eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 19:04:55 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 53
    Message-ID: <hmgvk0$qim$1@news.onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: aacl82.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267466688 27222 83.4.63.82 (1 Mar 2010 18:04:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 18:04:48 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260070
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:hmg9b0.62o.0@poczta.onet.pl...
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> A jakim dokladniej ? I ile zima przy -15C ?
    >
    > Przy wyłączonej klimie, ciśnienie w systemie jest jednakowe po
    > obu
    > stronach kompresora i wynosi około 80 psi (5-6 atm) w
    > temperaturze
    > około 15-20'C. Nie wiem jak bardzo spada przy -15'C ale nie spada
    > do zera... Nawet w takiej temperaturze będzie wewnatrz ciśnienie
    > większe niż na zewnątrz, a więc nic się tam do klimy nie
    > dostanie...

    No dobra, doczytalem sie - R134a ponizej -26C przestaje wrzec.

    >> Samochodowa ma ruchomy walek. A domowa tylko druty elektryczne
    >> ze strefy szczelnej.
    > Ten ruchomy wałek ma specjalny kołnierz uszczelniający co sprawia
    > że jest bardzo szczelny i nie uchodzi tamtędy gaz.

    Najwyrazniej tak, skoro kilkunastoletnia klima potrafi ciagle
    dzialac.
    Ale ja jestem niedowiarek i pozostaje sceptyczny :-(

    >> razem z 50$, plus przesylki, a starczy na jedno auto, bo w
    >> nastepnym rurki beda inne :-)
    > A tu się własnie mylisz, bo wszystkie auta po roku 1993/1994
    > używają nowego R134a i mają STANDARDOWE porty serwisowe.

    to dobrze .. w Europie tez ?

    >> Albo sie okaze ze jednak dziura i trzeba bylo od razu do
    >> fachowca :-)
    > Mówimy o diagnostyce - czemu od razu zakładać pesymistycznie
    > że jest źle? Celem diagnostyki miało być SPRAWDZENIE czy jest OK.
    > W większości przypadków okaze się że jest OK i zaoszczędziłeś
    > kasę.
    > Jak masz kilka aut i chcesz sobie sprawdzać szczelność dwa razy
    > do roku to pomyśl ile kasy oszczędzisz kupując sobie tylko sam
    > manometr?

    Wiesz, ostatnio za sprawdzenie .. nie zaplacilem nic.
    ale oczywiscie nie bede naduzywal i jezdzil w kilka aut co pol roku
    :-)
    A sprawdzic moge bardzo latwo bez wydatkow - klik i czekamy czy
    zimne leci :-)

    Co prawda wlasnie doszedlem do etapu gdy mam watpliwosci - leci
    zimne, ale czy wystarczajaco ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: