  • Data: 2011-01-14 16:22:33
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    > no to kolejny przyklad z dzisiaj
    > - kolega wrozcil wczoraz z Poznania (C4 z benzyna 1.6) - trasa 900km -
    > srednia komputera (przed chwila sprawdzilem) - 7.6l/100km
    > Zakladajac, ze komputer zaniza, to i tak bedzie dalej ponizej 8l/100km

    To że auto pali poniżej 8 l na trasie to PEŁNA ZGODA.
    Megane 1.6 paliło mi poniżej 7 l

    Tyle że średnie zużycie<>zużycie na trasie.
    Utożsamiając te dwie wartości po prostu wprowadzasz ludzi w błąd.

    I TYLKO NA TYM polega problem.

    > no i?

    No i to, że nie rozumiesz co gadasz, co właśnie udowodniłeś.

    > kurna - dobrze, ze producenci tego nie wiedza - a moze podajesz na warunki
    > koreanskiego Ceeda, choc sie dziwie, gdyz to w miare wspolczesny samochod,
    > wiec powinien sie zachowywac podobnie

    Przecież mowa o benzyniaku, już to pisałem że diesel pali dużo mniej.
    Średnio, w mieście i na trasie też.

    > no ja mam do najblizszej autostrady - A4 - ok 30km
    > wyjezdzam na nia jak jade w kierunku germanskiej granicy - reszta to jazda
    > glownie po GOP (ew. centrum Katowic kawalkiem A4)

    No i w ten sposób wiesz ile auto pali na trasie.
    Ile pali średnio (czyli trasa/miasto) - nie wiesz.

    A zapodałeś jakbyś wiedział.

    > dlatego podaje Ci spalanie roczne (a nie z okresu 1 wyjazdu)

    Funta kłaków warte dane, jeśli nie jeździsz po mieście.
    O tym piszę od początku.
    Tyle że przyczyna jak widać inna niż początkowo oceniłem.

    > ide se szczelic w leb

    Wreszcie.

    >, bo za malo mi pali

    Już się okazało że problem nie w tym ile co pali, tylko w tym, co Ty
    podajesz jako średnie zużycie.

    > ja ci tego nie kwestionuje

    Dokładnie.
    Właśnie dlatego, że nie napisałem bzdury, iż średnio pali 4l.
    A Ty to zrobiłeś, napisałeś że XP 1.6 średnio pali 7,6.

    A następnie przyznałeś, (a raczej udało się to z Ciebie wyciągnąć) że to nie
    jest wartość średniego zużycia, tylko zużycia na trasie.

    Drastycznie inna wartość - i z tą informacją wszystko się zgadza.