-
Data: 2010-03-02 21:18:22
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"ALGI" <a...@N...o2.pl> wrote in message
news:15qezt4229jw7$.11kcvbk34eyix$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 2 Mar 2010 07:21:03 -0600, Pszemol napisał(a):
>> Po pierwsze - czy producenci samochodów z tych firm korzystają jeśli
>> chodzi o produkcje nowych aut czy te firmy robią części zamienne do
>> aftermarket?
>
> To chyba pytanie retoryczne, prawda? Bo jeśli nie to naprawdę
> wykazujesz się totalną niewiedzą.
No jasne - nie wiedząc jednego wykazuję totalną niewiedzę.
>> Czy oni twierdzili że w USA są inne systemy niż w Europie??
>
> Oni to produkują. Na zamówienie producentów samochodów.
Czy Twoim zdaniem chevrolet dostępny w Europie będzie musiał
mieć inną klimę niż chevrolet dostępny w USA? To samo z toyotą?
Przecież chyba zdajesz sobie sam sprawę z tego, że większość
samochodów jest dostępna w obu tych rejonach i ma TAKĄ SAMĄ
klimę w obu wersjach.
>> Czy mam Ci uwierzyć na słowo czy przytoczysz jakieś cytaty takich
>> rekomendacji?
>
> Co wiem i co widziałem i tak Cię nie przekona.
> Szukać mi się nie chce bo szkoda mi czasu.
No to równie dobrze możesz nam napisać że masz słonia
w karafce i muchę na łańcuchu... Jaką ma wartość taki argument?
>>> Producent samochodów klimy nie robi i wręcz po pewnym czasie zależy im
>>> żeby
>>> się samochody psuły (obecny standard gwarancja + 10%) bo w końcu na
>>> serwisie trzeba zarobić.
>>
>> Takie rozumowanie jest błędne. I to z kilku powodów.
>
> Takie są realia.
Nie, takie jest Twoje zdanie na temat realiów - jesteś ewidentnie
wyznawcą teorii spiskowych. Wiara w teorie spiskowe jest niestety
objawem braku poczucia rzeczywistości...
>> Po pierwsze: producent odpowiedzialny jest za naprawy gwarancyjne.
>
> Czytaj ze zrozumieniem.
> Powtórzę dla Ciebie jeszcze raz.
>
> Część ma wytrzymać okres gwarancyjny + 10%.
> Drukowanymi?
No więc nie może czynnika uchodzić 20% na rok, bo na trzyletniej
gwarancji ZAWSZE przestawałaby działać klima i NA GWARANCJ,
czyli na koszt producenta, klient musiałby dostać doładowanie...
Drukowanymi?
>> Zainteresowany jest aby było ich jak najmniej, bo one go kosztują.
>
> jw.
jw.
>> Po drugie: naprawy pogwarancyjne rzadko wykonuje producent, stacje
>> ASO czy niezależne warsztaty są indywidualnymi jednostkami gospodarczymi
>> i nie odprowadzają haraczy do producenta za możliwość naprawienia ich
>> aut.
>
> Ale jak tylko się starają się naprawiać na OE a tu wchodzimy w zakres umów
> bonusowych.
Klient decyduje jakimi częściami naprawia się jego samochód po gwarancji.
Często kupuje nawet swoje części. Twoja logika nie ma sensu...
>> Po trzecie: jeśli system klimy w fordzie będzie gorzej zaprojektowany niż
>> system klimy w hondzie to reputacja forda ucierpi na tym fakcie że ludzie
>> musieliby częściej naprawiać klimę w fordzie niż klimę w hondzie... Zatem
>> istnieje presja środowiska/rynku na to, aby samochody nie miały takich
>> awarii.
>
> Ładna teoria :)
> Praktykę pokazuje życie.
> Ostatnio np. w turbodieslach - są silniki lepsiejsze i gorsze.
Praktyka pokazuje, że producenci są żywo zainteresowaniu jakością
i niezawodnością swoich produktów i są zawsze dumni z osiągniętej
pozycji na rynku która gwarantuje lepszą od konkurencji sprzedaż
samochodów. Ktoś kto twierdzi że producent zainteresowany może
być produkcją awaryjnych samochodów zwyczajnie majaczy.
>> Reputacja samochodu jako niezawodnego jest najważniejszym czynnikiem
>> ktorym jest zainteresowany producent samochodow pod presja konkurencji.
>
> I znowu teoria swoje a życie swoje.
Życie pokazuje dobitnie że nie masz racji.
>>> W moim 11 letnim samochodzie wymianę robiłem sztuk 1.
>>> Natomiast mam trochę większą świadomość po tych szkoleniach.
>>> Dlatego podchodzę do tematu rozsądnie - nie biegam co rok na serwis
>>> klimy
>>> ale też nie twierdzę że nic nie trzeba robić....
>>
>> Czyli sam nie wierzysz w te brednie skoro w 11 letnim aucie wymieniłeś
>> raz.
>> Ja znam auta które nie miały wymienianego chłodziwa w klimie dłużej
>> i nic się im nie dzieje z klimą... Jeśli auto nie miało żadnej stłuczki
>> i
>> układ
>> rurek nie był nadwyrężony mechanicznie to nic się im z klimą nie dzieje.
>
> Dlatego napisałem że bieganie co rok na wymianę czynnika chłodzącego to
> przesada ale raz na kilka lat warto.
Dlaczego warto? Bo przez 11 lat nic się nie dzieje??? Przecież to
nielogiczne!
> Akurat na wiosnę będę miał okazję ponownie to zrobić bezpłatnie a do tego
> sam - więc zrobię :)
Jesteś przykładem gościa, który rekreacyjnie naprawia samochód...
Nie potrzeba lecz raczej brak innej rozrywki posuwa Cię do takiego
działania.
> Powiem Ci tak - jak czytam Twoje wypowiedzi to widzę wywody teoretyczne.
> Ja nie mam warsztatu i naprawdę mam w głębokim poważaniu czy ludzie
> wymieniają czy nie bo na tym nie zarabiam.
>
> Natomiast pracuję w branży motoryzacyjnej i oprócz teorii mam też
> praktykę.
> W ilu fabrykach części samochodowych byłeś? Bo ja na przykład tylko w
> zeszłym roku chyba w >30, w tym także Taiwan i Chiny - także m.in. w
> fabryce układów klimatyzacji, m.in. Calsonic dla wspominanego przez Ciebie
> Forda.
No ale co z bycia w fabryce wynika???
Od oglądania korytarzy farbyk jak widać wiedzy nie przybywa...
> Dlatego szczerze mówiąc nie chce mi się za bardzo więcej pisać z
> domorosłym
> mechanikiem...... Jak dla mnie to najlepiej nic nie robić w samochodach.
> Wtedy tym bardziej moja firma zarobi :)
Czyli jednak zarabiasz... a pisałeś że nie zarabiasz - znów gol do własnej
bramki.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.10 21:47 Tomasz Pyra
- 02.03.10 22:02 Pszemol
- 02.03.10 22:08 Bydlę
- 03.03.10 08:54 DoQ
- 03.03.10 11:10 Jakub Witkowski
- 03.03.10 11:15 Jakub Witkowski
- 03.03.10 14:49 Pszemol
- 03.03.10 16:05 Pszemol
- 03.03.10 20:11 Marcin
- 03.03.10 20:22 Pszemol
- 09.03.10 12:38 Artur M. Piwko
- 09.03.10 14:17 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie