  • 321. Data: 2010-12-09 15:15:15
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
    news:idqnc9$8sa$25@news.net.icm.edu.pl...

    > Jak to, które z nich będzie jaśniejsze?
    >
    > "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych ogniskowych taki sam otwór
    > względny wymaga takiego samego czasu naświetlania."
    >
    > Według tego stwierdzenia, które przytoczyłeś zdjęcia mają wyjść jednakowo
    > naświetlone!

    Oczywiscie, ze nie wyjda. Tak samo, jak zdjecie z 50/1.8 bedzie mocniej
    naswietlone od zdjecia 11/3.5, czym w zasadzie mozna zakonczyc dyskusje na
    temat twojej teorii o uzywaniu szerokiego kata z uwagi na ilosc wpadajacego
    swiatla. Wlasnie sam doszedles do wniosku, ze nie to ma znaczenie,
    gratuluje!

    > A skąd ja mam Ci wytrzasnąć wzór, którego nie ma?

    Nie wiem, ale skoro twierdzisz:

    "Gdyby filmowali dłuższą ogniskową, wydłużyłby się czas bo mniej światła by
    wpadało i przez to połowy rzeczy by nie było zarejestrowanych na filmiku."

    To mialem nadzieje, ze masz na to jakies dowody.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 322. Data: 2010-12-09 15:18:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Gdyby nie miał napędu na wszystkie kółka, nie wyobrażam sobie tej jazdy...
    > Bardzo agresywnie zachowuje mu się to Subaru, jestem pełen podziwu dla
    > Niego. Bałbym się tak zapierdalać na tak trudnym odcinku, to wygląda jak
    > jakaś gra.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=pOZRzsgxBOY (niezła prędkość)

    Bo niestety, ale wszelkie debaty FWD vs RWD przypominaja klotnie dwoch
    kulawych piratow, czy lepiej miec lewa czy prawa noge z drewna do biegu
    przez plotki.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 323. Data: 2010-12-09 15:27:29
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 15:15, kamil pisze:

    > Oczywiscie, ze nie wyjda.

    Człowieku, sam przytoczyłeś: "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych
    ogniskowych taki sam otwór względny wymaga takiego samego czasu
    naświetlania."

    TO JEST BZDURA. Otwór względny nie ma nic wspólnego z jasnością optyki.
    Więc nie naświetla się takim samym czasem aby wyszło jednakowe zdjęcie.

> [...]
    > na temat twojej teorii o uzywaniu szerokiego kata z uwagi na ilosc
    > wpadajacego swiatla. Wlasnie sam doszedles do wniosku, ze nie to ma

    Jesteś kretynem?

> [...]
    > filmiku."
    >
    > To mialem nadzieje, ze masz na to jakies dowody.

    Proszę, specjalnie dla Ciebie dowód ignorancie:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

    Jak widać dłuższa ogniskowa przy tym samym czasem naświetlania dała
    mniej światła, jak krótsza ogniskowa. Zatem aby było naświetlone tak
    samo, trzeba wydłużyć czas naświetlania. W ciemnych obiektywach jakie
    mamy w kamerkach, wydłuża się czas znacznie bardziej jak w fotografii.
    Zatem wszystkie ruchy zarejestrowane są opóźnione, a część ich
    niewidoczna całkowicie. Jeśli posiadasz ignorancie kamerę cyfrową,
    sprawdź czy mam rację.
    Ustaw krótki czas filmowania i machaj ręką przed obiektywem, jeśli
    kamera nadąża za Tobą, jest super. Teraz wydłuż dwukrotnie czas i
    sprawdź jak to rejestruje kamera. Zapewne mniej wyraźnie, ruch jest
    zamazany, mniej widać. Kamera zwyczajnie w świecie nie nadąża za ruchem
    Twojej ręki.

    Eod.

  • 324. Data: 2010-12-09 15:30:34
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 15:08:56 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Biorę różne obiektywy, ustawiam na wszystko jeden otwór względny,
    > naświetlam wszystkie zdjęcia jednym czasem i wychodzą różnie naświetlone
    > zdjęcia a nie tak samo!

    Naprawdę? Twierdzisz, że zdjęcie zrobione obiektywem o ogniskowej 50mm
    przy otworze względnym 1:8 (przysłona 8) i czasie 1/100s (czas 100) będzie
    jaśniejsze niż to samo zdjęcie zrobione obiektywem 200mm przy otworze
    względnym 8 i czasie 1/100s? Wiesz, że właśnie pogrzebałeś kilkaset lat
    wiedzy z optyki? Kiedy odbierasz nobla?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 325. Data: 2010-12-09 15:35:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > TO JEST BZDURA. Otwór względny nie ma nic wspólnego z jasnością optyki.
    > Więc nie naświetla się takim samym czasem aby wyszło jednakowe zdjęcie.

    f jest odwrotnie proporcjonalne do otworu wzglednego. Twierdzisz inaczej?

    > Jesteś kretynem?

    Jednym slowem twierdzisz, ze przez 11/3.5 na matryce dotrze wiecej swiatla
    w czasie N, niz przez 50/1.8. Zgadza sie?

> [...]
    >
    > Jak widać dłuższa ogniskowa przy tym samym czasem naświetlania dała mniej
    > światła, jak krótsza ogniskowa. Zatem aby było naświetlone tak

    Bo miala inna wartosc przyslony, o czym pisalem jakies 5 postow temu?

> [...]
    > wszystkie ruchy zarejestrowane są opóźnione, a część ich niewidoczna
    > całkowicie. Jeśli posiadasz ignorancie kamerę cyfrową, sprawdź czy mam

    Chyba, ze obydwa maja taka sama wartosc przyslony?

> [...]
    > rejestruje kamera. Zapewne mniej wyraźnie, ruch jest zamazany, mniej
    > widać. Kamera zwyczajnie w świecie nie nadąża za ruchem Twojej ręki.

    A po co mam go wydluzac, jesli prze obiektyw 50/4 wpadnie dokladnie tyle
    samo swiatla, co przez 400/4?

    Pozdrawaiam
    Kamil

  • 326. Data: 2010-12-09 15:35:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 15:30, P.B. pisze:

> [...]
    > jaśniejsze niż to samo zdjęcie zrobione obiektywem 200mm przy otworze
    > względnym 8 i czasie 1/100s? Wiesz, że właśnie pogrzebałeś kilkaset lat

    Dowód, który wykonałem przed chwilą, specjalnie dla Was (Teoretyków):

    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

  • 327. Data: 2010-12-09 15:41:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 15:35, kamil pisze:

    > Bo miala inna wartosc przyslony, o czym pisalem jakies 5 postow temu?

    Po pierwsze: Nie powinno się mówić PRZYSŁONY, tylko PRZESŁONY.
    Po drugie: Wartość przesłony BYŁA JEDNAKOWA, nie potrafisz czytać co
    napisałem pod zdjęciami? Wydawało mi się, że wyraźnie napisałem
    "przesłona: 5,6"

    > Chyba, ze obydwa maja taka sama wartosc przyslony?

    > A po co mam go wydluzac, jesli prze obiektyw 50/4 wpadnie dokladnie tyle
    > samo swiatla, co przez 400/4?

    Jesteś jednak oporny..
    Proszę, dowód że nie masz racji!!!!
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

    Im dłuższa ogniskowa, tym mniej światła wpada do aparatu!!!

    Dlatego mamy obiektywy o optyce, np. 50/1.4 i np. 400/4.
    Gdyby długość ogniskowej nie miała nic wspólnego z wpadającym światłem,
    obiektywy o ogniskowej np. 400 mm miałyby światło takie samo jak
    obiektywy szerokokątne. Przecież to jest logika spadającej muchy.
    Człowieku, jak nie masz obiektywów w domu bo od 15 lat się nie
    dorobiłeś, to weź 2 metrową rurę i zobacz ile światła jest w niej na
    ściankach, potem ją skróć o 2/3 i zobaczysz że będzie w środku jaśniej!

  • 328. Data: 2010-12-09 15:46:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 15:35:47 +0100, Filip KK napisał(a):

    > http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

    Brawo! Rozpisz tylko dlaczego tak się dzieje i pisz do Akademii Szwedzkiej.
    Nobel to fura kasy! Dołącz jeszcze opis hamowania: "Na 3 metrach to można
    się zatrzymać nawet z 40 km/h, jeśli mamy tylko sam śnieg." to z miejsca
    dwa noble dostaniesz!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 329. Data: 2010-12-09 15:48:20
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 9 Dec 2010, Filip KK wrote:

    > Ustawiasz taką samą przesłonę według powyższego stwierdzenia.

    No właśnie ustawiasz INNĄ przesłonę - raz 1.8 , drugim razem 4 :) Więc
    zdjęcia wyjdą RÓŻNIE naświetlone :)

    > Obiektywy RÓŻNE, taki sam OTWÓR, wymaga tego samego czasu naświetlania.
    > I to jest bzdura!

    To nie jest bzdura, to jest najprawdziwsza prawda :)

    > Wyprowadzaj wzór, ja poczytam ..

    Sam sobie wyprowadź, przyjmując założenia, że ilość światła wpadajacego do
    obiektywu jest proporcjonalna do kwadratu otworu względnego a skala
    odwzorowania obrazu w płaszczyźnie ogniskowej zależy liniowo od
    długości ogniskowej :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 330. Data: 2010-12-09 15:51:13
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 15:48, Wojtek Borczyk pisze:

    > No właśnie ustawiasz INNĄ przesłonę - raz 1.8 , drugim razem 4 :) Więc
    > zdjęcia wyjdą RÓŻNIE naświetlone :)

    Nie, ustawiam JEDNĄ przesłonę o tej samej liczbie na obu obiektywach
    (różnych).
    Jeden obiektyw ma inną jasność, drugi obiektyw ma inną jasność. Jeden ma
    1.8, drugi ma 4 (na pełnym otworze).

    Czy teraz rozumiesz?

    Przeczytaj opis:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

    > To nie jest bzdura, to jest najprawdziwsza prawda :)

    Zrobiłem test, czy zdjęcia wyszły jednakowo naświetlone?

> [...]
    > do obiektywu jest proporcjonalna do kwadratu otworu względnego a skala
    > odwzorowania obrazu w płaszczyźnie ogniskowej zależy liniowo od długości

    Świetny teoretyku, złap w rękę obiektywy, różne. I porób nimi zdjęcia,
    wróć i napisz swoje doświadczenia praktyczne.