eGospodarka.plGrupypl.comp.programming"Wzorce projektowe. Rusz głową!" w wydaniu Heliona › Re: Nauka ilościowa (było: Re: "Wzorce projektowe. Rusz głową!" w wydaniu Heliona)
  • Data: 2012-02-07 22:26:45
    Temat: Re: Nauka ilościowa (było: Re: "Wzorce projektowe. Rusz głową!" w wydaniu Heliona)
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jgoltp$evk$...@n...icpnet.pl...
    > I to jest clu problemu. Nazywają to procesem bolońskim. Fetysz m.in.
    > bolończyków -- indeks Hirscha, nie opiera się krytyce promowania
    > naukowców paperowo płodnych. Komercjalizacja i utowarowienie nauki,
    > szczególnie badań podstawowych, jest w tym sensie szkodliwa, że tworzy
    > postnaukę stosującą ekonomiczne samoograniczanie zainteresowań na polu,
    > gdzie od zarania "bezpieczny konserwatyzm" (ktoś napisałby: konformizm)
    > utrudniał postęp. Według niektórych, to proces samorzutny, ale jestem
    > sceptyczny. Daleką analogią jest utowarowienie Internetu; były czasy,
> [...]

    Jasna pietruszka, amen. Shannon nie określił istotności informacji, a
    jedynie dał instrument do określania ile ona zajmuje.

    Indeks Hirscha kolejnym aparatem do generowania samouwielbienia: dla tzw.
    ludzkości wynalazek sraj-taśmy jest indyferentny do IQ i indeksu Hirscha
    pomysłodawcy. Pisze się bzdety: ja napiszę bzdet, ty zacytujesz, ja
    zacytuję ciebie, coda. Raz będę pisać, że białe jest czarne, potem że czarne
    jest białe, wreszcie że białe jest białe. Na koniec... że jednak białe jest
    białe. Liczba publikacji będzie rosła, indeks h też, bo fejsbukowe "zacytuj
    mnie" zadziała.