-
Data: 2011-03-13 14:17:50
Temat: Re: Wymiana pierścieni to wielka filozofia?
Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Nie jest to wielka filozofia - dałem radę zrobić to samemu, ale lepiej
> jednak z kimś do pomagania. Jak nie masz podnośnika kolumnowego albo
> kanału, to do robienia tego lepiej wymontować silnik z samochodu - to jest
> godzina roboty, a potem jest dużo łatwiej (zwłaszcza jak robisz sam).
kolumnowego nie mam i kanalu tez nie. zostal zasypany (nie przeze mnie) 2
dekady temu... ale mysle nad jednym i drugim
> Potrzebny jest "ściskacz pierścieni" - ja swój zrobiłem z dużego cybanta i
> starej, metalowej (z cienkiego metalu) taśmy mierniczej. Można kupić
> gotowy.
widzialem tą zabawkę w jakims programie i dobrze wiedziec jak to sie
nazywa:D
> Do tego jeszcze przyda Ci się średnicówka - po wyjęciu tłoka trzeba
> zmierzyć wymiary cylindra na trzech głębokościach i porównać z
> referencyjnymi. Trzeba też pomierzyć tłok.
> Bo jeżeli wymiary wystają poza dopuszczalne, to wymiana pierścieni nic nie
> pomoże.
wiesz, tu nie chodzi o zrobienie remontu tylko nauczenie sie jego robienia:)
dzieki za szczegolowe info. bo to ze z cylindra sie moze zrobic jajo to
wiem, ale nie wiedzialem czym to zmierzyc (suwmiarką poslugiwac sie umiem i
do dziesietnych czesci milimetra zmierze ale nie mialem pojecia czym
zmierzyc glebiej a to o te wymiary bardziej chodzi.
> Co do zużycia oleju - rozumiem że uszczelniacze zaworowe już wymieniłeś i
> nie pomogło?
nie, nie wiedziallem jak wyjac zawory:) po wyjeciu walka i szklanek nie
rzucilo mi sie nic na oczy co mozna by wypiąć czy odkrecic zeby dostac sie
do zaworow. a propos:) jakas wskazówka jak typowo są montowane?
> No i litr na 5-8kkm to jeszcze nie jest jakaś tragedia, ale jeżeli chodzi
> o pierścienie to faktycznie nie ma co czekać na białą chmurę za
> samochodem, bo wtedy może się okazać że sama wymiana pierścieni nie
> wystarczy.
wiem ze to nie tragedia, chmury bialej ani niebieskiej nie ma,jezdzi i nawet
znosnie sie zbiera jak na ten przebieg i stan. o pierscieniach pomyslalem bo
to zawiera wszystkie elementy demontazu dolu silnika a jednoczesnie na
poczatek nie rzcam sie w dokladne wymiarowanie cylindra i tloka czy szukanie
nadwymiarow, szlif cylindra itd.
>> Narazie moim
>> najbardziej odwaznym posunieciem byla samodzielna wymiana UPG i nie
>> widzialem w tym jakichs problemow.
>
> No to to będzie bardziej skomplikowane (montaż i demontaż głowicy to
> dopiero początek i koniec wymiany pierścieni).
zdaje sobie z tego sprawyue:) dol silnika dla mnie jest wielka tajemnica;)
no moze przesadzam ale nigdy nie grzebalem w bloku. nawet nie wiem czy rzuce
sie na to w tym roku:) musze miec kilka dni na spokojne rzeźby:) wiedze
natomiast moge zbierac juz teraz:)))))))))
>> A moze kombinowac z tlokami nadwymiarowymi? W sumie nie kojarze zeby
>> lataly jak zyd po pustym sklepie jak bawilem sie z glowica. Jakies
>> wskazowki dla laika?:)
>
> Są dostępne, ale w przypadku tak starego silnika to będzie już zupełnie
> nieopłacalne ekonomicznie.
> Tak trochę strzelając cenami - za jeden tłok zapłacisz jakieś 200zł, za
> zrobienie cylindra na nadwymiar następne 100zł, pierścienie nadwymiarowe
> 50zł. Czyli 300zł na jeden cylinder. Razy 4.
co da 2 uzywki cale:)
>> zaczalem sobie niesmiale marzyc by przerobic tez wydech i dolot i
>> zalozyc turbosprzezarke:))))
> Zależy jak mocno chcesz tam dmuchać.
szczerze mowiac trudno mi powiedziec bo to zalezy od tego jaka sprezarke bym
wcisnal i jak sie ja reguluje (dopiero zaczalem myslec a co dopiero miec
komplet wiedzy). nie wysilalbym raczej tego silnika za mocno. jak bedzie 1
bar to mysle ze bedzie ok (na wolnossacym jest chyba podcisnienie i jest
chyba z0,5 bara - dobrze strzelam?)
> W każdym razie dołożenie turbo w tym silniku wymaga wymiany czujnika MAP
> na taki nadciśnieniowy, przemapowania komputera (może być box), jeżeli
no wlasnie kombinowalem sobie by robic to bez mapowania (widzialem natomiast
w akcji box przedluzajacy jakos czasy wtryskow i jakos to dawalo rade - nie
mam niestety pojecia co to bylo). dlatego dumalem o tym piatym wtryskiwaczu.
bardziej chodzilo mi o zoptymaliuzowanie spalania tego co tam juz jest
(czyli zubozenie mieszanki - na chlopski rozum przy tej samej dawce paliwa a
wiekszej ilosci powietrza spalanie powinno byc efektywniejsze).
> się okaże że wtryskiwacze nie dają rady, to możesz na początek włożyć
> regulator ciśnienia od 16V (3 bary, zamiast 2.5 z 8V), w drugim rzucie
> wymienić wtryskiwacze na wydajniejsze z jakiegoś innego samochodu.
>
> Dokładanie piątego wtryskiwacza to lipa - wystrojenie tego jakoś sensownie
> jest praktycznie niemożliwe.
pierwsze podejscie z sensem nie musi miec wiele wspolnego:P
poza tym to niesmiale dumanie, aczkolwiek zaczelo mnie to intrygowac.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.11 14:24 Michał Gut
- 13.03.11 19:58 Tomasz Pyra
- 13.03.11 21:31 Sylwester Łazar
- 13.03.11 21:59 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 13.03.11 23:36 Adam Płaszczyca
- 14.03.11 08:13 Czarek Daniluk
- 14.03.11 08:56 Kuba \(aka cita\)
- 14.03.11 08:59 Kuba \(aka cita\)
- 14.03.11 09:04 Czarek Daniluk
- 14.03.11 09:43 Sylwester Łazar
- 14.03.11 09:47 Sylwester Łazar
- 14.03.11 10:02 Kuba \(aka cita\)
- 14.03.11 10:05 Kuba \(aka cita\)
- 14.03.11 10:30 J.F.
- 14.03.11 10:55 Czarek Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg