  • Data: 2021-03-16 09:53:58
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:47:38 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:02:40 +0100
    > doszła do mnie wiadomo?ć <604fe78e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    > od "Kamil" <m...@t...pl> :

    Nie, plik wymiany to nie jest wirtualna partycja, to jeden z elementów pamięci
    wirtualnej.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik_wymiany
    Generalnie, plik/partycja wymiany to przedłużenie pamięci fizycznej, jak ci się
    skończy
    pamięć fizyczna, to dzięki plikowi wymiany możesz pracować dalej w miarę normalnie,
    inaczej system zacznie wariować, aplikacje nie będą się chciały otwierać, system
    zacznie
    ubijać procesy a nawet możesz otrzymać ładnego bsoda.
    Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany, Windowsowi
    wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany automatycznie,
    Linuks też to potrafi za pomocą odpowiedniego oprogramowania, przykładowo,
    https://github.com/Tookmund/Swapspace).
    Dodatkowa zaleta nawet małego pliku wymiany, to zwolnienie bardzo rzadko używanych
    obszarów pamięci, można na tym ugrać nawet kilkaset megabajtów.
    Windows można zmusić do tego, żeby korzystał z linuksowej partycji wymiany, potrzeba
    drivera SwapFS(driver ciągle rozwijany):
    http://www.acc.umu.se/~bosse/
    Kiedyś masowo z tego korzystałem, teraz olewam partycję wymiany(tylko pliki wymiany).