    Date: Fri, 13 Dec 2013 21:08:42 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykrakaliśmy?

    W dniu 2013-12-13 20:24, Tomasz Stiller pisze:

    > Mylisz się. Ja mówię o zupełnie innej kwestii.

    Absolutnie się nie mylę, co dokładnie potwierdziłeś poniżej.

    > PJ jest dokumentem
    > potwierdzającym uzyskanie pewnych uprawnien.

    Tak, najwyżej dokumentem potwierdzającym.

    > Wpis w jakimś tam systemie
    > jest tego uzupełnieniem, a nie odwrotnie. Dokument stwierdzający
    > uprawnienia powstał na długo przed tym, zanim wprowadzono systemy
    > pozwalające łatwo weryfikować ich obecność.

    Mylisz się - to właśnie dokument prawa jazdy jest uzupełnieniem,
    a nie odwrotnie. Bez informacji w systemie (może być szafa z
    segregatorami, nie musi być komputer) nie jest niczym więcej niż
    kawałkiem świstka, który można wyrzucić.

    > Problem w tym, że taka awaria trafia się w najmniej oczekiwanych
    > momentach. Nie zawsze można coś wyjaśnić później.

    wiesz, dorabiać ideologię to możesz, ale nic z tego nie wynika.

    > Co zrobisz podczas
    > kontroli jeśli nie będziesz miał przy sobie PJ, a system akurat odmówi
    > posłuszeństwa?

    A co mam zrobić? Oświadczenie złożę. System ruszy to sprawdzą czy
    prawdziwe. Jak złożyłem nieprawdziwe to jeszcze dostanę ładnych parę
    groszy grzywny + inne nieprzyjemności.

    > Zgodzisz się na odcholowanie samochodu, a sam będziesz

    Weź zainstaluj jakiś słownik ortograficzny, bo zęby bolą :(

    > potem wyjaśniał przez swoje zaniedbanie? Po co tak komplikować sprawy? Po
    > to masz mieć ten świstek przy sobie, żeby wykluczyć takie problemy.

    Ty naprawdę żyjesz w jakimś dziwnym systemie, a nie w czasach, kiedy
    jest normalność. Państwo i policja dla obywatela, a nie obywatel
    dla państwa.

    > Powiedz to tym, którzy przez trzy dni nie mogli kupić chleba - bo ich
    > jedyna gotówka leżała bezpiecznie na koncie niedziałającego systemu
    > informatycznego banku.

    ROTFL - do jeszcze wymyślisz? Pożyczą od sąsiada, będą mieli
    konto/kartę w innym banku itd.

    > Owszem może. I co z tego?Prawo niestety ewoluuje, niektóre zasady się
    > zmieniają.

    Ewolucja prawa nie może naruszać jego zasad.

    > Skoro nie podobają Ci się zmiany wprowadzane przez włodaży,
    > możesz ich pozbawić możliwości wprowadzania tych zmian. Raz na cztery
    > lata.

    Politykę zostawię Tobie...

    > Z przymusu? Przecież w tej kwestii nic się nie zmieniło.

    Czyli z przymusu. Bez problemu można sprawdzić czy mam uprawnienia
    gdyby była taka potrzeba - po co mi prawo jazdy w kieszeni w czasie
    jazdy do sklepu?

    > Po za tym, czy
    > ktoś cię zmusza do jazdy samochodem? Skoro konieczność posiadania przy
    > sobie dokumentu potwierdzającego nadanie uprawnień to taki problem -
    > wybierz komunikację zbiorową. Nie będziesz musiał go nosić.

    Znowu wychodzi z Ciebie człowiek od ograniczeń i decydowania za innych
    co mają robić.

    > Obowiązek był zawsze. Nic się w tej kwestii nie zmienia.

    Sam o tym pisałem, natomiast nie widzę zasadności zmiany dokumentu
    wg widzimisię kogoś tam i dodatkowo *ja* mam za to zapłacić.

    > Raz na 15 lat mogę się pofatygować. Bez stresu przeboleję koszta z tym
    > związane, bo są śmisznie małe biorąc pod uwagę skalę czasową o jakiej
    > mówimy.

    Kolejne potwierdzenie, że zwyczajnie godzisz się na takie rzeczy,
    ponieważ Tobie to specjalnie nie przeszkadza i nie będziesz wnikał
    w zasadność takich decyzji.

    > zrobią się nagle terminowe.
    >
    > Jestem cały za, żeby zrobiły się terminowe! Tylko częściej niż raz na 15
    > lat, minimum raz na 5 lat.

    No pewnie, najlepiej co roku.

    > Taki przegląd kierownika, jak przegląd na samochodu SKP.

    Tak, kanał i dwie cegły.

    > Podałem przyczyny które sprawią, że każdą kontrolę można uzasadnić. Nawet
    > tą wykonywaną "bo tak"

    Ściemniasz i tyle.

    > Informacje z systemu częściej zawierają błędy, ponieważ w przeciwieństwie
    > do wydawanych dokumentów nikt ich nie weryfikuje podczas wprowadzania.

    Przyjmijmy, że to prawda.

    > Ewentualne błedy wychodzą dopiero w momencie pobierania danych z systemu.

    I tutaj wpadłeś - skoro prawo jazdy wydano na podstawie danych z
    systemu to już nastąpiła weryfikacja.

    > Akuart posiadanie OC można zweyfikować na podstawie papierka, nie potrzeba
    > do tego żadnego systemu.

    Większej bzdury dawno nie słyszałem.

    > Uprośćmy jeszcze bardziej, potwierdzenie zawarcia OC jako naklejka na
    > szybie wzorem systemu irlandzkiego. Już się nie zapomni, ani nie zginie.
    > Z daleka będzie widać czy "ma". Ile mniej roboty?

    Może być i tak, podobnie jak data badań technicznych/ważności tablic
    rejestracyjnych wprost na tablicach. Nadal kierowca nie musi niczego
    posiadać przy sobie.

    > Ale dlaczego mają sprawdzać, skoro mam dokument stwierdzający posiadanie
    > upawnień?

    A co ich obchodzi dokument, który może nie być już 'ważny'? Wcześniej
    sobie sprawdzą.

    > A co ma piernik do wiatraka? Tj informacja o niezapłaconych mandatach do
    > posiadanych uprawnień? Wyjaśnisz?

    Normalnie - ileś tam niezapłaconych mandatów i zabieramy samochód,
    zatrzymujemy prawo jazdy. Rozwiązanie dość powszechnie stosowane
    dla krnąbrnych kierowców.

    > System jako dodatek do dokumentu a nie odwrotnie.

    Odwrotnie - dokument jest dodatkiem, reszta jest w systemie.