  • 1. Data: 2009-09-09 06:53:55
    Temat: Tłumik nieszczelny - odpadła sprężynka ściskająca, co dalej?
    Od: fv <f...@c...com>

    Założyłem sobie tłumik nieseryjny, który składa się z dwóch części:
    - jedna od puszki pod silnikiem (z katalizatorem)
    - druga, wisząca na podnóżku pasażera i połączona z tą pierwszą "na wcisk".

    Do wydechu producent dodał sprężynkę z dwoma hakami, która odpadła.

    Zauważyłem następujące objawy:
    - z miejsca łączenia dwóch części wydechu idą spaliny (czuć podmuch na ręce)
    - spalanie wzrosło o litr na 100km
    - na niskich obrotach zaczęło brakować mocy
    - jadąc na dwójce 25km/h czuję szarpanie motocyklem, mimo że nie jadę po wybojach.
    Smarowanie ani
    naciąg łańcucha nie załatwia sprawy
    - tak dodanie jak i odpuszczenie gazu spotyka się z gwałtowną reakcją układu
    napędowego

    Ostatnio założyłem filtr powietrza K&N, co tylko pogłębiło objawy.

    Co dalej? Tak oczywiście, że zdobycie oryginalnej sprężynki jest niemożliwe. Muszę
    albo ją czymś
    zastąpić albo zapłacić komuś kto zastąpi (komu w Wawie?).

    Cała część do zastąpienia styka się bezpośrednio z wydechem (b. wysoka temp.).

    Co radzicie? W ogóle w dobrym miejscu szukam problemów?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 2. Data: 2009-09-09 08:05:38
    Od: Ditron <d...@w...pl>

    On 9 Wrz, 08:53, fv <f...@c...com> wrote:

    > Co radzicie? W ogóle w dobrym miejscu szukam problemów?

    (miejsce idealne) ale już chyba nie ma na to żadnej rady :(
    z motocyklem będzie tylko gorzej i gorzej...
    lepiej skrócić jego cierpienie i od razu amputować tłumik !

  • 3. Data: 2009-09-14 08:55:15
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    fv pisze:
    [ciach]

    > Co dalej? Tak oczywiście, że zdobycie oryginalnej sprężynki jest niemożliwe. Muszę
    albo ją czymś
    > zastąpić albo zapłacić komuś kto zastąpi (komu w Wawie?).

    kupić sprężynkę o podobnej długości od innego tłumika i założyć ...
    w ogóle nie rozumiem jak można zakładać, że się "takiej" sprężyny nie
    dostanie przecież większość akcesoryjnych wydechów jest tak właśnie łączona.

    --
    pozdrawiam
    Marek