eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
  • Data: 2013-05-22 19:53:56
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 May 2013 19:19:21 +0200, Felek napisał(a):

    > XE4. Cytuję:
    > "Korzystając z RAD Studio XE4 zespół programistów może jednocześnie
    > pracować nad aplikacjami dla wielu różnych urządzeń. Nie ma potrzeby
    > powielania projektów, harmonogramów i budżetów, co oznacza niższe
    > koszty, mniejsze komplikacje oraz mniej obszarów, które mogą powodować
    > ,,ból głowy"."
    >
    > Jak to się ma w przypadku tworzenia aplikacji mobilnych na Androida w
    > porównaniu z Javą i .NET?

    Nie rozumiem pytania.

    > "Dostarczaj aplikacje do 10x szybciej dzięki wizualnemu programowaniu
    > oraz wbudowanemu wsparciu korporacyjnych baz danych. Wizualne testowanie
    > aplikacji bezpośrednio na urządzeniu pozwala błyskawicznie dostarczać
    > sprawdzone i bezbłędne aplikacje."
    >
    > Czy to nie naciągane? :-)

    Co konkretnie? Ta liczba x10 to rzecz wzgledna, zalezy oczywiscie od
    umiejetnosci tegoz zespolu. Reszta generalnie to fakty. Poogladaj materialy
    dostepne, filmy na YT, stargaj demo.
    Co do Javy/Androida to obecna wersja XE4 jeszcze go nie wspiera. Wsparcie
    Androida zapowiedziane jest w wersji XE5 dostepnej we wrzesniu br.

    > "RAD Studio XE4 nie korzysta z języków skryptowych i środowisk
    > wykonawczych. Dzięki temu można tworzyć prawdziwie natywne aplikacje, z
    > kodem wykonywanym bezpośrednio na urządzeniu. Pozwala to na zwiększenie
    > bezpieczeństwa oraz ograniczenie ryzyka ataków firm trzecich."
    >
    > Podobno kod zarządzany i wirtualna maszyna (JVM/.NET) zapewniają lepszą
    > separację i bezpieczeństwo. Czy EMB. nie ściemnia?

    Kompilatory mobilne bazuja na LLVM. Na Windows i OSX kompiluje natywnie.
    btw XE4 ma w pakiecie 6 kompilatorow. XE5 bedzie miec 8.

    > Lazarus... zainstalowałem i przeglądam v. 1.08. Środowisko przypomina
    > wyglądem Delphi 5...7 sprzed lat. Mnóstwo kontrolek, w miarę wygodne
    > operowanie GUI, jak w Delphi. Atrakcyjnie na pierwszy rzut oka. Czy
    > mógłby wypowiedzieć się ktoś, kto używa Lazarusa do tworzenia
    > komercyjnych aplikacji?

    Jest akurat o tym watek na grupie pl.comp.lang.delphi, zapraszam do
    zadawania pytan.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K