  • Data: 2011-01-14 15:27:16
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    > moje 3 przyklady z zycia konkretnych modeli

    Możesz sobie wsadzić w buty.

    > no i?
    > tak wychodzi

    No może i tak wychodzi, jak ktoś nie jeździ, tylko się wlecze.
    Albo do miasta nie wjeżdża na ten przykład.
    Tyle że to nie jest średnio.

    > o1
    > pokontynuujmy ten punkt bo zapowiada sie ciekawie:
    > Co wg Cavallino znaczy "normalnej jazdy" - jak na razie wiemy, ze jesli
    > auto nie spala 9-10l/100km to nie jest normalna jazda.

    Dokładnie - jeśli takie auto nie spala średnio w tych okolicach, to to nie
    jest normalna jazda.
    Taka miasto/trasa przynajmniej.

    > Nic nie mowisz o predkosciach srednich, o stylu jazdy po miescie, na
    > autostradach.

    Oczywiście.
    Dlatego to się powinno dodawać w takich przypadkach z automatu.
    Inaczej liczba 7,6 to czysta bzdura jest.

    > no jak nie, jesli jade autostrada z predkoscia podrozna 140km/h - to po
    > przejechaniu powiedzmy 500km mam srednie spalanie 6.5l/100km
    > To co to jest jak nie srednie spalanie?

    Nie - to jest spalanie na trasie.
    Średnie to jest takie, gdy jeździ się po mieście I po trasie.
    Jak się jeździ tylko po mieście, to mówi się o spalaniu przy jeździe
    miejskiej, a gdy się jeździ tylko po trasie, to mówi się o spalaniu w
    trasie.

    > Napisalem Ci - srednia z ostatniego roku i 14 dni to 7.6l/100km (podaje
    > wartosc nie komputera pokladowego - a mierzona na stacji)

    Napisałem Ci - Twoje pomiary wsadź sobie w buty, a nie publikuj ich jako
    średnie spalanie.

    > samochod sluzbowy jest do prostego zweryfikowania - ksiazka przebiegow,
    > komplet faktur - dokladnosc co do 1km - okres ost. 3 lat

    Mało.
    Musi jeszcze być styl jazdy, rodzaj przejeżdżanych tras itd.

    > Ja dostarcze dowodow 'czarno na bialym' - a ty dalej to swoje
    > 'doswiadczenie zyciowe' + zaslyszane tu i owdzie ?

    Poparte swoimi dowodami.
    Ja wiem, że jeżdżę właśnie średnio, trochę po mieście, trochę na trasie.
    Dlatego są to obiektywne wyniki.

    > no i co mam zrobic, jesli u mnie wychodzi jak wychodzi ?

    Zrozumieć co podajesz i nie nazywać tego inaczej niż jest faktycznie.

    > powiem, tez zonie, ze zle jezdzila - bo jej ax 1.5d (od roku cieszy innego
    > wlasciciela) w dziennych trudach pokonywania dziennej trasy 60km w GOP
    > czesto w korkach z 4-ma osobami na pokladzie spalal srednio rocznie
    > 4.5l/100km,

    Akurat z tym autem jest to możliwe, sprawdzałem empirycznie, więc wierzę.
    ;-)

    > a na trasie (co mu sie rzadko zdarzalo, z racji charakteru tego autka)
    > potrafil zejsc do 3l/100km jadac ok 90-100km/h 'gierkowka' do Lodzi

    Na tej samej zasadzie mój ceed potrafił zejść do 4 l i to po górach.
    Ale NIE JEST to średnie spalanie.