-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 13 Mar 2011 13:22:50 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymiana pierścieni to wielka filozofia?
References: <ilibt4$1qn$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
In-Reply-To: <ilibt4$1qn$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 70
Message-ID: <4d7cb719$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.124.2
X-Trace: 1300018969 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2460 83.11.124.2:8859
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356341
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-13 13:04, Michał Gut pisze:
> Jak w temacie. Mam punciaka z nalotem 280kkm, troche bierze oleju. tak z
> litra na 5-8kkm. niby nieduzo ale lubie sobie podlubac no i chce nauczyc
> sie czegos nowego. Czy wypiecie tlokow z korbowodu i wysyniecie ich na
> gore zeby wsadzic pierscienie to jakas wielka filozofia?
Nie jest to wielka filozofia - dałem radę zrobić to samemu, ale lepiej
jednak z kimś do pomagania. Jak nie masz podnośnika kolumnowego albo
kanału, to do robienia tego lepiej wymontować silnik z samochodu - to
jest godzina roboty, a potem jest dużo łatwiej (zwłaszcza jak robisz sam).
Potrzebny jest "ściskacz pierścieni" - ja swój zrobiłem z dużego cybanta
i starej, metalowej (z cienkiego metalu) taśmy mierniczej. Można kupić
gotowy.
Do tego jeszcze przyda Ci się średnicówka - po wyjęciu tłoka trzeba
zmierzyć wymiary cylindra na trzech głębokościach i porównać z
referencyjnymi. Trzeba też pomierzyć tłok.
Bo jeżeli wymiary wystają poza dopuszczalne, to wymiana pierścieni nic
nie pomoże.
Co do zużycia oleju - rozumiem że uszczelniacze zaworowe już wymieniłeś
i nie pomogło?
No i litr na 5-8kkm to jeszcze nie jest jakaś tragedia, ale jeżeli
chodzi o pierścienie to faktycznie nie ma co czekać na białą chmurę za
samochodem, bo wtedy może się okazać że sama wymiana pierścieni nie
wystarczy.
> Narazie moim
> najbardziej odwaznym posunieciem byla samodzielna wymiana UPG i nie
> widzialem w tym jakichs problemow.
No to to będzie bardziej skomplikowane (montaż i demontaż głowicy to
dopiero początek i koniec wymiany pierścieni).
> Wiem ze taniej kupic blok za pincet ale mnie nie chodzi zeby taniej
> tylko zeby sie czegos nauczyc(nawet nie wiem czy koniecznie trzeba
> wymienic pierscienie - strzelam sobie na pałę).
> A moze kombinowac z tlokami nadwymiarowymi? W sumie nie kojarze zeby
> lataly jak zyd po pustym sklepie jak bawilem sie z glowica. Jakies
> wskazowki dla laika?:)
Są dostępne, ale w przypadku tak starego silnika to będzie już zupełnie
nieopłacalne ekonomicznie.
Tak trochę strzelając cenami - za jeden tłok zapłacisz jakieś 200zł, za
zrobienie cylindra na nadwymiar następne 100zł, pierścienie nadwymiarowe
50zł. Czyli 300zł na jeden cylinder. Razy 4.
> silnik 1,2 z 1997 roku. Wielokrotnie przegrzany,nieco wieksze zuzycie
> paliwa (ale tez nie zauwazylem wiru w baku) w porownania do 150kkm
> wczesniej:)
>
> zaczalem sobie niesmiale marzyc by przerobic tez wydech i dolot i
> zalozyc turbosprzezarke:))))
> tak nawiasem mowiac czy sama turbosprzezarka poprawilaby sprawnosc
> silnika czy musialbym wsadzic w dolot jeszcze jeden wtryskiwacz coby
> zwiekszyc moc(zamiast sprawnosci)?
Zależy jak mocno chcesz tam dmuchać.
W każdym razie dołożenie turbo w tym silniku wymaga wymiany czujnika MAP
na taki nadciśnieniowy, przemapowania komputera (może być box), jeżeli
się okaże że wtryskiwacze nie dają rady, to możesz na początek włożyć
regulator ciśnienia od 16V (3 bary, zamiast 2.5 z 8V), w drugim rzucie
wymienić wtryskiwacze na wydajniejsze z jakiegoś innego samochodu.
Dokładanie piątego wtryskiwacza to lipa - wystrojenie tego jakoś
sensownie jest praktycznie niemożliwe.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.11 13:23 J.F.
- 13.03.11 13:32 Tomasz Pyra
- 13.03.11 14:17 Michał Gut
- 13.03.11 14:24 Michał Gut
- 13.03.11 19:58 Tomasz Pyra
- 13.03.11 21:31 Sylwester Łazar
- 13.03.11 21:59 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 13.03.11 23:36 Adam Płaszczyca
- 14.03.11 08:13 Czarek Daniluk
- 14.03.11 08:56 Kuba \(aka cita\)
- 14.03.11 08:59 Kuba \(aka cita\)
- 14.03.11 09:04 Czarek Daniluk
- 14.03.11 09:43 Sylwester Łazar
- 14.03.11 09:47 Sylwester Łazar
- 14.03.11 10:02 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security