eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 12:08:29 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgt1n$kr7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <s...@l...institute.com>
    <h...@p...onet.pl> <1...@l...institute.com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267466996 28041 204.248.56.195 (1 Mar 2010 18:09:56 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 18:09:56 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260074
    [ ukryj nagłówki ]

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    news:1p1g1jtcls2pu.dlg@lepper.institute.com...
    > Dnia Mon, 1 Mar 2010 11:45:44 -0600, Pszemol napisał(a):
    >
    >> No szafa gra, ale po jasną cholerę naprawiać coś, co nie jest zepsute?
    >> Nie masz nic innego do roboty z wolnym czasem i pieniędzmi?
    >
    > choćby dlatego, że w nowych czynnikach typu R134a wilgoć jest
    > zabójcza dla układu, stąd własnie suszenie czynnika w automatach.

    Ktoś Cię skutecznie wystraszył... :-) Jestem pewny, że miał w tym interes.
    Zamierzam Cię teraz uspokoić, posłuchaj uważnie...

    System klimatyzacji jest oczywiście uczulony na wilgoć w czynniku
    chłodzącym - nie wiem czy R134a akurat bardziej niż inne, ale to
    nieważne. Ważne jest to, że system został zaprojektowany w taki
    sposób że zawiera w sobie komponent w postaci puszki wypełnionej
    czynnikiem osuszającym. W angielskojęzycznej literaturze fachowej
    ta puszka nazywa się "receiver dryer" (nie wiem jak to nazywają
    po naszemu) i właśnie ona służy do usuwania ewentualnych
    szczątkowych ilości wilgoci jakie dostaną się do układu przy jego
    normalnej obsłudze czy uzytkowaniu.
    Ponieważ system, jeśli szczelny, nie ma skąd pobrać tej wilgoci to
    zabezpieczenie go taką puszką z pochłaniaczem wilgoci starcza na
    całe życie samochodu i jeśli układ nie został rozszczelniony podczas
    jakiejś awarii czy nieumiejętnej obsługi TO NIE JEST KONIECZNE
    WYSYSANIE CZYNNIKA I PONOWNE JEGO ŁADOWANIE w celu
    jego osuszania. Jeśli ktoś Ci zaleca taką usługę w Twoim aucie a Ty
    nie masz dużej nieszczelności systemu to ten ktoś Cię zwyczajnie
    nabija w butelkę, żeby nie powiedzieć wprost: okrada...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: