  • 1. Data: 2009-09-09 09:17:03
    Temat: Wypadek przy moim domu
    Od: anonim <a...@a...com>

    Jest sobie skrzyżowanie główna droga z pierwszeństwem, na lewo ślepa
    uliczka, na prawo normalna. Jadę sobie wczoraj rowerem drogą z
    pierwszeństwem (teren zabudowany, pełno dzieci na drodze) wyprzedza mnie
    quad, na oko miał 60-70 km/h, a tu nagle z lewej strony ze ślepej
    uliczki wyjeżdża seicento, rozpędzone do ok. 70 km/h - nie ustąpił
    pierwszeństwa quadowi - wjechał na skrzyżowanie w ogóle nie zwracając
    uwagi na znak "ustąp pierwszeństwa". Gość z quada nie miał kasku i
    przywalił chyba nieźle głową, zemdlał, puściła się krew z ucha, na
    chwilę przestał oddychać.
    Jestem w trakcie kursu na prawo jazdy na motocykl - dostałem niezłego
    warninga.
    Btw, Okazało się że na quadach nie ma obowiązku zakładania kasku!

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-09 09:31:43
    Temat: Re: Wypadek przy moim domu
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    anonim pisze:
    > Btw, Okazało się że na quadach nie ma obowiązku zakładania kasku!

    zależy jako co zostanie zarejestrowany. jeśli jako motocykl, to owszem,
    jest obowiązek. nie ma kategorii quad, więc różnie się je podciąga.

    --
    gildor
    ...już za chwileczkę, już za momencik...

  • 3. Data: 2009-09-09 09:45:39
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 9 Wrz, 11:31, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > gildor
    > ...już za chwileczkę, już za momencik...

    jakis czas temu rejestrowalo sie je jako ciagniki rolnicze i jako
    takie byly bodajze zwolnione z VATu - i w tym przypadku kask nie
    obowiazywal; szybkie toto jak na ciagnik bylo;)
    nie wiem czy jeszcze jest taka mozliwosc rejestracji...

    scibor
    czarna perla CBF500

  • 4. Data: 2009-09-09 09:47:30
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Sep 9, 10:17 am, anonim <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > warninga.
    > Btw, Okazało się że na quadach nie ma obowiązku zakładania kasku!

    Przepraszam, ale czy miales dzwonek?

  • 5. Data: 2009-09-09 10:11:40
    Od: Bart z Uc <b...@p...onet.pl>

    On 9 Wrz, 11:17, anonim <a...@a...com> wrote:

    > Btw, Okazało się że na quadach nie ma obowiązku zakładania kasku!
    >
    > --
    > Krzysiek

    quady obecnie rejestruje się jako "pojazd samochodowy - inny", to
    widnieje w karcie pojazdu, dowodzie rejestracyjnym i wszelakich
    polisach ubezpieczeniowych, więc prawnie nie ma obowiązku jazdy w
    kasku w takim przypadku.

    Inna sprawa, że jazda* quadem bez kasku to jawne proszenie się o
    kłopoty, co widać w opisanym przy-quadzie

    * - mowa o jeździe, nie o pierdzeniu u babci w ogródku ;-)

    Pozdro,
    Bart z Uc aka dreeechu
    cb1000r
    trx700xx

  • 6. Data: 2009-09-09 10:45:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    scibor1 wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > obowiazywal; szybkie toto jak na ciagnik bylo;)
    > nie wiem czy jeszcze jest taka mozliwosc rejestracji...

    co Wy z tymi ciągnikami.

    Jako "pojazd samochodowy inny" a nie jako ciągnik

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 7. Data: 2009-09-09 10:45:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Bart z Uc wydusił z siebie te słowy:

    > quady obecnie rejestruje się jako "pojazd samochodowy - inny", to

    nie każdy.
    Jedne mają homologacje na pojazd samochodowy, inne na motocykl. Te pierwsze
    są droższe, a te drugie wymagają jeżdzenia w kasku.

  • 8. Data: 2009-09-09 10:51:26
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 12:45, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

    > nie każdy.
    > Jedne mają homologacje na pojazd samochodowy, inne na motocykl. Te pierwsze
    > są droższe, a te drugie wymagają jeżdzenia w kasku.

    No i są idioci którzy zapłacą więcej byle nie trzeba było jeździć w
    kasku :-)

    --
    Artur

  • 9. Data: 2009-09-09 11:08:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Artur Zabroński wydusił z siebie te słowy:

    > No i są idioci którzy zapłacą więcej byle nie trzeba było jeździć w
    > kasku :-)

    ich absolutnie prywatna i suwerenna sprawa i nie tylko nic innym do tego ale
    też nazywanie kogoś idiotą w tym wypadku jest ... hmm .. lekko mówiąc
    niegrzeczne.
    To, ze Ty jeździlbys w kasku, nie znaczy, ze ON TEŻ MUSI.
    To jego sprawa, jego łep, jego życie.

  • 10. Data: 2009-09-09 11:11:46
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 13:08, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

    > ich absolutnie prywatna i suwerenna sprawa i nie tylko nic innym do tego ale
    > te nazywanie kogo idiot w tym wypadku jest ... hmm .. lekko m wi c
    > niegrzeczne.
    > To, ze Ty je dzilbys w kasku, nie znaczy, ze ON TE MUSI.
    > To jego sprawa, jego ep, jego ycie.

    A jak określasz dresa bez kasku na R1 w adikach, krótkich spodenkach i
    o dziwo rękawicach? Moim prywatnym i suwerennym zdaniem to idiota.

    --
    Artur