    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wylutowanie gniazdka USB w RasPi
    Date: Thu, 17 Apr 2014 23:05:03 +0200

    > Trzeba trochę uważać, ale nie trzeba się bać.

    Które podejście będzie lepsze?
    1) Układ grzany ostrożnie, niezbyt duża siła nawiewu, stopniowe
    zbliżanie dyszy do elementu. Proces za to trwa dłużej i układ jest dość
    długo podgrzewany.
    2) Szybkie wygrzanie układu większa temperaturą, z ustawionym
    silniejszym strumieniem gorącego powietrza. Cyna stopi się szybciej,
    lutowani potrwa krócej, ale i proces będzie dla scalaka bardziej
    ekstremalny...

    > Dobrze jest wstępnie nagrzać samą płytkę. Nie ustawiać za dużej
    > temperatury i grzać powoli, trzymając dyszę najpierw w trochę większej
    > odległości. Jeśli nie ma centralnego pada, to nie grzać środka scalaka,
    > tylko wyprowadzenia.

    Tego jednak trudno będzie uniknąć - większość układów ma ten pad...

    > Ten układ ma trochę wyprowadzeń, ale wydaje mi się, że powinno się udać
    > na dwustronnej.

    Do wszystkich swoich projektów płytki robię samodzielnie, a więc wolę
    unikać projektów dwustronnych. Nie próbowałem termotranseru na
    dwustronnym laminacie, obawiam si, że idealne nałożenie na siebie obydwu
    stron nie będzie łatwe... Chociaż może się mylę...

    Kto wie, może przy projekcie radia będę musiał zlecić wykonanie tej
    płytki jakiejś firmie...