  • Data: 2014-10-08 14:48:56
    Temat: Re: Wyrok SN - SM może prowadzić "czynności" (z nasłuchu PR)
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08.10.2014 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Nie, to nie ja ;) (piętnuję wycinanie właściwych wrotek)

    Właściwym jest zostawienie kontekstu wypowiedzi.
    Znaki cytowania pomogą kumatym, niekumaci i tak nie kumają z definicji.

    > Nie muszę być "nikim", ale samo *postępowanie* ma miejsce.

    No ma. Zatem taki policjant ma prawo, czy nie ma zapytać
    "czy rozpoznaje Pan osobę na tym zdjęciu"?

    > A na pytanie "komu powierzyłeś pojazd" *nie masz prawa* odmawiać
    > odpowiedzi.

    Formalnie: mam (narażenie na odpowiedzialność za przestępstwo). :-)
    I mam prawo odpowiedzieć, całkowicie zgodnie z prawdą "nie pamiętam".
    Czy "organ" ma prawo uznać, iż odmówiłem odpowiedzi?
    Chyba nie wolno mi świadomie wprowadzać w błąd "organów", prawda?

    > Nie do końca.
    > Jeśli ustawa tak stanowi, może nakładać obowiązek za obywatela.

    Powoli, bo nie łapię. Jak obowiązek nałożony ustawą (info o
    powierzeniu) ma się do ustalenia sprawcy wykroczenia przez organa?
    Przecież sam stwierdzasz (słusznie!), że są to sprawy _rozłączne_.

    > I teraz hint - przepisy o "prawie żądania odpowiedzi" nie
    > przewidują ścieżki do bezpiecznego pokazania "pomagaczy
    > pamięci", które są dowodami "w sprawie" (również zauważ:
    > nie przeciwko komuś, a "w sprawie").

    A muszą? A wspomniany Art 51 Konstytucji?
    Skoro nie ma przepisu "zabrania się", to wywodząc z ustawy
    zasadniczej wynika, że trzeba (a przynajmniej na żądanie obywatela).

    > No i mamy swoisty absurd: od ciężkiego zarzutu ŁATWIEJ się obronić,
    > w szczególności jeśli jest "nieszkodliwy".

    I przynoszący kasę :-)

    > "A ma pan zgodę modela na fotografowanie?"
    > ;)

    Na fotografowanie nie musi :)
    No ale ustalmy: wolno policjantowi, czy nie?

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.