  • Data: 2013-09-03 18:30:54
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny jako wtórnik (audio)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-03 10:44, BartekK pisze:

    > Jak tylko wtórnik - to zero elementów dyskretnych oprócz wzmacniacza -
    > wejście minus idzie jako sprzężenie zwrotne wprost od wyjścia
    > wzmacniacza, sygnał podajesz na wejście plus. Koniec. Ewentualnie sprawa

    A czy przypadkiem pomiędzy wyjściem a wejściem minus nie powinien się
    znajdować rezystor o wartości równej Rw źródła sygnału?

    No i w moim przypadku odpada możliwość zastosowania zasilania
    symetrycznego. Tak więc wejście dodatnie też będę musiał spolaryzować
    dzielnikiem tak, aby w stanie spoczynku była tam (a więc i na wyjściu)
    połowa napięcia zasilania. Będzie też trzeba dać kondensatory sprzęgające.

    BTW jak powinienem dobrać wartości rezystorów tego dzielnika (a
    właściwie wspólny opór całości)? Jak oszacować opór wejściowy dzielnika
    (ważny z uwagi na filtr RC tworzony razem z kondensatorem sprzęgającym)?

    Filtr RC zmieniający charakterystykę jest wręcz wskazany - zależy mi
    obcięciu wszystkiego poniżej 300 Hz.

    Widzę, że w TME mają spory wybór wzmacniaczy operacyjnych SMD,
    rail-to-rail o niskich napięciach zasilania. Są zarówno w obudowach SO,
    jak i SOT. Z tego co widzę zdecydowana większość może dać na wyjściu
    maksymalnie 30mA. Układ ma pracować na aku li-pol, którego maksymalne
    napięcie wynosi 4,2V. Na wyjściu będzie słuchawka 150 omów. Tak więc
    maksymalny chwilowy prąd może wynieść 28mA - na granicy. Powinienem się
    tym przejmować i szukać bardziej wydajnego wzmacniacza, czy to nie
    będzie stanowiło żadnego problemu?