  • Data: 2011-02-14 21:36:44
    Temat: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-14 22:13 Waldemar Krzok napisał(a):

    > Potrzebujesz 20A do kuchenki, czy wystarczy 16?

    Do samej kuchenki wystarczy 16A. Ale na tym samym obwodzie wisi jeszcze
    obok czajnik elektryczny, lodówka, okap (wiatrak+oświetlenie) i
    opiekacz. Najczęściej przypadki "wywalenia" bezpiecznika to włączenie
    _różnych_ urządzeń w różnych pomieszczeniach, np. czajnik, pralka i
    żelazko. Już nauczyłem żonę, aby chociaż w kuchni nie wszystko na raz
    pracowało ale to nie wystarcza.

    > Jak wyodrębniasz, to możesz rozdzielić na więcej obwodów. W obecnym
    > mieszkaniu mam chyba 8 obwodów (nie chce mi się dupska podnosić), w
    > poprzednim było ich 30 :-).
    > No i różnicówka nie zamiast, tylko dodatkowo.

    Hmmm, obecnie różnicówki mają wbudowany wyłącznik nadprądowy chyba? Na
    przykład taka:
    http://megastore.pl/31961,Bezpieczniki_Wylaczniki-ro
    znicowo-pradowe_Wylacznik-roznicowo-pradowy-Legrand-
    nadpradowy-16A-P-312B-008402.html

    Wszędzie mam instalację 2-przewodową (L, N+PE) aluminiową więc do tego
    wydzielonego nowego obwodu kuchni i tak muszę pociągnąć cały nowy
    przewód np. YdY 3x2.5 (PE połączone z N przed różnicówką).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/