  • 261. Data: 2015-05-25 16:08:22
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A38AF1B5741budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > wiesz, prawo tak nie działa.
    > Trzeba udowodnic wine, a nie karac za to, ze nie ma dowodów niewinnosci
    > :)))))
    >
    > Pociałem poprzedni watek - reszta tam :)

    A kto mowi o karaniu za ustawke? - w sumie to nawet bylby dobry pomysl :)

    bart

  • 262. Data: 2015-05-25 16:13:15
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Newok" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Twoją zasadę możesz sobie w d... wsadzić.

    I vice versa :)

    > Trzezwa ocena sytuacji to jedna sprawa, a przestrzeganie przepisów
    > to druga sprawa i obie są niezależne.
    > Kierowca bardzo często musi reagować odruchowo i nie ma czasu
    > na zastanawianie się. Wyćwiczenie prawidłowych nawyków jest bardzo ważne.
    > Dlatego jak jest znak drogowy to kierowca odruchowo ma się do niego
    > natychmiast zastosować, a później może się zastanawiać, jadąc
    > tak jak znak nakazuje, lub ostrozniej.

    Calkowita bzdura.
    Wystarczy zadac sobie pytanie: czy istnialby ruch drogowy bez
    (przestrzegania) przepisow i bazujacy tylko na zasadzie zdrowego rozsadku
    uzytkownikow drog? - odpowiedz: tak (przyklad? - wrzucalem w tym watku linka
    z youtuba pokazujacego ruch na drodze gdzies w Azji). Czy istnialby za to
    ruch drogowy oparty tylko na przepisach (takich, jakie mamy, czyli
    niedoskonalych) bez korzystania przez kierujacych ze zdrowego rozsadku? -
    odpowiedz: nie (powód? - przepisy zawieraja sprzecznosci, ktore rozstrzygnac
    mozna tylko na zasadzie zdrowego rozsadku).

    bart

  • 263. Data: 2015-05-25 16:36:48
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Inaczej.
    > Oczywiście zmeczenie moze czas reakcji wydłużyc, ale nawet wypocząty masz
    > ten czas niezerowy, niepomijalny w rozwazaniach.

    I wlasnie caly czas pisze, ze do niego sie dostosowuje. Czas reakcji nie
    musi byc zerowy - ba, taki czas bylby wrecz niebezpieczny.

    > Znaczy tak oceniasz...

    A Ty nie oceniasz takich rzeczy? - toz przeciez naturalny odruch...

    > Bardziej zauwazalne? Dlaczego?

    Bo wieksze od kota :)

    > Wolniejsze? Pewnie tak, chyba, ze na rowerku...

    Nie widzialem rowerkow dzieciecych poruszajacych sie z predkoscia biegnacego
    kota (50km/h) ;)

    > Rzadko kiedy widocznosc jest lepsza.

    Nie przesadzaj.

    > Ale juz powli rozumiem Twoj punkt widzenia i chyba nie jest tak odległy od
    > mojego.
    > Te 80 na godzine to po prostu jest nie reguła a wyjątek jeżeli warunki na
    > to pozwalają.

    No tak, przeciez nie pisze inaczej. Dostosowanie predkosci do _zastanych_
    warunkow. Ale co wazne - dostosowanie moze tez dzialac w gore.

    > Bo rozmawiamy o tej samej rzeczy.
    > Ktos z nas musi sie mylic... :)
    > U ciebie sa miejsca gdzie susza codziennie, maks co dwa dni?

    Tak jest - lapacze ze strazy maja taki fajny grafik, w ktorym miejsca
    lapania powtarzaja sie co dwa dni.

    > Może.
    > Tak czy siak - to fajnie i ciekawie jednoczesnie. :)

    Sie wie :)

    > Połowa to ogrom. Po pierwsze dlatego ze mamy demokracje, po drugie
    > dlatego,
    > ze to ponad 15mln ludzi...

    Nie masz racji. Polowa moze byc ogromem w systemach totalitarnych, a w
    demokracji to standard. Chyba, ze chcesz powiedziec, ze ogrom dokonal wyboru
    nowego prezydenta w niedziele ;) Liczby bezwzgledne tez o niczym nie
    stanowia - przeciez drugie 15 mln nie chce karac.

    Pomijam juz fakt, ze jakos nie wierze w te polowe chcaca karac....

    > wiesz, to jest ciągła walka o kase. Takie budowanie pozytywnego PR:
    > zobaczcie jacy jestesmy potrzebni w walce z "piratami".

    Wlasnie tak zapewne jest - sztuczne napedzanie interesu.

    > hihihihi
    > To szacowanie u Ciebie lezy bo wychodzą kwoty niewspolmierne...

    Zobacz na dane dalej w watku...

    w-nizsze-niz-chcial
    13-rok-15-mld-wpywo

    > Zgoda. 330 a 70 to juz jest inna rozmowa.
    > Pytanie, ktore dane sa prawdziwe.

    Skoro dane nie sa upubliczniane, to moze sa niewygodne dla lapaczy? ;)

    > Ja tez nie. Szkoda.
    > Moze stworzyc inny watek (bo pewnie w tym nit tego nie zauwazy) - tutaj sa
    > guru statystyczni ktorzy byc moze maja te dane w jakis zapisanych na
    > dyskach raportach i zestawieniach?

    Oooo, jak sa, to niech sie ujawnia z danymi. Pewnie juz tego nie czytaja -
    mozna stworzyc nowy watek.

    > DOKLADNIE TAK SAMO :)

    Na szczescie sa jeszcze ludzie porzadni - inaczej nie byloby tej dyskusji.
    Troche poprzycinalem dla Cavallina - mam nadzieje, ze nigdzie nie
    przesadzilem.

    bart

  • 264. Data: 2015-05-25 17:45:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    A ja ci pisze, ze tylko wydaje ci się, że sie dostosowujesz :)

    > A Ty nie oceniasz takich rzeczy? - toz przeciez naturalny odruch...

    Oceniam. I tak jak pisałem - teoria a praktyka to dwie rozne sprawy.
    O czym przekonałem sie na szczescie bezbolesnie.

    > Bo wieksze od kota :)

    Skoro wzrostu "ponizej płota" to nie jest bardziej zauwazalne.

    > Nie widzialem rowerkow dzieciecych poruszajacych sie z predkoscia
    > biegnacego kota (50km/h) ;)

    Hmm, moze rzeczywiscie to była przyczyna. Nie wiedziałem, ze koty tak
    szybko biegaja. :)

> [...]
    > gore.

    > Tak jest - lapacze ze strazy maja taki fajny grafik, w ktorym miejsca

    I nadal coś łapią przy takeij powtarzalnosci? :)
    W kazdym razie ciekawe - nie zauwazyłem, zeby w miejscahc gdzie ja sie
    poruszam, patrole czy nawet SM były tak czesto.

> [...]
    >
    > Na szczescie sa jeszcze ludzie porzadni - inaczej nie byloby tej
    > dyskusji. Troche poprzycinalem dla Cavallina - mam nadzieje, ze

    Chyba nie, zwłaszcza ze mam wrazenie iz temat sie wyczerpał.
    Pomijając kwestie statystycznych danych.
    Ale to wrzuce w osobny watek.

  • 265. Data: 2015-05-25 17:45:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > A kto mowi o karaniu za ustawke? - w sumie to nawet bylby dobry pomysl
    > :)

    Wina kara - w sensie naszych oskarzen :)

  • 266. Data: 2015-05-25 19:17:41
    Od: "Newok" <g...@v...pl>

    > Użytkownik "Newok" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > przepisy zawieraja sprzecznosci, ktore rozstrzygnac mozna tylko na
    > zasadzie zdrowego rozsadku).
    > bart

    Przecież rozmawiamy o znakach drogowych.
    Jaką sprzeczność niesie znak drogowy B-33 "ograniczenie prędkości" ?
    Po co ci tutaj zdrowy rozsądek, aby przestrzegać ten znak ?

  • 267. Data: 2015-05-25 20:25:55
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A5B2038EFE5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Wina kara - w sensie naszych oskarzen :)

    Eeee, tak to sobie mozemy tylko pogadac....

    bart

  • 268. Data: 2015-05-25 20:34:24
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

> [...]
    > Jaką sprzeczność niesie znak drogowy B-33 "ograniczenie prędkości" ?
    > Po co ci tutaj zdrowy rozsądek, aby przestrzegać ten znak ?

    Nie mowimy tylko o tym konkretnym znaku - w zasadzie nawet dopiero niedawno
    zeszlismy na jakiekolwiek znaki. Mowimy o regulacjach pord, ktorych slepe
    przestrzeganie i tym bardziej slepe egzekwowanie nie ma najmniejszego
    sensu - i tutaj Twoje tupanie nic nie zmieni...

    bart

  • 269. Data: 2015-05-25 20:47:40
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > A ja ci pisze, ze tylko wydaje ci się, że sie dostosowujesz :)

    To znaczy w jaki sposob moze mi sie to wydawac? Wydaje mi sie, ze zmniejszam
    predkosc?

    > Oceniam. I tak jak pisałem - teoria a praktyka to dwie rozne sprawy.
    > O czym przekonałem sie na szczescie bezbolesnie.

    I ja wlasnie stawiam na praktyke, teorie majac jedynie ku pomocy.

    > Skoro wzrostu "ponizej płota" to nie jest bardziej zauwazalne.

    Jest - wysokosc nie jest kryterium decydujacym. Wystarcza, ze plot jest
    takiej konstrukcji, ze dziecko nie przecisnie sie miedzy sztachetami, co dla
    kotow nie stanowi problemu.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kilometr_na_godzinę :)

    > I nadal coś łapią przy takeij powtarzalnosci? :)
    > W kazdym razie ciekawe - nie zauwazyłem, zeby w miejscahc gdzie ja sie
    > poruszam, patrole czy nawet SM były tak czesto.

    http://www.dobraszczecinska.pl/images/pdf/2015/fotor
    adar/maj1.pdf

    > Chyba nie, zwłaszcza ze mam wrazenie iz temat sie wyczerpał.
    > Pomijając kwestie statystycznych danych.
    > Ale to wrzuce w osobny watek.

    Ok, ale z danymi - jak widze - bedzie krucho.

    bart

  • 271. Data: 2015-05-25 22:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kilometr_na_godzinę :)

    Chyba nie rozumiem - przyznaje ci racje a ty mi tłumaczysz co to jest
    jednostka predkosci?