  • Data: 2013-06-11 16:00:28
    Temat: Re: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: Piotr Laskowski <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pomyślałem, że w nowym projekcie użyję znakowego LCD o organizacji
    > najchętniej 6x24 lub jeszcze lepiej 8x20..24 znaki.
    > Ktoś może słyszał o takich wynalazkach, czy pozostaje rzeźba w
    graficznym?

    Niedawno oprogramowałem wyświetlacz OLED, 128x64 pikseli sterowany po
    I2C lub SPI:
    http://www.wide.hk/products.php?product=0.96%22-128x
    64-OLED-Display-Module-SSD1306
    Pamięć zorganizowana jest jako 8x8x64, więc po dodaniu czcionki o
    wysokości 8 pikseli pracuje się z tym prawie jak z wyświetlaczem
    tekstowym: 8 wierszy po 21 znaków.
    To był mój pierwszy wyświetlacz graficzny i poszło naprawdę szybko.
    Chyba szybciej niż pierwszy znakowy naście lat temu.

    Tylko to jest maleństwo i pewnie z tego względu odpada. Ja akurat
    potrzebuję czegoś super małego i lekkiego z prostym interfejsem, wiec
    mnie pasuje. Tutaj są moje wypociny z tym wyświetlaczem:
    http://www.pitlab.pl/autopitlot-artykuly/strojenie-r
    egulatorow-komputera-pokladowego.html

    Piotrek.
    www.pitlab.pl