-
Data: 2010-03-03 14:49:54
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
news:hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl...
> Pszemol pisze:
>
>>>> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
>>>
>>> Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?
>>
>> Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
>> Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
>> Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
>> jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...
>
> Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...
>
>> Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
>> toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
>> jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
>> konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
>> Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.
>
> Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?
Mają na 100%. Przeczytaj dalsze instrukcje. Za każdym razem po
otworzeniu układu i wymianie podzespołów trzeba ewakułować
gazy do próżni 500 mikronów i ładować czynnik z brakującym olejem
ale nie całym olejem- wniosek płynie z tego tylko jeden :-)
>> Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
>> błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)
>
> Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
> tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
> która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
> pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
> jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.
Zerowego ciśnienia nigdy nie osiągniesz - te pompy jednostopniowe
osiągają maksymalną próżnię 200-300 mikronów przy zamkniętym
kurku. W praktyce ciężko te 200 mikronów uzyskać nawet po pół godzinie
jeśli podłączysz cały system klimy w aucie.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.10 16:05 Pszemol
- 03.03.10 20:11 Marcin
- 03.03.10 20:22 Pszemol
- 09.03.10 12:38 Artur M. Piwko
- 09.03.10 14:17 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie