    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: "Wzorce projektowe. Rusz g?ow?!" w wydaniu Heliona
    Date: Tue, 07 Feb 2012 12:40:06 -0600

    On Tue, 7 Feb 2012 08:41:44 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    czesto kiepskie, nawet jesli wydawca bylo szacowne PWN. Z drugiej strony, bez
    polskiego tlumaczenia nie ma co liczyc na nizsza cene.

> [...]
    >odpowiednio niskie, trzebaby sprowadzić odpowiednio wiele egzemplarzy,
    >a tyle się nie sprzeda nawet po tych stosunkowo niskich cenach. A
    >przecież kwantyfikator nie jest taki, że ktoś gdzieś w .pl sprzedaje
    >jakąś książkę po angielsku taniej (bo pewnie ktoś gdzieś sprzedaje),
    >tylko że dany grupowicz chciałby kupic jakąś określoną książkę i
    >pytanie czemu jej nie ma po angielsku w pobliskiej księgarni po
    >atrakcyjnej cenie. Więc podstawowy problem jest taki, że nie ma rynku
    >na to, żeby dobrze wyposażyć dużą ilość polskich księgarni w tanie

    Nie ma rozniez w USA motywacji aby zaopatrzyc ksiegarni w ksiazki
    specjalistyczne. W okresie boomu dot.com byly dziesiatki metrow
    regalow ksiazek specjalistycznych, teraz jest pare ksiazek na krzyz.
    Ksiegarnie oferuja to samo co w Polsce: ksiazki kucharskie, Kama Sutre
    i poradniki przepowiadania snow. Ksiazki specjalistyczne zamawia sie z
    Amazona lub innych ksiegarni internetowych.

    Ksiegarnie nie trzymaja "niszowych" ksiazek, bo nie dostaja ich od
    wydawcy w komis, a musza je kupic. A jak nie trafia, to beda
    tygodniami czy miesiacami lezaly na polce.

    Zreszta, dotyczy to nei tylko ksiazek. Sklepy z elektronika maja
    "fizycznie" okolo 10% oferty. Reszte mozna kupic z komputerowego
    katalogu z darmowa dostawa do sklepu w ciagu 3 dni (albo platna do
    klienta).

    A.L.