  • Data: 2011-02-14 22:51:30
    Temat: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:ijc4eu$gp$1@news.onet.pl...

    > No i jak już pisałem zabawy kuchenne mojej małżonki powodują dość częste
    > rozłączanie (średnio raz w tygodniu) tego bezpiecznika automatycznego
    > 20A. Jest wtedy całkiem gorący. Myślę, że z powodu prądu nie większego
    > niż 30A ale za to w dłuższym czasie. Czy zamiana na nowoczesny wyłącznik
    > nadprądowy B20 zmieni sytuację?

    ewentualnie może pogorszyć co najwyżej :)

    > Mam w planach wymianę puszki bezpieczników i dlatego sonduję, co by tu
    > do niej wsadzić aby tak często nie wywalało.

    cokolwiek tam wsadzisz, jeśli przestanie wywalać przy 20A, prędzej czy
    później spali się topik. Powiedziałbym nawet, że masz sporo szczęścia, że
    ciągle wyskakuje Ci ta 20-tka a topik ciągle dobry :) - nie zawsze się
    udaje osiągnąć taką selektywność.

    > Zapewne też przy okazji
    > wyodrębnię oddzielny obwód na kuchnię aby zabawy kuchenne nie wyłączały
    > prądu w całym mieszkaniu (tu się pewnie przyda różnicówka 20A zamiast
    > zwykłego nadprądowego).

    Zalecam różnicówkę bez wyłącznika nadprądowego - będziesz miał większą
    swobodę doboru zabezpieczenia, szczególnie w sytuacji, gdybyś za pierwszym
    razem z nim nie trafił :)

    e.