  • 251. Data: 2015-05-23 12:00:40
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Moge Cie zapewnic, ze za niczym nie gonie. Dla mnie to byla ustawka,
    > ktore to przeswiadczenie powzialem z tzw. doswiadczenia zyciowego i na
    > co podalem dwie _przeslanki_ (skoro tak Ci na tym zalezy).

    Ok, jak to sie mowi - "Jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej
    dla faktów"

    > Zatem wystarczy, ze znajde swiadkow na pozostale 5 dni niesuszenia? ;)

    To sa te najczestsze!
    Jeżeli nie suszyli tam powiedzmy przez ostatni miesiac i nie czesciej niz 5
    razy w ostatnim roku to to moim zdaniem bedzie przesłanka za postawioną
    przez Ciebie tezą.

    > W innej czeswi watku podajesz konkretne liczby. Na ich podstawie
    > wywnioskowalem, ze to jednak bardzo duzo.

    W tamtej czesci watku juz cie pytałem, skad takie wnioski.
    Bo nie wiadomo skąd wziałes baze 70.000 złotych jako niby sume wystawianych
    dzeinnie mandatów przez calą policje w Polsce.

  • 252. Data: 2015-05-23 12:19:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Ok, mozemy zmienic fokus: jak wczesniej pisalem, swoja predkosc
    > dostosowuje do zastanych warunkow, jest wiec ona czynnikiem pochodnym.
    > Czynnikami przyczynogennymi jest - miedzy innymi - to, jaki magrines
    > czystego pobocza widze. Innym czynnikiem jest - oczywiscie - moj stan
    > psychofizyczny, tez go biore pod uwage.

    Nie wiem czy to jest kwestia stanu psychofizycznego czy po prostu czasu
    reakcji.
    Za kierownica nikt nie jedzie nastroszony jak kierowca formuły1, wiec ten
    czas zawsze bedzie "jakis" i niepomijalny.
    W moim przypadku zabudowania nie były wcale az tak blisko, wydawało mi sie
    ze widocznosc mam dobrą, predkosc nie była jakas wielka a jednak zahamować
    bym nie zdazył pomimo tego ze katem oka tego kota widziałem.
    Po prostu głowa nie zdazyła zahamować :(

    > Ok, tylko zwroc uwage na to, ze piszesz teraz o naglym pojawieniu sie
    > zwierzecia, nie czlowieka. My tu piszemy o mozliwosci zareagowania
    > kierowcy na nagle pojawienie sie pieszego, majac na uwadze wielkosc
    > tego pieszego i wynikajace stam mozliwosci jego "ukrycia sie" za
    > przeszkoda terenowa oraz jego mozliwa predkosc poruszania sie. Jakby
    > nie patrzec, kot ma pod kazdym z tych dwoch wzgledow wieksze
    > mozliwosci :). Idac w tym kierunku - sa zwierzeta jeszcze szybsze, co
    > jednak sprowadzi nasza dyskusje na manowce.

    Zgoda.
    Ale pomyslałem sobie, ze np. dziecko wybiegajace zza tego płota mogłoby
    wygladac całkiem podobnie.

    > Nawiasem mowiac, ja tez mialem przygody ze zwierzetami. Odpukac -
    > przez prawie 30 lat szoferowania zadnego nie trafilem, co oczywiscie
    > nie swiadczy o niczym wiecej, jak o szczesciu.
    >
    > Chce jeszcze wrocic do tych 4-5m od plotow. Czy ploty przeslanialy Ci
    > kompletnie widok za nimi w ten sposob, ze moglbys nie zauwazyc
    > czlowieka znajdujacego sie za nim? Innymi slowy: czy miales widocznosc
    > 4-5m, czy tez wiecej?

    Nie wiem :)
    Wydaje mi sie, ze pomimo tego, ze płot był sztachetowy to ani nei widziałem
    co za nim ani nie jestem w stanie obiecac sobie, ze zawsze i wszedzie
    jestem w stanie obserwowac co sie dzieje za kazdym płotem.

    > Dziekuje Borewicz :)
    > Wnioski z ilosci mandatow wyciagam w innej czesci watku, zreszta tez
    > na podstawie Twoich danych. Natomiast co do czestosci stania -
    > doprawdy tak trudno Ci to zrozumiec, ze moga byc takie miejsca, gdzie
    > susza lub nie susza wlasnie z podana czestosliwoscia? Dziwisz sie,
    > jakby to bylo wrecz technicznie niemozliwe. Dlaczego?

    W sensie codziennie? Po prostu nie znam takich miejsc.
    Wynika to wiec z mojego doswiadczenia zyciowego.

    > Sadza, ze trzeba ich karac surowo w sytuacji, w ktorej doprowadza do
    > kolizji lub wypadku. Natomiast gdy nie doprowadza - sklaniaja sie ku
    > karaniu "lagodnemu" i tez zaleznemu od okolicznosci.

    Ale nie mówilismy co sadzi o tym uświadomiony czytelnik pl.misc.samochody
    tylko co uwaza przecietny obywatel...
    :)

    > Moze i duzo, ale nie ma co ulegac populizmowi urabianemu w dodatku
    > przez media. W szczegolnosci nie powinni mu ulegac przedstawiciele
    > wladzy.

    hahahaha
    Władza ma byc niepopulistyczna w takich aspektach gdzie nic to ich nie
    kosztuje? Idealista...
    Tutaj motorem zmian była ponoc policja...

    > Po prostu dwie mniej lub bardziej rownowazace sie sily.

    No własnie.
    Czyli połowa chce karac nie zastanawiajac sie nad efektywnościa i nad
    zagrozeniami realnymi.

    > O jakich formalnosciach piszesz? Przeciez ciagle jeszcze ogrom praw
    > jazdy jest bezterminowych. I znow moge zalozyc sie o dolary przeciwko
    > orzechom, ze w artykule chodzi jedynie o kierowcow "spremedytowanych".

    O formalnosciach jakie trzeba wykonac aby odzyskac PJ.
    Zabrali ci prawko, odczekałes kare i własciwie juz mozesz jezdzic.
    Ale nie dopełniasz formalnosci i w statystyce jestes traktowano tak samo,
    jak ktos kto jezdzi bez uprawnień w okresie kary.

    > Bo lepsze jest wrogiem dobrego :):) - z punktu widzenia np. takiego
    > komendanta, oceniajacego prace podkomendnych i majacego na tej
    > podstawie przydzielic im np. premie.

    I jestes pewney ze tak własnie jest?
    Z punktu widzenia komendanta wniosek do sadu jest gorszy, bo duzo bardziej
    obciąza funkcjonariusza w papierkologii odrywajac go od rutynowych
    czynnosci.
    Ale oczywiscie nie przesadzam, ze jest inaczej. Tylko przydałyby sie jednak
    jakies zródła.

    > Powiem wiecej, jest coraz mniej transparentna, jest to dzialanie
    > celowe i dzieje sie to pod plaszczykiem bezpieczenstwa publicznego.

    Niestety. Szkoda, ze taki dziennikarz, wracajac do poprzedniego artykułu,
    nie spróbuje otrzymać takich danych od policji, a jezeli odbije sie od
    sciany to nie omieszka napisać tego w artykule.

    > Tak. Tu znowu odsylam do miejsca w watku, gdzie to analizuje.

    Tak, tak, kwestie mandatów bedziemy mieli w jednym miejscu.
    A, zdaje sie, kwestie czestotliwosci suszenia w innym.

    > To dlaczego informowali teraz?

    No jak to dlaczego?
    Bo postulowali zmiane przepisów, ta została poczyniona to musza zrobic
    show.
    Wiec podaja liczbe 144 i wszyscy mowia - wow, 144 bo kazdemu wydaje sie to
    duzo.
    A ja mówie: sprawdzam!

    > Eee, to ja myslalem, ze masz jakis "aktywny" system :)

    W jakim sensie aktywmy?
    Aktywny to mam w samochodzie - unikam ich korzystajac z CB :)

    > A spojrz na wyliczenia kilkanascie linijek nizej.

    2012-roku-siegna-1

    > Wplywy to calkiem inna bajka. Mowimy teraz o proporcji liczby
    > wystawionych mandatow za jedno wykroczenie w porownaniu do ogolnej
    > liczby mandatow, co jest porownywalne do 50%/50%.

    > Ty tak pisales kilkadziesiat linijek wyzej. Ale faktycznie jest cos
    > nie tak: 16mld / 365 <> 70.000,-

    70 tysiecy to pisałem o 144 mandatach * 500zł.
    Te 16 mld to chyba tez nie to bo to chyba łączne wpływy ze wszystkich kar,
    grzywien itp.
    W innym miejscu nzalazłem ze to około 1mld z mandatów czyli prawie 3mln
    złotych dziennie.
    Te 70 tysiecy wyglada przy tym jak nic specjalnego, prawda?

    > No to musimy miec tu twarde dane, nie przypuszczenia.

    Masz w artykule gdzie podany jest ok 1mld z mandatów rocznie.

    > Stare porzadne dziennikarstwo odchodzi wraz z takimiz dziennikarzami.
    > Nowi ledwo co potrafia pisac....

    Mysle ze to raczej pogon szefow za iloscią newsów zamiast za jakoscia.
    A dziennikarze - dostosowują się.
    "Po najmniejszej linii oporu" - tak sie chyba powinna nazywac parita ktora
    miałaby 90% poparcia w spoleczenstwie. :)

  • 253. Data: 2015-05-23 12:29:11
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A377FB554ECbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Ok, jak to sie mowi - "Jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej
    > dla faktów"

    Nie ma faktow swiadczacych o tym, ze to nie byla ustawka.

> [...]
    > 5
    > razy w ostatnim roku to to moim zdaniem bedzie przesłanka za postawioną

    Ok, ide szukac :)

    > W tamtej czesci watku juz cie pytałem, skad takie wnioski.
    > Bo nie wiadomo skąd wziałes baze 70.000 złotych jako niby sume
    > wystawianych
    > dzeinnie mandatów przez calą policje w Polsce.

    Przeciez sam tak pisales...

    bart

  • 254. Data: 2015-05-23 13:13:48
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A37B958B196budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie wiem czy to jest kwestia stanu psychofizycznego czy po prostu czasu
    > reakcji.

    Drugie wynika z pierwszego.

    > Za kierownica nikt nie jedzie nastroszony jak kierowca formuły1, wiec ten
    > czas zawsze bedzie "jakis" i niepomijalny.

    Tak - i uwzgledniam to podczas prowadzenia.

> [...]
    >>
    > Zgoda.
    > Ale pomyslałem sobie, ze np. dziecko wybiegajace zza tego płota mogłoby

    Byloby jednak latwiej zauwazalne i prawdopodobnie wolniejsze.

> [...]
    > co za nim ani nie jestem w stanie obiecac sobie, ze zawsze i wszedzie
    > jestem w stanie obserwowac co sie dzieje za kazdym płotem.

    W takim przypadku rzeczywiscie redukcja predkosci jest uzasadniona.

    > W sensie codziennie? Po prostu nie znam takich miejsc.
    > Wynika to wiec z mojego doswiadczenia zyciowego.

    No widzisz - i ja tego doswiadczenia nie neguje. Dlaczego zatem Ty negujesz
    moje?

    > Ale nie mówilismy co sadzi o tym uświadomiony czytelnik pl.misc.samochody
    > tylko co uwaza przecietny obywatel...
    > :)

    Pisze wlasnie o moich znajomych :) - tak wlasnie sadza. W wiekszosci
    przypadkow sa malo obyci z internetem, o istnieniu usenetu wie moze
    kilkunastu.

    Znam tez kilka osob, ktorzy sa za przykladnym karaniem. Trudno im uzasadnic
    swoje zdanie na gruncie logiki; co ciekawe - nie maja wlasnych doswiadczen
    na tym gruncie, wskazuja jedynie na informacje medialne i tym uzasadniaja
    swoja postawe. Takich znajomych mam doprawdy niewielu. Moze reszta sie nie
    przyznaje do prawdziwych pogladow ;).

    > hahahaha
    > Władza ma byc niepopulistyczna w takich aspektach gdzie nic to ich nie
    > kosztuje? Idealista...

    Trzeba wyjsc od jakiegos modelu funkcjonowania spoleczenstwa...

    > Tutaj motorem zmian była ponoc policja...

    No wlasnie :)

    > No własnie.
    > Czyli połowa chce karac nie zastanawiajac sie nad efektywnościa i nad
    > zagrozeniami realnymi.

    Polowa - czyli nie ogrom, jak pisales wczesniej :)

> [...]
    > Ale nie dopełniasz formalnosci i w statystyce jestes traktowano tak samo,
    > jak ktos kto jezdzi bez uprawnień w okresie kary.

    Jak pisalem wczesniej - baaaardzo szczerze watpie. Dolary przeciwko orzechom
    :)

    > I jestes pewney ze tak własnie jest?

    Posadzasz mnie o idealizm, a sam oczekujesz idealnych odpowiedzi
    zerojedynkowych.
    Pewien - oczywiscie nie. Tak podpowiada mi moje doswiadczenie zyciowe i
    pojawiajace sie gdzieniegdzie przecieki od funkcjonariuszy.

    > Z punktu widzenia komendanta wniosek do sadu jest gorszy, bo duzo bardziej
    > obciąza funkcjonariusza w papierkologii odrywajac go od rutynowych
    > czynnosci.

    Bardzo szczerze watpie, by kogokolwiek w policji obchodzil ten aspekt.
    Czynnosci takie czy inne, ale jednak czynnosci, wykonywane w godzinach
    sluzbowych. To juz bardziej uwierze, ze komendant wlasnie cieszy sie z tego,
    ze jego podwladni maja zajecie i nie przychodza im glupoty do glowy :)

    > Ale oczywiscie nie przesadzam, ze jest inaczej. Tylko przydałyby sie
    > jednak
    > jakies zródła.

    Ba - przynajmniej dla mnie sa nieosiagalne....

> [...]
    >>
    > Tak, tak, kwestie mandatów bedziemy mieli w jednym miejscu.
    > A, zdaje sie, kwestie czestotliwosci suszenia w innym.

    No coz, rozbudowal sie watek, w wielu miejscach poruszamy podobne kwestie.
    Mozemy porzucic ten i stworzyc nowy.

    > No jak to dlaczego?
    > Bo postulowali zmiane przepisów, ta została poczyniona to musza zrobic
    > show.

    Dlaczego musza? - co im to by mialo dac, jesli mieliby racje w swoim
    postulacie? A moze medialne show ma sluzyc jako uzasadnienie wprowadzonych
    zmian? Cos jakby woz przed koniem?

    > Wiec podaja liczbe 144 i wszyscy mowia - wow, 144 bo kazdemu wydaje sie to
    > duzo.
    > A ja mówie: sprawdzam!

    Tylko ze nikt Ci nie odpowie, przytaczajac dane statystyczne....

    > W jakim sensie aktywmy?
    > Aktywny to mam w samochodzie - unikam ich korzystajac z CB :)

    To tez.
    Aktywny, tzn. taki w ktorym skutecznie przerywasz ich zlodziejska sciezke na
    jakimkolwiek etapie od zatrzymania do egzekucji kary.

> [...]
    > złotych dziennie.
    > Te 70 tysiecy wyglada przy tym jak nic specjalnego, prawda?

    Nie sprawdzalem Twoich obliczen, ale pisales tak:
    "Za to w 2012 było to 16mld, w 2013 planowano 20mld.
    Czyli dziennie troche wiecej niz 70 tysiecy."
    - przyjalem, ze podzieliles 16mld / 365 i wyszlo Ci 70 tysiecy - na tym sie
    oparlem.

    Po dokladniejszym sprawdzeniu widac, ze dane w necie sa niewiarygodne,
    pojawiaja sie rowne kwoty rozniace sie od siebie o rzedy wielkosci.
    Np. tu za rok 2012:
    http://www.wprost.pl/ar/398447/Wplywy-z-mandatow-zno
    w-nizsze-niz-chcial-rzad/
    - podawane sa wplywy roczne na poziomie niecalych 120 milionow (niecale 330
    tysiecy dziennie)
    Tu:
    http://rebelya.pl/post/4757/zaozyli-w-budzecie-na-20
    13-rok-15-mld-wpywow-z-
    pisza, ze na 2013 zaplanowano nawet mniej: 86 mln (235 tys dziennie); danych
    rzeczywistych nie znalazlem

    W kazdym razie zestawienie tych 70.000 z 330.000 juz nie wyglada tak
    naturalnie. Nie wierze, by normalne wplywy z jednego tylko rodzaju
    wykroczenia mogly stanowic 21, 10 czy nawet 1% wplywow ze wszystkich
    grzywien, mandatow czy innych kar.

    > Masz w artykule gdzie podany jest ok 1mld z mandatów rocznie.

    No wlasnie w akapicie wyzej podaje zrodla obalajace te informacje.
    Nie znajduje rzetelnych zrodel, z ktorych mozna tu skorzystac.

    > Mysle ze to raczej pogon szefow za iloscią newsów zamiast za jakoscia.
    > A dziennikarze - dostosowują się.

    To tak samo, jak u lapaczy :)

  • 256. Data: 2015-05-23 14:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Drugie wynika z pierwszego.

    Inaczej.
    Oczywiście zmeczenie moze czas reakcji wydłużyc, ale nawet wypocząty masz
    ten czas niezerowy, niepomijalny w rozwazaniach.

    > Tak - i uwzgledniam to podczas prowadzenia.

    Znaczy tak oceniasz...

    > Byloby jednak latwiej zauwazalne i prawdopodobnie wolniejsze.

    Bardziej zauwazalne? Dlaczego?
    Wolniejsze? Pewnie tak, chyba, ze na rowerku...

    > W takim przypadku rzeczywiscie redukcja predkosci jest uzasadniona.

    Rzadko kiedy widocznosc jest lepsza.
    Ale juz powli rozumiem Twoj punkt widzenia i chyba nie jest tak odległy od
    mojego.
    Te 80 na godzine to po prostu jest nie reguła a wyjątek jeżeli warunki na
    to pozwalają.

    > No widzisz - i ja tego doswiadczenia nie neguje. Dlaczego zatem Ty
    > negujesz moje?

    Bo rozmawiamy o tej samej rzeczy.
    Ktos z nas musi sie mylic... :)
    U ciebie sa miejsca gdzie susza codziennie, maks co dwa dni?

> [...]
    > medialne i tym uzasadniaja swoja postawe. Takich znajomych mam
    > doprawdy niewielu. Moze reszta sie nie przyznaje do prawdziwych

    Może.
    Tak czy siak - to fajnie i ciekawie jednoczesnie. :)

    > Polowa - czyli nie ogrom, jak pisales wczesniej :)

    Połowa to ogrom. Po pierwsze dlatego ze mamy demokracje, po drugie dlatego,
    ze to ponad 15mln ludzi...

    > Jak pisalem wczesniej - baaaardzo szczerze watpie. Dolary przeciwko
    > orzechom
    >:)

    Może to moje skrzywienie na punkcie czytania miedzy wierszami.
    Za duzo umów i niedomówien...

> [...]
    > glowy :)

    > Ba - przynajmniej dla mnie sa nieosiagalne....

    Martwi mnie to ze mozesz miec racje :)

    > Dlaczego musza? - co im to by mialo dac, jesli mieliby racje w swoim
    > postulacie? A moze medialne show ma sluzyc jako uzasadnienie
    > wprowadzonych zmian? Cos jakby woz przed koniem?

    wiesz, to jest ciągła walka o kase. Takie budowanie pozytywnego PR:
    zobaczcie jacy jestesmy potrzebni w walce z "piratami".

    > Tylko ze nikt Ci nie odpowie, przytaczajac dane statystyczne....

    No własnie.
    Tego mi bardzo brakuje, ze oni tak działają po omacku...

    > To tez.
    > Aktywny, tzn. taki w ktorym skutecznie przerywasz ich zlodziejska
    > sciezke na jakimkolwiek etapie od zatrzymania do egzekucji kary.

    No to jest aktywny.
    Miałem 2 takie przypadki i dwa razy przerwały :) chociaz chcielismy
    zapłacić.
    Jak to nie zadziała, to jest wiele innych sposobów z ktorych jednak nie
    miałem przyjemnosci skorzystać.

> [...]
    > Czyli dziennie troche wiecej niz 70 tysiecy."
    > - przyjalem, ze podzieliles 16mld / 365 i wyszlo Ci 70 tysiecy - na

    hihihihi
    To szacowanie u Ciebie lezy bo wychodzą kwoty niewspolmierne...

> [...]
    > naturalnie. Nie wierze, by normalne wplywy z jednego tylko rodzaju
    > wykroczenia mogly stanowic 21, 10 czy nawet 1% wplywow ze wszystkich

    Zgoda. 330 a 70 to juz jest inna rozmowa.
    Pytanie, ktore dane sa prawdziwe.

    > No wlasnie w akapicie wyzej podaje zrodla obalajace te informacje.
    > Nie znajduje rzetelnych zrodel, z ktorych mozna tu skorzystac.

    Ja tez nie. Szkoda.
    Moze stworzyc inny watek (bo pewnie w tym nit tego nie zauwazy) - tutaj sa
    guru statystyczni ktorzy byc moze maja te dane w jakis zapisanych na
    dyskach raportach i zestawieniach?

    > To tak samo, jak u lapaczy :)

    DOKLADNIE TAK SAMO :)

  • 255. Data: 2015-05-23 14:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie ma faktow swiadczacych o tym, ze to nie byla ustawka.

    wiesz, prawo tak nie działa.
    Trzeba udowodnic wine, a nie karac za to, ze nie ma dowodów niewinnosci
    :)))))

    Pociałem poprzedni watek - reszta tam :)

  • 257. Data: 2015-05-23 18:59:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

[...]
    ---
    Może były dwa (albo trzy) koty, jeden ocalał

  • 258. Data: 2015-05-24 06:44:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w

    Tnijcie cytaty !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Netykieta się kłania.

  • 259. Data: 2015-05-24 12:46:26
    Od: "Newok" <g...@v...pl>

    > znaki nie sa zadna wyrocznia i maja znaczenie pomocnicze w stosunku do
    > trzezwej oceny sytuacji na drodze, czynionej przez kierowce.
    > bart

    Twoją zasadę możesz sobie w d... wsadzić.
    Trzezwa ocena sytuacji to jedna sprawa, a przestrzeganie przepisów
    to druga sprawa i obie są niezależne.
    Kierowca bardzo często musi reagować odruchowo i nie ma czasu
    na zastanawianie się. Wyćwiczenie prawidłowych nawyków jest bardzo ważne.
    Dlatego jak jest znak drogowy to kierowca odruchowo ma się do niego
    natychmiast zastosować, a później może się zastanawiać, jadąc
    tak jak znak nakazuje, lub ostrozniej.

  • 260. Data: 2015-05-24 15:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Może były dwa (albo trzy) koty, jeden ocalał

    Był jeden. Ale wiadomo przeciez ze koty maja 7 zyc :)