  • 1. Data: 2024-08-05 07:50:47
    Temat: Wyłącznik nadprądowy nie działa czy ja coś sknociłem?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    https://b2b.adelid.pl/wylacznik-nadpradowy-6ka-1a-1-
    polowy-p1954

    Wyłącznik nadprądowy B1, L wpięte od dołu, górą wyprowadzone do gniazdka
    na szynie, N i PE podłączone do gniazdka. Wyłącznik z "palca" działa
    prawidłowo - jest/nie ma fazy w gniazdku.

    Ale chciałem sprawdzić automatycznie zadziałanie i...podłączyłem
    szlifierkę 380W - nic. Odkurzacz 1000W - nic. Włączyłem czajnik 1860W
    (zmierzone) na ~90 sekund - tyle potrzebował żeby zagotować ~1,2L wody i
    nic. Bezpiecznik nie rozłącza :-/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-08-05 09:00:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 05.08.2024 07:50, Mateusz Bogusz wrote:
    > https://b2b.adelid.pl/wylacznik-nadpradowy-6ka-1a-1-
    polowy-p1954
    Moim zdaniem elektryka-amatora zdecydowanie sknociłeś kupując produkt
    klasy ,,gówno" zamiast czegoś markowego. AFAIK ludzie, którzy robią w
    instalacjach raczej nie stosują tego typu wynalazków.

  • 3. Data: 2024-08-05 09:53:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Aug 2024 07:50:47 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Wyłącznik nadprądowy B1, L wpięte od dołu, górą wyprowadzone do
    > gniazdka

    A dlaczego odwrotnie? Taki był schemat na wyłączniku?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-08-05 09:57:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > nic. Bezpiecznik nie rozłącza :-/

    A na pewno to 1A? Bo na foto jest 10A. Skoro nie ma wartości na
    obudowie a tylko na naklejce to pewnie pomyliły się naklejki.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2024-08-05 10:36:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 07:50:47 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > https://b2b.adelid.pl/wylacznik-nadpradowy-6ka-1a-1-
    polowy-p1954

    > Wyłącznik nadprądowy B1, L wpięte od dołu, górą wyprowadzone do gniazdka

    Niby nie powinno miec znaczenia góra-dół

    > Ale chciałem sprawdzić automatycznie zadziałanie i...podłączyłem
    > szlifierkę 380W - nic.

    Szlifierka bez obciazenia moze brac znacznie mniej. Przy rozruchu
    wiecej. A przy pradzie 1.5A czas wyzwalania to 100-1000s

    > Odkurzacz 1000W - nic.

    troche podobnie - prad nieznany

    > Włączyłem czajnik 1860W
    > (zmierzone) na ~90 sekund - tyle potrzebował żeby zagotować ~1,2L wody i
    > nic. Bezpiecznik nie rozłącza :-/

    Ty przynajmniej uczciwie ok 8A.
    Powinien wywalic blyskawicznie.

    Nie jest to 10A jednak?
    Na zdjeciach jest z boku B10A, ale zdjecie moze byc inne.

    J.

  • 6. Data: 2024-08-05 10:39:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 09:00:39 +0200, JDX wrote:
> [...]
    > klasy ,,gówno" zamiast czegoś markowego. AFAIK ludzie, którzy robią w
    > instalacjach raczej nie stosują tego typu wynalazków.

    A w jakich instalacjach?

    Bo bezpiecznik jest, dobrany dobrze, CE ma, w polskim sklepie kupiony
    - czego wy ode mnie chcecie :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-08-05 11:08:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 05.08.2024 10:39, J.F wrote:

    > A w jakich instalacjach?
    No właśnie domowych.

    > Bo bezpiecznik jest, dobrany dobrze, CE ma, w polskim sklepie kupiony
    > - czego wy ode mnie chcecie :-)
    A jesteś pewny, że to CE, a nie China Export? :-)

  • 8. Data: 2024-08-05 12:08:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

> [...]
    > szlifierkę 380W - nic. Odkurzacz 1000W - nic. Włączyłem czajnik 1860W
    > (zmierzone) na ~90 sekund - tyle potrzebował żeby zagotować ~1,2L wody i

    Prawda jest brutalna, masz za co zapłaciłeś. Chciałeś bezpieczeństwa za
    6 złotych, masz.

    Paweł

  • 9. Data: 2024-08-05 12:20:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Aug 2024 09:57:20 +0200, Marek wrote:

    > A na pewno to 1A? Bo na foto jest 10A. Skoro nie ma wartości na
    > obudowie a tylko na naklejce to pewnie pomyliły się naklejki.

    Swoją drogą - żeby od czoła nie mial wyraźnie napisane, jaki prąd ...

    J.

  • 10. Data: 2024-08-05 12:33:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Aug 2024 11:08:58 +0200, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > A jesteś pewny, że to CE, a nie China Export? :-)

    China Export zgodnie z normą znaku ma środkową poziomą kreskę w E
    równą długość z górną i dolną. CE ma w E krótszą środkową kreseczkę.
    Na fotce wygląda na krótszą czyli CE.

    --
    Marek