  • 21. Data: 2009-09-09 11:31:53
    Temat: Re: Wypadek przy moim domu
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gildor"

    Nie do końca.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 22. Data: 2009-09-09 11:34:55
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 09 Sep 2009 13:26:05 +0200, wrote:

    [...]
    > Ale wogóle, tak z innej beczki, to jakiś fun jest latać kładem
    > po mieście?

    Nie.

    --
    Leszek 'Cieszęsiężemogłempomóc' Karlik

  • 23. Data: 2009-09-09 11:35:53
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gildor"
    >
    > Nie do końca.

    do końca. tak jak TU może stracić na ubezpieczeniu jednego gościa, bo po
    jednej składce musi wypłacić fchuj kasy i np rente do końca życia
    czyjegoś, tak ZUS moze po jednej składce leczyć typa do jego końca.
    może i moloch, ale zasada identyczna. płace, to mam. jakby nie był
    ubezpieczony w ZUS (zdrowotne wlasciwie), to go odepną od rurek.

    --
    gildor
    ...już za chwileczkę, już za momencik...

  • 24. Data: 2009-09-09 11:37:45
    Od: " Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gildor <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > o, następny. on leczy się za swoje, lub za swojej rodziny kasę. on płaci
    > ZUS, a jak jest młody i jeszcze nie płaci, to płacą starszy.
    > kurwa, co za naród.

    No nie bardzo.

    Porównaj koszty pobytu na OIOM-ie, koszt operacji neurologicznej, pozniejszej
    rehabilitacji i lekow z wysokoscia skladek odprowadzanych na NFZ.

    Dla ulatwienia podam, ze przy netto pensji 4000 PLN miesiecznie wynosi to
    okolo 440 PLN miesiecznie.

    B.

  • 25. Data: 2009-09-09 11:39:28
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Bartek pisze:

> [...]
    > rehabilitacji i lekow z wysokoscia skladek odprowadzanych na NFZ.
    >
    > Dla ulatwienia podam, ze przy netto pensji 4000 PLN miesiecznie wynosi to

    no i co z tego? OC płace jakieś 40pln rocznie, nie miesięcznie.

  • 26. Data: 2009-09-09 11:42:11
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gildor"
    >do końca.

    Nie. TU może określić w OWU, że np. nie podlega ubezpieczeniu start w
    zawodach sportowych.

    >tak jak TU może stracić na ubezpieczeniu jednego gościa, bo po
    >jednej składce musi wypłacić fchuj kasy i np rente do końca życia
    >czyjegoś, tak ZUS moze po jednej składce leczyć typa do jego końca.

    Brawo. Prawie zrozumiałeś na czym polegają ubezpieczenia.
    Szkopuł w tym, że ZUS/NFZ to nie ubezpieczenie, to podatek (jak by
    się to nie nazywało).

    >może i moloch, ale zasada identyczna. płace, to mam. jakby nie był
    >ubezpieczony w ZUS (zdrowotne wlasciwie), to go odepną od rurek.

    Nie, zasada nie jest identyczna. Nie ma warunków ubezpieczenia, nie ma
    jasno określonej składki skalkulowanej na podstawie rachunku
    ekonomicznego. Z ubezpieczenia to ma co najwyżej nazwę.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 27. Data: 2009-09-09 11:46:44
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gildor"
    >
    > Nie. TU może określić w OWU, że np. nie podlega ubezpieczeniu start w
    > zawodach sportowych.

    a NFZ nie refunduje wielu leków i zabiegów.

    > Brawo. Prawie zrozumiałeś na czym polegają ubezpieczenia.
    > Szkopuł w tym, że ZUS/NFZ to nie ubezpieczenie, to podatek (jak by
    > się to nie nazywało).

    OC też.

    > Nie, zasada nie jest identyczna. Nie ma warunków ubezpieczenia, nie ma
    > jasno określonej składki skalkulowanej na podstawie rachunku
    > ekonomicznego. Z ubezpieczenia to ma co najwyżej nazwę.

    tylko na chuj wchodzisz w szczegóły? płaci? to ma. jak się samobójca z
    dachu rzuci i przeżyje, ale do końca życia bedzie leczony, to tez źle?
    każesz go odciąć bo za Twoją kase? a jak ja płacąc 40PLN rocznie OC
    rozwale Boeninga 747 na lotnisku, to nie bedziesz sie martwił, ze z
    Twojej składki OC będa go naprawiać?

  • 28. Data: 2009-09-09 11:49:39
    Od: " Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gildor <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > no i co z tego? OC płace jakieś 40pln rocznie, nie miesięcznie.

    To z tego, ze Twoje OC zostalo obliczone na podstawie kalkulacji ryzyka.

    O ile skladka na NFZ nie odnosi sie do konkretnych przypadkow poszczegolnych
    obywateli, to władze zakladaja, ze jezdzic powinnismy w pasach i kaskach.

    Gdybysmy mieli w PL system dobrowlonych ubezpieczen zdrowotnych to mozna by
    wprowadzic "wolnosc" zapinania pasow i jazdy w kaskach. Roznica zapewne byla
    by w wysokosci skladki. Zapewne dosc znaczna.

    Ktos wyzej pisal o tym, ze kuzyn walczy z NFZ-tem o koszty lecznia powaznego
    schorzenia.
    Ciekawe byloby podsumowanie ile kasy globalnie idzie na leczenie tych ktorzy
    mieli wypadek bez pasow/kaskow.

    B.

  • 29. Data: 2009-09-09 11:54:38
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > każesz go odciąć bo za Twoją kase? a jak ja płacąc 40PLN rocznie OC
    > rozwale Boeninga 747 na lotnisku, to nie bedziesz sie martwił, ze z

    Nie radze.

    Popatrz na polise OC i rubryczke suma gwarancyjna:)

    B.

  • 30. Data: 2009-09-09 11:56:20
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Bartek pisze:

    > To z tego, ze Twoje OC zostalo obliczone na podstawie kalkulacji ryzyka.

    owszem, a składka na leczenie na podstawie budżetu.

> [...]
    > schorzenia.
    > Ciekawe byloby podsumowanie ile kasy globalnie idzie na leczenie tych ktorzy

    jednego zapięte pasy ratują, innym niezapięte życie też ratują. reszta
    to statystyka, kogo bardziej.
    mnie jedynie wkurza to, że "ktoś za mnie płacił będzie". bez mojego
    wypadku i tak będzie. ani więcej ani mniej. a widać się IM opłaca, że
    stac ich na "pałace" i wypłatę świadczeń mimo to. ja nie płaczę, ze
    płacę na czyjeś leczenie, bo do lekarzy to ja raczej nie uczęszczam,
    więc moje składki ida na innych.