  • Data: 2010-03-03 14:49:54
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...

    > Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?

    Mają na 100%. Przeczytaj dalsze instrukcje. Za każdym razem po
    otworzeniu układu i wymianie podzespołów trzeba ewakułować
    gazy do próżni 500 mikronów i ładować czynnik z brakującym olejem
    ale nie całym olejem- wniosek płynie z tego tylko jeden :-)

    > Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
    > tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
    > która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
    > pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
    > jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.

    Zerowego ciśnienia nigdy nie osiągniesz - te pompy jednostopniowe
    osiągają maksymalną próżnię 200-300 mikronów przy zamkniętym
    kurku. W praktyce ciężko te 200 mikronów uzyskać nawet po pół godzinie
    jeśli podłączysz cały system klimy w aucie.