    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Date: Sun, 11 Sep 2016 08:27:50 +0200
    <nqcc68$5m2$1@node1.news.atman.pl> <nqce5r$rga$1@node2.news.atman.pl>
    <57cc6bf6$0$12562$65785112@news.neostrada.pl>
    <nqi0i6$prl$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <nqlr8g$jfm$1@news.chmurka.net>
    <57ce7132$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <57cea914$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <nqmsmc$mbh$1@node1.news.atman.pl>
    <57cefd53$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <nqn2rc$t28$1@node2.news.atman.pl> <nqoin5$j76$1@news.chmurka.net>
    <57cfdea9$0$12560$65785112@news.neostrada.pl>
    <nqq229$o6f$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <nqq3nu$pks$1@node2.news.atman.pl> <nqq4en$qen$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <op.ynfz5mg90oi0ax@pekin-7-16> <o...@h...linksys>
    <nqrn8d$jff$1@news.chmurka.net>
    <57d17edf$0$12546$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2016-09-08 o 17:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    > nie wina/zasługa PRL.

    > I tak, i nie.
    > Pamietaj, ze kraj mielismy zacofany i zniszczony.
    > Pewne zacofanie

    Zacząłbym chociażby od planu Marshalla. I od tego, że Francuzi mieliby
    dość własnych problemów żeby się do nas za bardzo nie wpychać.

    > Trudno powiedziec, jakby to wygladalo, gdyby kapitalizm rzadzil ... w
    > zasadzie to wiem - telefon bylby na tyle drogi, ze zamowien na
    > instalacje byloby w sam raz, aby nikt nie narzekal na dlugie czekanie :-)

    Nie byłoby tak, bo nie byłoby monopolu. Nie byłoby "obiektywnych
    powodów" itd.
    Nie powtarzaj po tych tam "że gdyby był kapitalizm to wcale tak lepiej
    by nie było". Oni przedstawiają problemy we "właściwym" dla nich
    świetle. Wystarczy popatrzeć na to szerzej i od razu inaczej to wszystko
    wygląda.

    > Prawidlowo ... ale tez jak pamietam znajomych z liceum, to chyba wszyscy
    > telefony mieli.
    > Nie mowie, ze we Wroclawiu tak swietnie bylo - potem poznalem pare osob
    > co tez juz dlugo czekaly mimo nowego ustroju,
    > firmy tez musialy swoje odczekac ...
    > A wsi TP nei zdazyla stelefonizowac.
    > Moze i dobrze, bo by im sie inwestycja nie zwrocila ... chyba ze przez
    > internet :-)

    Wieś to jest wszędzie problem. Stawiać słupy, ciągnąć linie... a rozmów
    tyle, co kot napłakał. Wciąż są miejsca, gdzie wprawdzie komórki
    działają, ale już internet to nie za bardzo.

    Pozdrawiam

    DD