  • Data: 2010-01-07 23:17:47
    Temat: Re: Za 54 PLNy miesišc na czeskiej autobanie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Jan 2010 22:40:03 +0100, cztery wrote:

    >Niemiec placi podatek drogowy praktycznie takiej samej wysokosci jak
    >Holender.

    Patrzac na http://www.pkw-steuer.de/kfz-steuer_benziner.html
    to posiadacz dwulitrowej benzyny zaplaci 135 euro.
    Mysle ze rocznie.

    >Procz tego ma drozsze niz w Polsce paliwo.

    Niewiele drozsze, za to zarabia znacznie wiecej.

    >Czy zgadzasz sie zeby placic 5000 zl rocznie i za to za darmo miec
    >autostrady ?

    Ale czemu 5000, skoro w Czechach autostrady kosztuja cos 200 zl ?

    Ja sie przede wszystkim nie bardzo zgadzam zeby z paliwa utrzymywano
    bezrobotnych i emerytow :-P

    Od lat wplywy z akcyzy paliwowej byly rzedu 15 mld zl, plus 3mld VAT
    od tego, a wydatki na drogi byly rzedu 5mld. Za te 10 mld mozna bylo
    ze 250km autostrad budowac .. kazdego roku 250km, to ile by bylo po 10
    latach ?

    J.