  • Data: 2012-09-04 23:18:43
    Temat: Re: Wykręcanie pękniętego rdzenia.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Za podpowiedzią Waldemara spróbowałem wykruszyć do góry nogami. Okazało się
    że nie tylko pęknięty rdzeń ale i też zmasakrowany był gwint i rdzeń przy
    pierwszym podejściu z malutkim imakiem zrobionym ze śrubowkręta
    błyskawicznie cofnął się dość łatwo w głąb karkasu i wepchniety został
    malutki kawałeczek rdzenia do środka. Niestety zmuszony byłem więc i tak
    otworzyć puszkę.
    W sumie na dobre mi to wyszło, gdyż oprócz tego okazało się że ktoś już
    puchę otwierał i źle ją skręcił, co powodowało że dwa obwody znalazły się
    zbyt blisko przegród co powodowało że układ był wrazliwy na dotyk, i zmiany
    położenia urządzenia lub poruszanie przełącznikiem powodowału że odpływał
    trochę w bok a ja myślałem że ten typ tak ma. Poznałem anatomię, zrozumiałem
    co i jak i dlaczego i przesunąłem zawartość (obwody) względem puszki na
    tyle ile mi śruby pozwoliły. Włączyłem urządzenie i... okazało się że
    wszystko leży, na ekranie tylko linia ciągła. Przeraziłem się bo nagle wizja
    żmudnego procesu uruchamiania, strojenia i ostatecznie kalibracji układu.
    Wszystko totalnie się rozjechało a tu na dodatek żadnego punktu zaczepienia
    bo na ekranie tylko prosta linia. Po około 6ciu godzinach walki po kolei z
    kazdym obwodem doszedlem do ładu i zobaczyłem w końcu że układ daje znaki
    życia no to już z górki, tylko strojenie i ostatecznie kalibracja przez
    następny cały dzień. Okazało się ostatecznie że układ nie jest już tak
    wrazliwy na dotyk jak wcześniej, jest stabilniejszy temperaturowo i w ogóle
    miodzo.
    Układ z którym walczyłem to wzmacniacz wide band IF 150-250MHz i mikser +
    wzmacniacz narrow band IF 75MHz i mikser + generator lokalny 70MHz który
    miał pęknięty rdzeń + generator sweep 1kHz-10MHz i regulowany filtr kwarcowy
    5MHz 1-100kHz. Wszystko w jednej puszce z przegrodami a całość z analizatora
    widma tektronix 491 na pasmo 10MHz-40GHz w którym padnięte było wejście B i
    C oraz generator wejścia B no i był w zasadzie rozkalibrowany był ale po
    pierwszej kalibracji onie byłem zadowolony że coś nie tak z generatorem
    lokalnym no i ta wrażliwość na dotykanie zwłaszcza przełącznika Dispersion
    MHz/KHz, jego dźwignia popycha przełącznik umieszczony w tej puszce co
    powodowało minimalne odkształcenia obudowy i znaczne pływanie najniższych
    zakresów 1-10kHz do tego stopnia że oglądany przebieg nagle skakał raz w
    lewo raz w prawo poza ekran.
    Umyślałem sobie to uruchomić i jeszcze skalibrować no i się udało.

    Marek