-
Data: 2015-05-21 23:30:22
Temat: Re: Wysyp "30"?
Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA4A1E8F903CADbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Użytkownik bartosz b...@w...pl ...
>
>>> Nie, przyznałem tylko ze C-14 nie nakazuje,
>>> bo nie taka jest JEGO FUNKCJA!
>>
>> A jaka jest jego funkcja? Informacyjna?
>
> Ano taka, ze masz jechac z predkoscia nie mniejsza niz x o ile to jest
> mozliwe.
> A nie ze masz jechac pomimo tego, ze przed tobą korek.
> Ponizej cytat - gwiazdkami zaznaczyłem czesc, ktora pokazuje ze nie masz
> racji.
>
> <cytat>
> Oznacza, że kierujący, przy zachowaniu ograniczeń prędkości wynikających z
> przepisów szczegółowych, jest obowiązany jechać z prędkością nie mniejszą
> niż określona na znaku liczbą kilometrów na godzinę, ***chyba że warunki
> ruchu lub jego bezpieczeństwo wymagają zmniejszenia prędkości.***
> </cytat>
Ok, oto zwrociles uwage na sedno, czyli to, co jest w gwiazdkach. Zauwaz, ze
C14 jest specyficzny, bo zawiera w swojej definicji okreslenie warunkow, pod
jakimi mozna sie do niego nie stosowac. A kto ma rozwazyc te warunki? -
oczywiscie kierowca. Zatem sam ustawodawca naklada na kierowce obowiazek
rozwazenia okolicznosci, _zastosowania rozumu_ i podpowiada, ze znak
znakiem, ale _wazniejsza_ jest ocena i decyzja samego kierowcy.
Przyznaje, ze ten przyklad z C14 to byla troche prowokacja z mojej strony.
Nie kojarze, by definicje innych znakow mialy podobne "dopuszczenie rozumu
do glosu".
Tak wiec w podsumowaniu oto, co chcialem pokazac: ze znaki nie sa zadna
swietoscia, ze nawet sam ustawodawca przyznaje, ze sa takie sytuacje, w
ktorych ocena kierowcy ma znaczenie pierwszorzedne przez nakazem wyrazonym
na znaku.
Ja tylko to rozszerzam na inne znaki twierdzac, ze w kazdej sytuacji
drogowej (i nie tylko) trzeba opierac sie w pierwszej kolejnosci na swojej
logice i ocenie sytuacji, a nie przede wszystkim na znakach.
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.15 23:41 bartosz
- 21.05.15 23:37 bartosz
- 21.05.15 23:18 bartosz
- 22.05.15 00:00 Budzik
- 22.05.15 00:00 Budzik
- 22.05.15 22:52 bartosz
- 22.05.15 23:15 bartosz
- 22.05.15 23:57 bartosz
- 23.05.15 10:01 Budzik
- 23.05.15 10:01 Budzik
- 23.05.15 10:46 bartosz
- 23.05.15 11:27 bartosz
- 23.05.15 12:00 Budzik
- 23.05.15 12:19 Budzik
- 23.05.15 12:29 bartosz
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=