  • 1. Data: 2009-09-09 07:29:47
    Temat: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Cze.

    Okazało się, że stylizacja nowego high tech cuda hondy jest
    podyktowana nie tylko wymogami stylizacji na miarę XXI wieku, ale i
    względami bezpieczeństwa.
    Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
    skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek
    motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło.
    I ten nos właśnie, oprócz tego, że nawiązuje do concept bike'a X-Wing,
    który był zaprezentowany w 1999roku.
    Oto fotka, DUŻA:
    http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130

    Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do
    przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje
    mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego
    wypadku (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w
    bok auta) uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część
    sił uderzenia.

    Oprócz tego, że przyjmie część siły uderzenia, nowy ficzer hondy przez
    miejsce w jakim został umieszczony - sporo powyżej środka ciężkości
    motocykla - zmienia zachowanie motocykla w kolizji. Bo, gdy
    standardowy motocykl uderzy w bok auta, tylne koło unosi się a
    kierowca przelatuje nad kierownicą. Tu, w nowym pomyśle hondy motocykl
    nie podskakuje, tylne koło zostaje, powiedzmy, na ziemi. Nie byłoby to
    nic dobrego - kierowca przesuwając się dalej zgodnie z kierunkiem
    jazdy uderzyłby w zbiornik i kierownicę. Ale Honda razem ze strefami
    zgniotu zamontowała kolejną nowinkę - poduszkę powietrzną drugiej
    generacji.
    Airbag jest odpalany przez czujniki w przednim zawieszeniu i tym
    systemie zgniotu.

    Przy czym inaczej niż w goldwingu, w którym jest airbag pierwszego
    wypustu, poduszka nie jest gdzieś dalego z przodu, tylko w samym
    zbiorniku, tuż przy siedzeniu kierowcy.
    Ergo - motocykle też staną się jednorazowe.

    Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które
    pozwalają komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
    http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/0
    9.jpg
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/N
    ew-bikes/2009/September/sep0809-honda-confirms-dual-
    clutch-on-new-vfr1200/?&R=EPI-118268

    Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
    dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
    nie jest dostępny w internecie.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 2. Data: 2009-09-09 07:36:33
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Tak na szybciora jeszcze produkt marketingowy Hondy, a na samym końcu
    dźwięk tej nowej v4:

    http://www.youtube.com/watch?v=YaJcvAg07IA&feature=p
    layer_embedded

    --
    Jasio
    vx etz

  • 3. Data: 2009-09-09 07:48:32
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 9 Wrz, 09:29, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
    > Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
    > skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu

    e, nie takie pierwsze ;)
    na pewno wczesniej byl puchaty przedni "blotnik" w bmw c1. ale pomysl
    nie byl kontynuowany
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 4. Data: 2009-09-09 07:57:08
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jeszua" napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 9 Wrz, 09:29, "Jasio" wrote:
> [...]

    e, nie takie pierwsze ;)
    na pewno wczesniej byl puchaty przedni "blotnik" w bmw c1. ale pomysl

    *** Coś jak i pasy.

    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 5. Data: 2009-09-09 08:02:38
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Jasio pisze:
    > Cze.

    > Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi
    > skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest
    > dostępny w internecie.

    Działanie skrzyni:
    http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

  • 6. Data: 2009-09-09 08:14:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    CUT_INZ wydusił z siebie te słowy:

    > Działanie skrzyni:
    > http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

    generalnie jak ktoś jeźdzłe z DSG (VW) .. to wie jak to jest, a jest fajnie.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 7. Data: 2009-09-09 16:57:36
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > CUT_INZ wydusił z siebie te słowy:

    > generalnie jak ktoś jeźdzłe z DSG (VW) .. to wie jak to jest, a jest
    > fajnie.

    Jest fajnie i zeby bylo smieszniej ten automat zmniejsza zuzycie paliwa.
    Passat z tym samycm silnikiem co Octavia przy tym samym stulu jazdy
    zlopie o litr mniej. Ot, ciekawostka...

    --
    Qlfon, Kraków

  • 8. Data: 2009-09-09 18:54:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Qlfon wydusił z siebie te słowy:

    > Jest fajnie i zeby bylo smieszniej ten automat zmniejsza zuzycie
    > paliwa. Passat z tym samycm silnikiem co Octavia przy tym samym stulu
    > jazdy zlopie o litr mniej. Ot, ciekawostka...

    i wcale mnie to nie dziwi. Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy
    porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
    kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
    Nie każdy bowiem wie, kiedy zmieniać biegi, a są tacy, ktorzy w ogole o tym
    zapominają. DSG jednak ma duzo biegów, jeszcze więcej elektroniki, a
    płynność przełączania między poszczególbymi przełożeniami jest naprawde
    "fajna"...

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
    Omega A R6 3,0 24V

  • 9. Data: 2009-09-09 19:05:25
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    > Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny)
    > automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował
    > zmniejszone zużycie paliwa.

    Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
    (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami"
    wiecej pala.

    A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia,
    sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako
    "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2009-09-09 20:08:51
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Ivam napisał(a):
    > "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message

    > Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
    > (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z
    > "automatami" wiecej pala.

    Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna
    automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z
    przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu
    charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje
    takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym
    zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
    Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow
    brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z
    zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)
    Od jakiegos czasu odchodzi sie od tego trendu umozliwiajac sztywne
    zasprzeglenie skrzyni biegow z silnikiem (jak w klasycznym - suchym
    sprzegle znanym z manualnej skrzyni biegow). :)

    > A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia,
    > sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako
    > "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".

    I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie
    (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)