eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Date: Fri, 08 Feb 2013 17:40:59 +0100

    W dniu 2013-02-08 09:26, Adam Wysocki pisze:

    > Musisz też liczyć się z niewielką mocą - prawa Ohma nie przeskoczysz

    Hmm... Jeszcze jedna rzeczy przyszła mi do głowy. Już kilka razy
    słyszałem, że przy niskim napięciu zasilania nie ma co liczyć na zbyt
    wielką głośność na wyjściu audio itp. Trochę kłóci się to z moim
    doświadczeniem - lata temu zbudowałem kilka prostych odbiorniczków,
    dosłownie na paru tranzystorach. Była wśród nich słynna konstrukcja na
    UL1111 z "Młodego Technika". Radyjko zasilanie z JEDNEJ bateryjki 1,5V
    potrafiło grać tak głośno, że muzykę odtwarzaną przez W66 było słychać w
    całym pokoju. Mogłem bez większego problemu zrozumieć wypowiedzi spikera
    albo rozpoznać grany utwór, bez przykładania ucha do słuchawki.