  • Data: 2021-03-17 10:21:13
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Eneuel <e...@g...cm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16 mar 2021 o 09:53, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Generalnie, plik/partycja wymiany to przedłużenie pamięci fizycznej, jak ci się
    skończy
    > pamięć fizyczna, to dzięki plikowi wymiany możesz pracować dalej w miarę normalnie,
    > inaczej system zacznie wariować, aplikacje nie będą się chciały otwierać, system
    zacznie
    > ubijać procesy a nawet możesz otrzymać ładnego bsoda.

    Pod 64W10 niekoniecznie skutkuje to bsodami -- czasami
    64W10 po prostu obwieszcza, że brakuje mu pamięci
    i nie zgadza się na uruchomienie kolejnego programu.

    Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

    > Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany, Windowsowi
    > wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany
    automatycznie,

    Niekoniecznie -- nawet wtedy, gdy dasz 'Rozmiar kontrolowany przez
    system' a na dysku jest wolne miejsce. (tak miałem ze 2 dni temu,
    gdy do PhotoShopa odpaliłem inny edytor grafiki -- oba edytory
    potrzebowały sporo pamięci a w tle hulało to i owo) Musiałem
    powiększyć swap ręcznie. Z innej strony -- Win potrafi założyć
    bezceremonialnie taki plik na systemowej partycji bez pytania
    o pozwolenie i nie zechce zrezygnować z tego pliku bez przebootowania,
    choćby miał 10 innych takich plików na innych partycjach...

    Może wiesz, jak pozbyć się z systemowej 'swapfile.sys' bez
    rezygnacji z 'pagefile.sys' na innej partycji?

    > Linuks też to potrafi za pomocą odpowiedniego oprogramowania, przykładowo,
    > https://github.com/Tookmund/Swapspace).
    > Dodatkowa zaleta nawet małego pliku wymiany, to zwolnienie bardzo rzadko używanych
    > obszarów pamięci, można na tym ugrać nawet kilkaset megabajtów.
    > Windows można zmusić do tego, żeby korzystał z linuksowej partycji wymiany,
    potrzeba
    > drivera SwapFS(driver ciągle rozwijany):
    > http://www.acc.umu.se/~bosse/

    Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

    > Kiedyś masowo z tego korzystałem, teraz olewam partycję wymiany(tylko pliki
    wymiany).

    --