eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWycinak do zwykłej stali a nierdzewkaRe: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
  • X-Received: by 2002:a81:834f:: with SMTP id t76mr9382706ywf.464.1557113451577; Sun,
    05 May 2019 20:30:51 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a81:834f:: with SMTP id t76mr9382706ywf.464.1557113451577; Sun,
    05 May 2019 20:30:51 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!t
    9no4439273qtn.0!news-out.google.com!i8ni477qtr.1!nntp.google.com!t9no4439266qtn
    .0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 5 May 2019 20:30:51 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=118.42.4.204;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 118.42.4.204
    References: <8...@g...com>
    <8...@g...com>
    <7...@g...com>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <q96veb$sf0$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <3...@g...com>
    <3...@g...com>
    <a...@g...com>
    <7...@g...com>
    <4...@g...com>
    <m...@4...net>
    <f...@g...com>
    <1fwrkorjqi3s1$.wery23uw358b.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 06 May 2019 03:30:51 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42548
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 04:42:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 4 May 2019 21:17:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > W dniu sobota, 4 maja 2019 17:33:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >> Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    >
    > >>>> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
    > >>>> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
    > >>>> :-)
    > >>> Tylko gdzie?
    > >>
    > >> Maja doswiadczenie. A moze mieli.
    > >
    > > No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.
    >
    > No i slusznie, bo ile mozna doplacac do interesu :-)
    >
    > >>>>> Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie
    i odporność na korozję niepotrzebna.
    > >>>> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
    > >>>
    > >>> A czemu miałaby powodować?
    > >>
    > >> Stal sie robi jakas krucha ?
    > >
    > > Jaki poziom temperatur masz na myśli?
    >
    > takie powiedzmy -40C ...

    Ja nie widziałem turbiny parowej albo sCO2 pracującej w -40C, ale przypuszczam że
    dobranie materiału na takie warunki nie byłoby żadnym problemem. Nawet na szrocie
    samochodowym.

    >
    > >>>>>Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
    > >>>> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
    > >>>> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
    > >>> Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
    > >>
    > >> Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
    > >> bzdura ?
    > >
    > > Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości
    > > materiału samej łopatki to nie to samo co choćby wymagania co do
    > > wielkości konstrukcji?
    >
    > Zarowytrzymalosc wymaga technologii, a wielkosc ... nie jest znow taka
    > duza ...

    Wręcz przeciwnie. Żarowytrzymałość wymaga materiału, a wielkość, kiedy potrzebujesz
    zbudować turbinę parową o wysokiej sprawności, jest głównym ograniczeniem
    konstrukcyjnym.

    >
    > >> Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?
    > > Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
    5230m/data=!3m1!1e3
    >
    > Pieprzony Unicode ... baza lotnicza jak rozumiem ?
    >
    > To chyba nie o to mi chodzilo.
    >
    > Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
    > byloby to przetestowac w praktyce.
    > Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?

    Znajdzie się. W labie nie będziesz badał swojej turbiny 60 lat, nie potrzebujesz
    kotła takiego jak w elektrowni, nie potrzebujesz bocznicy kolejowej na dostawy węgla
    itd. 500MW to nie jest tak znowu dużo. Jaka moc wychodzi ja zewrzesz baterię
    supercapów?

    >
    >
    > >>>>>> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
    > >>>>>> potrafia zrobic :-)
    > >>>>> Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy
    nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
    > >>>> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
    > >>>> testowac :-)
    > >>>> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
    > >>> No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
    > >>
    > >> RR od dawna mial silniki BMW.
    > >
    > > Zatem idź do BMW.
    >
    > Turbosprezarka przy tym silniku byla pewnie BMW a nie RR :-)
    >

    Bingo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: