-
Data: 2010-03-01 20:37:06
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"PrzemysławBernat" <p...@w...pl> wrote in message
news:1ua9w3nyov8g9.v6ecbhjy39kq.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 1 Mar 2010 19:04:55 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> Co prawda wlasnie doszedlem do etapu gdy mam watpliwosci - leci
>> zimne, ale czy wystarczajaco ? :-)
>
> Najlepiej miały to rozwiązane Citroeny z lat 90'tych. Na osuszaczu jest
> przeźroczyste okienko. Odpalasz auto, naciskasz guzik ze śnieżynką w
> kabinie i patrzysz na oczko w osuszaczu pod maską. Jak jest zielone, to
> OK.
> Jak zielone z bąbelkami albo piana, to mało czynnika. Jak czarne, to klima
> nie działa (brak czynnika, za niska temperatura na zewnątrz, coś z
> elektryką, nie włączona klima). Oczko może też być czerwone - to oznacza
> konieczność wymiany osuszacza. Czyli w starym XM, albo Xantii sprawdzenie
> klimy można zrobić samemu w pięć minut na parkingu przed domem.
Te kolory to jakiś fajny unikat... w swojej toyocie amerykańskiej też
miałem okienko diagnostyczne, ale czynnik nie był zabarwiony, więc
tylko była kontrola ciśnienia za pomocą obserwacji znikania piany.
Ale do tego trzeba jednak trochę wprawy bo piana może się pojawiać
w małych ilościach gdy jest bardzo gorąco na zewnątrz...
> Oczywiście diagnostyka nie jest już taka prosta, ale to też nie jest jakiś
> kosmos.
Niektórzy są jednak odporni na wiedzę i wolą kasę wydać niż czegoś się
nauczyć.
> Nieszczelności profesjonalny zakład szukał nie za pomocą nabijania
> czynnika
> i wypuszczania go dziurą w powietrze, ale nabili układ azotem i patrzyli,
> czy ciśnienie spada. Potem spryskiwacz z płynem do garów i lali po
> rurkach,
> aż znaleźli miejsce gdzie się pieni.
Nie wiem czy to takie profesjonalne... Sprawdzać się to może przy
bardzo dużych dziurach i to w miejscach łatwodostępnych/widocznych.
Ja miałem dostęp do bardziej profesjonalnej metody - elektroniczny
czujnik halogenków z akustyczną sygnalizacją zawartości ich w pobliżu
sondy na kabelku. Tym przyrządem możesz wykryć nawet małą
nieszczelność układu w niewidocznym miejscu. Mówię o czymś takim:
http://www.amazon.com/Interdynamics-HLD-1-Electronic
-Conditioning-Detector/dp/B002G1PBFK/ref=sr_1_99?s=a
utomotive&ie=UTF8&qid=1267472110&sr=1-99
Przyrząd jest bardzo czuły i jest w stanie wykryć pozostałości po
czynniku chłodzącym na długo po zniknięciu samej nieszczelności.
Np. wystarczy zbliżyć go do zaworu zaraz po zdjęciu ochronnej osłonki
i będzie miernik piszczał mimo iż sam zawór jest normalnie szczelny
a tylko mikroskopijne ilości halogenków zostały pod przykrywką
jakie są tam normalnie i się zbierają w czasie pracy systemu...
Taki efekt jest często używany do "przekonania" naiwnego klienta że
ma wyciek i trzeba go skasować za wymianę zaworu i dobicie freonu :-)
> Przegląd klimy w zakładach typu Norauto to strata czasu i kasy. Podłączą
> automat, skasują za usługę, a jak czynnik w tydzień pójdzie w powietrze,
> to
> rozłożą ręce.
No ale człowiek jak się nie zna to będzie płacić. Niewiedza kosztuje.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.10 21:23 ALGI
- 01.03.10 21:26 ALGI
- 01.03.10 21:28 ALGI
- 01.03.10 21:30 ALGI
- 01.03.10 21:40 J.F.
- 01.03.10 21:38 Pszemol
- 01.03.10 21:44 RUN
- 01.03.10 21:40 Pszemol
- 01.03.10 21:47 J.F.
- 01.03.10 21:49 RUN
- 01.03.10 21:55 RUN
- 01.03.10 21:56 RUN
- 01.03.10 21:59 J.F.
- 01.03.10 22:00 RUN
- 01.03.10 22:03 RUN
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML