-
41. Data: 2019-05-03 00:54:48
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu czwartek, 2 maja 2019 22:55:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Thu, 2 May 2019 05:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu czwartek, 2 maja 2019 18:51:18 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> >> Dnia Wed, 1 May 2019 08:41:57 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> >>
> >>> Przypomniała mi się wypowiedź szefa Rolls-Royca, kiedy firma podjęła
> >>> decyzję o wycofaniu się z rynku motoryzacyjnego: kilogram samochodu
> >>> kosztuje tyle co kilogram hamburgera, a kilogram turbiny- tyle co
> >>
> >> Z tym haburgerem to chyba przesadzil ... czy liczyl ceny detaliczne w
> >> MD ? No i przesadzil jesli chodzi o marke RR
> >
> > Nieważne. Musieli konkurować z hamburgerowymi, przekonując klienta że oni to
jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...
>
> Mnie tylko o liczby chodzi - Vectra w Polscie kosztuje chyba ze
> 100kzl/1300kg = 65zl/kg.
>
> A hamburger ... no 12.99 za ... 0.25 kg to jakos podobnie.
> Bo mieso mielone to gora 15zl/kg.
>
> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
> :-)
Tylko gdzie?
>
>
> Nawiasem mowiac ktos mowil ze McD zarabia najwiecej na ... wynajmie
> nieruchomosci. Bo hamburgerami to ajent handluje :-)
> I nawet jakos bezczelnie mowili, ze mogliby cokolwiek sprzedawac, ale
> ich klienci, tzn ajenci najlepiej zarabiaja na hamburgerach.
>
> Byc moze to bylo z USA, bo w Polsce to chyba jakos inaczej.
Michael Keaton jako Ray Kroc doskonale to zagrał.
>
> >>> kilogram srebra. A to z grubsza zrobione z tego samego materiału.
> >>
> >> Sam najlepiej wiesz, ze tylko bardzo "z grubsza".
> >
> > Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie i
odporność na korozję niepotrzebna.
>
> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
A czemu miałaby powodować?
>
> >Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
>
> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
>
> >> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
> >> potrafia zrobic :-)
> >
> > Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy nie
sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
>
> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
> testowac :-)
>
> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
-
42. Data: 2019-05-04 10:32:52
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> W dniu czwartek, 2 maja 2019 22:55:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>>>>
>>>>> Przypomniała mi się wypowiedź szefa Rolls-Royca, kiedy firma podjęła
>>>>> decyzję o wycofaniu się z rynku motoryzacyjnego: kilogram samochodu
>>>>> kosztuje tyle co kilogram hamburgera, a kilogram turbiny- tyle co
>>>>
>>>> Z tym haburgerem to chyba przesadzil ... czy liczyl ceny detaliczne w
>>>> MD ? No i przesadzil jesli chodzi o marke RR
>>>
>>> Nieważne. Musieli konkurować z hamburgerowymi, przekonując klienta że oni to
jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...
>>
>> Mnie tylko o liczby chodzi - Vectra w Polscie kosztuje chyba ze
>> 100kzl/1300kg = 65zl/kg.
>>
>> A hamburger ... no 12.99 za ... 0.25 kg to jakos podobnie.
>> Bo mieso mielone to gora 15zl/kg.
>>
>> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
>> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
>> :-)
> Tylko gdzie?
Maja doswiadczenie. A moze mieli.
>>> Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie i
odporność na korozję niepotrzebna.
>> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
>
> A czemu miałaby powodować?
Stal sie robi jakas krucha ?
>>>Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
>> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
>> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
> Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
bzdura ?
Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?
>>>> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
>>>> potrafia zrobic :-)
>>>
>>> Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy nie
sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
>>
>> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
>> testowac :-)
>> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
> No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
RR od dawna mial silniki BMW.
J.
-
43. Data: 2019-05-05 06:17:34
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu sobota, 4 maja 2019 17:33:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu czwartek, 2 maja 2019 22:55:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> >>>>
> >>>>> Przypomniała mi się wypowiedź szefa Rolls-Royca, kiedy firma podjęła
> >>>>> decyzję o wycofaniu się z rynku motoryzacyjnego: kilogram samochodu
> >>>>> kosztuje tyle co kilogram hamburgera, a kilogram turbiny- tyle co
> >>>>
> >>>> Z tym haburgerem to chyba przesadzil ... czy liczyl ceny detaliczne w
> >>>> MD ? No i przesadzil jesli chodzi o marke RR
> >>>
> >>> Nieważne. Musieli konkurować z hamburgerowymi, przekonując klienta że oni to
jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...
> >>
> >> Mnie tylko o liczby chodzi - Vectra w Polscie kosztuje chyba ze
> >> 100kzl/1300kg = 65zl/kg.
> >>
> >> A hamburger ... no 12.99 za ... 0.25 kg to jakos podobnie.
> >> Bo mieso mielone to gora 15zl/kg.
> >>
> >> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
> >> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
> >> :-)
> > Tylko gdzie?
>
> Maja doswiadczenie. A moze mieli.
No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.
>
>
> >>> Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie i
odporność na korozję niepotrzebna.
> >> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
> >
> > A czemu miałaby powodować?
>
> Stal sie robi jakas krucha ?
Jaki poziom temperatur masz na myśli?
>
> >>>Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
> >> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
> >> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
> > Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
>
> Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
> bzdura ?
Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości materiału samej łopatki
to nie to samo co choćby wymagania co do wielkości konstrukcji?
>
> Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?
Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
5230m/data=!3m1!1e3
>
>
> >>>> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
> >>>> potrafia zrobic :-)
> >>>
> >>> Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy
nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
> >>
> >> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
> >> testowac :-)
> >> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
> > No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
>
> RR od dawna mial silniki BMW.
Zatem idź do BMW.
-
44. Data: 2019-05-05 21:42:51
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 4 May 2019 21:17:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> W dniu sobota, 4 maja 2019 17:33:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
>>>> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
>>>> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
>>>> :-)
>>> Tylko gdzie?
>>
>> Maja doswiadczenie. A moze mieli.
>
> No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.
No i slusznie, bo ile mozna doplacac do interesu :-)
>>>>> Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie i
odporność na korozję niepotrzebna.
>>>> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
>>>
>>> A czemu miałaby powodować?
>>
>> Stal sie robi jakas krucha ?
>
> Jaki poziom temperatur masz na myśli?
takie powiedzmy -40C ...
>>>>>Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
>>>> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
>>>> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
>>> Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
>>
>> Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
>> bzdura ?
>
> Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości
> materiału samej łopatki to nie to samo co choćby wymagania co do
> wielkości konstrukcji?
Zarowytrzymalosc wymaga technologii, a wielkosc ... nie jest znow taka
duza ...
>> Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?
> Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
5230m/data=!3m1!1e3
Pieprzony Unicode ... baza lotnicza jak rozumiem ?
To chyba nie o to mi chodzilo.
Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
byloby to przetestowac w praktyce.
Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
>>>>>> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
>>>>>> potrafia zrobic :-)
>>>>> Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy
nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
>>>> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
>>>> testowac :-)
>>>> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
>>> No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
>>
>> RR od dawna mial silniki BMW.
>
> Zatem idź do BMW.
Turbosprezarka przy tym silniku byla pewnie BMW a nie RR :-)
J.
-
45. Data: 2019-05-06 04:41:24
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
> byloby to przetestowac w praktyce.
> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
--
Marcin
-
46. Data: 2019-05-06 05:10:58
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> > Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
> > byloby to przetestowac w praktyce.
> > Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
>
> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium badające urządzenia
do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają zwykle control room bardziej wypasiony
niż dziesięcioletnie (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z
materiałów których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na światowych
rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej ucieczki.
-
47. Data: 2019-05-06 05:30:51
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 04:42:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sat, 4 May 2019 21:17:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu sobota, 4 maja 2019 17:33:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> >> Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
>
> >>>> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
> >>>> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
> >>>> :-)
> >>> Tylko gdzie?
> >>
> >> Maja doswiadczenie. A moze mieli.
> >
> > No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.
>
> No i slusznie, bo ile mozna doplacac do interesu :-)
>
> >>>>> Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie
i odporność na korozję niepotrzebna.
> >>>> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
> >>>
> >>> A czemu miałaby powodować?
> >>
> >> Stal sie robi jakas krucha ?
> >
> > Jaki poziom temperatur masz na myśli?
>
> takie powiedzmy -40C ...
Ja nie widziałem turbiny parowej albo sCO2 pracującej w -40C, ale przypuszczam że
dobranie materiału na takie warunki nie byłoby żadnym problemem. Nawet na szrocie
samochodowym.
>
> >>>>>Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
> >>>> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
> >>>> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
> >>> Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
> >>
> >> Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
> >> bzdura ?
> >
> > Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości
> > materiału samej łopatki to nie to samo co choćby wymagania co do
> > wielkości konstrukcji?
>
> Zarowytrzymalosc wymaga technologii, a wielkosc ... nie jest znow taka
> duza ...
Wręcz przeciwnie. Żarowytrzymałość wymaga materiału, a wielkość, kiedy potrzebujesz
zbudować turbinę parową o wysokiej sprawności, jest głównym ograniczeniem
konstrukcyjnym.
>
> >> Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?
> > Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
5230m/data=!3m1!1e3
>
> Pieprzony Unicode ... baza lotnicza jak rozumiem ?
>
> To chyba nie o to mi chodzilo.
>
> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
> byloby to przetestowac w praktyce.
> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
Znajdzie się. W labie nie będziesz badał swojej turbiny 60 lat, nie potrzebujesz
kotła takiego jak w elektrowni, nie potrzebujesz bocznicy kolejowej na dostawy węgla
itd. 500MW to nie jest tak znowu dużo. Jaka moc wychodzi ja zewrzesz baterię
supercapów?
>
>
> >>>>>> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
> >>>>>> potrafia zrobic :-)
> >>>>> Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy
nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
> >>>> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
> >>>> testowac :-)
> >>>> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
> >>> No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
> >>
> >> RR od dawna mial silniki BMW.
> >
> > Zatem idź do BMW.
>
> Turbosprezarka przy tym silniku byla pewnie BMW a nie RR :-)
>
Bingo.
-
48. Data: 2019-05-06 07:36:22
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 06 May 2019 02:41:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
>> byloby to przetestowac w praktyce.
>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
>
> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
A co - wyslac niesprawdzona konstrukcje do klienta ?
J.
-
49. Data: 2019-05-06 07:40:08
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 5 May 2019 20:10:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
>> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
>>> byloby to przetestowac w praktyce.
>>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
>>
>> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
>
> Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium badające
urządzenia do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają zwykle control room bardziej
wypasiony niż dziesięcioletnie (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z
materiałów których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na światowych
rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej ucieczki.
Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to nie
ma innego wyjscia.
Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
A gdzie ma np Siemens ?
Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.
J.
-
50. Data: 2019-05-06 10:37:02
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2019-05-06 o 07:36, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 06 May 2019 02:41:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
>> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
>>> byloby to przetestowac w praktyce.
>>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
>>
>> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
>
> A co - wyslac niesprawdzona konstrukcje do klienta ?
>
Klient przetestuje najlepiej :)
WM