  • Data: 2010-05-13 15:49:39
    Temat: Re: Wysyłanie bajtuklawiaturą
    Od: kropa <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli to tylko jeden przycisk, to właściwie wysyłasz 1 bit a nie
    > bajt... Czy w takim razie nie prościej byłoby podłączyć na dwu
    > przewodach byle jaki przycisk (ew. z jakimś układem
    > przeciwzakłóceniowym) i sprawdzać stan np. DTR na złączu RS-232 albo
    > "paper out" na centroniksie, albo nawet przycisk "fire" joysticka?
    > Chyba, że program już gotowy i nie da się zmienić...

    Dziękuję za odpowiedz. Sprawa ma się tak że mogę się komunikować z
    komputerem tylko za pośrednictwem rs232 (odpada game port, usb,
    ethernet, centronics) Do dyspozycji mam serwer 4D i polecenie RECEIVE
    BUFFER.
    Dokładny opis komendy tutaj:
    http://www.4d.com/4ddoc2004/CMU/CMU00172.HTM
    Nie pytaj dlaczego 4D... po prostu to wymóg. Tym poleceniem mogę odebrać
    sobie dane (ten jeden bajt) z portu com z dowolnym ustawieniem
    transmisji. Faktycznie łatwiej by było badać stan linii (przetestowałem
    i działa), ale w takim wypadku program będzie musiał sprawdzać co jakiś
    czas jej stan - często), a tego chce uniknąć. Natomiast odbierając bajt,
    mam o wiele lepszą sytuację gdyż mogę 'nasłuchiwać w tle' odbierane dane
    nie angażując za bardzo zasobów komputera.

    Pozdrawiam
    Bartek