  • 11. Data: 2017-01-05 16:03:38
    Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    > Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec
    > nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?
    >
    > Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ?
    >
    > J.

    Zależy do czego budujesz wóz. Jeśli chcesz mieć możliwość jazdy w jak
    najgłębszej koleinie, czyli maksymalizujesz prześwit, to albo niezależna
    zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuuże balony na felgach.

    Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia,
    rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu.
    I tak są budowane terenówki :)

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2017-01-05 19:59:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia,
    >rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu.

    no widzialem takich ... na filmach z YT.

    U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ?

    J.

  • 13. Data: 2017-01-05 20:32:44
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości

    >no widzialem takich ... na filmach z YT.
    >
    >U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ?

    ???
    To znaczy jakie?
    Offroad i środowisko offroadowe ma się u nas dobrze.

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2017-01-05 20:39:03
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał

    > W terenie nikt zap* nie bedzie,

    Zmienisz zdanie na trawersach :]

    --
    Hinek

  • 15. Data: 2017-01-06 12:45:01
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez
    > problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.
    >
    > 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
    > czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
    >

    > J.

    Ale przecie wnioskodawca nie pisał o przerabianiu auta na pojazd
    specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
    Auto ma być normalne, ma mieć tylko zwiększony prześwit a także
    spokojnie przechodzić tzw test łosia.

  • 16. Data: 2017-01-10 01:01:12
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze:

> [...]
    > specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
    > Auto ma być normalne, ma mieć tylko zwiększony prześwit a także

    Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pół metra,
    to półośki, belki i inne elementy pozostaną w tym samym miejscu i
    prześwit się nie zmieni.
    Z budą podniesioną o 20 cm testu łosia nie przejdziesz, co najwyżej test
    żółwia.
    Podnosi się zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na większe koła
    i większy ruch (wykrzyże) kół na nierównościach.

  • 17. Data: 2017-01-11 09:38:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-10 o 01:01, adam pisze:

> [...]
    > Podnosi się zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na większe
    > koła i większy ruch (wykrzyże) kół na nierównościach.

    W terenówkach także o zwiększone możliwości brodzenia.

    Podnoszenie prześwitu sam przerabiałem. Niby takie nic, wymiana opon z
    195/55/15 na 195/65/15 a od tego czasu ani razu nie zdarzyło mi się
    zahaczyć podwoziem o podłoże. Właściwie to nie widzę innej możliwości
    zwiększenia prześwitu poza wymiana opon na większe.

  • 18. Data: 2017-01-12 14:47:15
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-01-05 o 14:37, r...@k...pl pisze:

    > Citroen ogranicza prędkość przy maks. podniesieniu bodajże do 40km/h.
    > Później automatycznie zawieszenie opuszcza się.

    Przy max i min wysokości zawieszenia ograniczenie jest do 10km/h. Przy
    ustawieniu średnio-wysokim jest 40km/h.
    A podczas jazdy z prędkością ponad 110km/h dodatkowo obniża troszkę, a
    podczas jazdy po słabej drodze podnosi troszkę.
    Całkiem sprytnie do działa i do tego ustrojstwo trwałe...
    Doświadczam tego codziennie :)