  • 11. Data: 2012-01-16 20:41:15
    Temat: Re: ZIF czy zwykłe?
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 16.01.2012 21:36, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Poskąpiłem na AVR Dragona, który kosztuje 220+PLN _bez_ podstawek.
    > Czyli jeszcze trzeba dołożyć koszt podstawek. Zamiast Dragona kupiłem
    > płytę uruchomieniową z wyświetlaczami, diodami, przyciskami i paroma
    > bajerami do ATMegi8. Ma gniazdo ISP ale poza ATMega8 nic więcej nie
    > zaprogramuję.

    Jak już kilka osób napisało, współczesne procesory programuje się w
    układzie i nie ma sensu kupowanie podstawek/przejściówek tym bardziej ZIF.

  • 12. Data: 2012-01-16 21:11:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Poskąpiłem na AVR Dragona, który kosztuje 220+PLN _bez_ podstawek.

    No bez, bo po co komu one?

    > Czyli jeszcze trzeba dołożyć koszt podstawek.

    Nie lepiej piwo kupić?

    > Zamiast Dragona kupiłem
    > płytę uruchomieniową z wyświetlaczami, diodami, przyciskami i paroma
    > bajerami do ATMegi8. Ma gniazdo ISP ale poza ATMega8 nic więcej nie
    > zaprogramuję.

    Ale czym programujesz? Programatorem ISP zaprogramujesz każdy AVR.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2012-01-16 21:35:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > No bez, bo po co komu one?

    Do programowania - to chyba oczywiste. Można też traktować jako mały
    modulik uruchomieniowy.

    > Nie lepiej piwo kupić?

    Co miałbym zrobić z piwem?

    > Ale czym programujesz? Programatorem ISP zaprogramujesz każdy AVR.

    Wiem, ale jakoś raz, że nie lubię trzymać układów scalonych w
    paluchach a dwa - łatwo sie pomylić - co układ, to innaczej nogi
    porozkładane :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2012-01-16 21:44:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Wiem, ale jakoś raz, że nie lubię trzymać układów scalonych w
    > paluchach a dwa - łatwo sie pomylić - co układ, to innaczej nogi
    > porozkładane :(

    Właśnie przy podstawce musisz paluchami albo jakimś narzędziem ciągle
    przekładać biednego scalaczka. A nogi w ramach jednej obudowy to chyba tak
    samo mają.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2012-01-16 22:01:13
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    >
    > Wiem, ale jakoś raz, że nie lubię trzymać układów scalonych w
    > paluchach a dwa - łatwo sie pomylić - co układ, to innaczej nogi

    Na swojej płytce dajesz złącze ISP lub JTAG i programujesz w układzie.
    Najlepiej JTAG bo możesz od razu program debugować.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2012-01-16 22:09:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > Właśnie przy podstawce musisz paluchami albo jakimś narzędziem ciągle
    > przekładać biednego scalaczka.

    Nie bardzo - tam się przekłada tasiemkę do odpowiedniego gniazda.

    > A nogi w ramach jednej obudowy to chyba tak samo mają.

    Nie bardzo - są dwie wersje 40-pinowe i dwie 20-pinowe o ile się nie
    mylę. MSP430 jednak lepiej pomyślany...

    Kupie sobie gołą podstawkę ZIF i wetknę do płytki stykowej - będzie
    mozna i programowac i robić prototyp.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2012-01-16 22:11:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    [...]

    > Na swojej płytce dajesz złącze ISP lub JTAG i programujesz w układzie.

    Zanim dojdę do swojej płytki, to bedę pierdziesiąt razy programował.

    > Najlepiej JTAG bo możesz od razu program debugować.

    Juz to przerabialiśmy - wcale nie jest tak różowo z tym JTAGiem i jako
    jedyny dobry został wskazany AVR Dragon a jego odrzucilem ze względu
    na cenę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-01-16 22:12:54
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Kupie sobie gołą podstawkę ZIF i wetknę do płytki stykowej - będzie
    > mozna i programowac i robić prototyp.
    Coś będzie trzeba pośredniego przylutować, jeśli styki ZIF będą szersze od
    dziurek.
    Ja mam takie ZIF, gdzie Pin to płaskownik zawinięty :-(
    S.

  • 19. Data: 2012-01-16 22:15:42
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Na swojej płytce dajesz złącze ISP lub JTAG i programujesz w układzie.
    > Najlepiej JTAG bo możesz od razu program debugować.
    Robię tak już od 10 lat. Zawsze złącze na płytce.
    JS5 w zwykłym rastrze 2,54mm
    Wylutować zawsze można.
    Choć jeśli DIP, to daję dodatkową podstawkę precyzyjną.
    S.

  • 20. Data: 2012-01-16 22:23:45
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Hello Mario,
    >
    > Monday, January 16, 2012, 11:01:13 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zanim dojdę do swojej płytki, to bedę pierdziesiąt razy programował.

    Jeśli się bawisz zestawem uruchomieniowym to czemu nie wziąłeś takiego z
    isp na pokładzie?
    Wyciąganie układu w celu zaprogramowania przypomina mi to co robiłem
    prze lata a do czego nie zamierzam więcej wracać. Jeszcze brakuje żeby
    układ naświetlać UV przed zaprogramowaniem.

    > Juz to przerabialiśmy - wcale nie jest tak różowo z tym JTAGiem i jako
    > jedyny dobry został wskazany AVR Dragon a jego odrzucilem ze względu
    > na cenę.

    Bo się uparłeś z tym AVR zamiast wziąć ARMa. To już lepiej baw się tym
    MSP tam masz zdaje się JTAGa w Launchpadzie i możesz go wykorzystać jako
    programator/debuger.

    --
    pozdrawiam
    MD