  • 11. Data: 2024-08-02 18:00:24
    Temat: Re: Yanosik Wymagane uprawnienie do wykonywania połączeń telefonicznych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Aug 2024 13:57:00 +0200, _Master_ wrote:

    > Bez zgody na to uprawnienie yanosik u mnie działa poprawnie.
    > Nie używam fabrycznej bo wiadomo że jest GORSZA (nawet jakbym ją miał ;-) )
    > On ma nawigować i odtwarzać komunikaty.
    >
    > Mam dzwonić janosikiem a nie domyślną aplikacją tekefonu? PO CO?
    >
    > PS. W tym komunikacie jest mowa o dokładnej lokalizacji.
    >
    > W systemie są ustawienie aby używać do tego również nadajników GSM.
    >
    > Co z tym mają wspólnego połączenia telefoniczne?

    Uprawnienia w Androidzie były, a może i są, trochę popierdolone.

    Np do skanowania sieci wifi, jest potrzebne prawo do lokalizacji.

    W sumie ... jak program przeskanuje te sieci, to może ustalić, gdzie
    jesteś, więc może ma to sens (jak sobie nie życzysz).

    Byc może z tym telefonem jest jakos podobnie ...

    J.

  • 12. Data: 2024-08-02 18:39:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.08.2024 o 18:00, J.F pisze:
    > Byc może z tym telefonem jest jakos podobnie ...

    UWAGA. Radia w samochodzie używam jako wzmacniacza tego co wysyłam z
    telefonu.

    Jakie i jak spieprzone radia macie w tych nowoczesnych samochodach to
    nie wiem ;-)

    Dzwonię to dzwonię. Zbiera dźwięk mikrofon telefonu a rozmówcę słyszę z
    głośników. Kiedyś miałem to podpięte po kablu audio a teraz po BT.

    Do tego większe uprawnienia Yanosika NIE SĄ POTRZEBNE i nie zamierzam
    ich przyznawać.

  • 13. Data: 2024-08-03 06:19:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2024 o 17:51, J.F pisze:

    > Cos naciągasz.
    >
    > Uprawnienie do telefonu mam wyłaczone.
    > A przez radio ostrzega.

    Połączeniem głosowym, czy przez kanał media?
    No i sprawdź wersje - Android się zmienia, może jest wymagane od którejś
    tam.

    I tak - u mnie też o to nie pytał, a połączenia głosowe działają, tyle
    że ja mam androida sprzed kilku lat.

  • 14. Data: 2024-08-05 09:12:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Aug 2024 18:39:23 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > nie wiem ;-)
    >
    > Dzwonię to dzwonię. Zbiera dźwięk mikrofon telefonu a rozmówcę słyszę z

    Co ty masz za spieprzone radio. W moim nowoczesnym, 17-letnim,
    samochodzie, samochód ma mikrofony, i telefon z nich korzysta :-)

    > Kiedyś miałem to podpięte po kablu audio a teraz po BT.

    A przez kabel przelączanie działało?

    Bo u mnie gra radio, ale na czas rozmowy czy komunikatu z janosika,
    radio cichnie, a z głośników korzysta telefon.

    > Do tego większe uprawnienia Yanosika NIE SĄ POTRZEBNE i nie zamierzam
    > ich przyznawać.

    Tez nie wszystko pozwoliłem.

    J.

  • 15. Data: 2024-08-05 09:16:07
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 02.08.2024 o 14:38, Cavallino pisze:

    > Ale polemizujesz z sensem uprawnienia Yanosika do wykonywania połączeń
    > głosowych.
    > Mimo że już Ci napisałem, do czego ich używa, jak krowie na rowie.
    >
    > Wypadałoby podziękować za wzbogacenie wiedzy i zakończyć zbędną dyskusję.

    Informuję tylko o swoich odczuciach odnośnie tego że Yanosik coraz
    bardziej schodzi ma psy.

    >  Ja w
    >

    > Ale nie o tym gadamy, nadal nie rozumiesz co czytasz.
    > HINT: Jak Yanosik nie będzie miał prawa do wykonywania połączeń, to do
    > Ciebie NIE "zadzwoni" na radio.
    >
    > A połączenia po kanale "media" nie usłyszysz, o ile nie będziesz miał
    > radia w trybie "media", czyli odtwarzania muzy z BT.

    Niby dlaczego, Yanosik swoje, a telefon i jego połączenie z radiem
    swoje. Co prawda nie używałem w ostatnim czasie ale kiedyś to działało
    na ustawieniach domyślnych. Oczywiście była też taka możliwość że
    działało to ww sposób a użytkownik o tym nie wiedział bo we
    wcześniejszych wersjach Yanosik wcale nie pytał o pozwolenie na dostęp
    do połączeń głosowych.

  • 16. Data: 2024-08-05 09:23:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2024 o 09:16, Trybun pisze:

    > Informuję tylko o swoich odczuciach odnośnie tego że Yanosik coraz
    > bardziej schodzi ma psy.

    > Niby dlaczego,

    Bo to dzwonienie jest z wykorzystaniem telefonu.
    Tak trudno doczytać co się do Ciebie pisze?

    >Yanosik swoje, a telefon i jego połączenie z radiem
    > swoje.

    No właśnie nie.

    >Co prawda nie używałem w ostatnim czasie ale kiedyś to działało
    > na ustawieniach domyślnych.

    I tak to właśnie działało i działa nadal.
    Kwestia uprawnień to raczej nie jest po stronie yanosika.

    Dokładnie tak.
    U mnie nie pyta nadal.

  • 17. Data: 2024-08-05 11:05:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 05.08.2024 o 09:12, J.F pisze:
    > A przez kabel przelączanie działało?
    >
    > Bo u mnie gra radio, ale na czas rozmowy czy komunikatu z janosika,
    > radio cichnie, a z głośników korzysta telefon.

    Czego nie rozumiesz?

    Nie połączenie tylko sygnał wyjścia z tel.

  • 18. Data: 2024-08-05 11:08:34
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 05.08.2024 o 09:12, J.F pisze:
    > Co ty masz za spieprzone radio. W moim nowoczesnym, 17-letnim,
    > samochodzie, samochód ma mikrofony, i telefon z nich korzysta

    Jak musisz mieć hoooooojowy telefon aby jego wbudowany mikrofon nie
    zbierał twojego głosu? ;-)

    I jaki to ma związek z pozwoleniem yanosikowi wykonywania połączeń?

    System wykonuje połączenie i "przykrywa" wszystko, również yanosika.

  • 19. Data: 2024-08-05 12:34:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 11:08:34 +0200, _Master_ wrote:

    > Jak musisz mieć hoooooojowy telefon aby jego wbudowany mikrofon nie
    > zbierał twojego głosu? ;-)

    To jest celowe - samochód ma dobrze wbudowane mikrofony, zeby kierowcę
    słyszeć. A telefon leżący w losowym miejscu nie jest taki dobry.

    > I jaki to ma związek z pozwoleniem yanosikowi wykonywania połączeń?

    żaden.
    Nie mam pozwolone.

    > System wykonuje połączenie i "przykrywa" wszystko, również yanosika.

    Tzn o ile pamietam jakoś tam sie apki dogadują z telefonem na
    przypadek rozmowy.

    O, janosik ma ustawienie - "komunikaty podczas rozmowy".

    A - i kanał audio mam wybrany "powiadomienia". Można jeszcze media,
    alarmy i systemowe.

    J.

  • 20. Data: 2024-08-05 12:43:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 11:05:00 +0200, _Master_ wrote:

    > Czego nie rozumiesz?
    >
    > Nie połączenie tylko sygnał wyjścia z tel.

    Ale w kabelku audio (słuchawki/AUX) niekoniecznie jest sterowanie
    radiem.

    Powiedziałbym nawet, że nie ma, ale kto wie, co wymyślili.

    J.