitych (w sztukach) w tym dniu nawet o 20% będzie znikomy w skali
    roku, ponieważ będzie to zaledwie kilka osób, a nie obejmie 94% całego
    rocznego przyrostu (znowu w sztukach martwych ciał, czyli ponad 300),
    jak styczeń i luty.

    Piotr