eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
  • Data: 2013-05-22 21:57:12
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: Przemek O <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-22 19:19, Felek pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Otrzymałem od Embarcadero promocyjnego maila zachęcającego do zakupu
    > XE4. Cytuję:
    > "Korzystając z RAD Studio XE4 zespół programistów może jednocześnie
    > pracować nad aplikacjami dla wielu różnych urządzeń. Nie ma potrzeby
    > powielania projektów, harmonogramów i budżetów, co oznacza niższe
    > koszty, mniejsze komplikacje oraz mniej obszarów, które mogą powodować
    > ,,ból głowy"."
    >
    > Jak to się ma w przypadku tworzenia aplikacji mobilnych na Androida w
    > porównaniu z Javą i .NET?

    Nijak, XE4 nie ma kompilatora dla androida. A co chcesz porównywać z
    javą i .NET?

    > "Dostarczaj aplikacje do 10x szybciej dzięki wizualnemu programowaniu
    > oraz wbudowanemu wsparciu korporacyjnych baz danych. Wizualne testowanie
    > aplikacji bezpośrednio na urządzeniu pozwala błyskawicznie dostarczać
    > sprawdzone i bezbłędne aplikacje."
    >
    > Czy to nie naciągane? :-)

    Zależy jak na to patrzeć. Jeśli masz jeden kod i kompilujesz go na wiele
    urządzeń to faktycznie jest to szybciej niż pisać oddzielnie na wiele
    platform lub nawet dostosowując projekt do nich. Czy to jest 10x
    szybciej? Tego pewno nikt nie wie na pewno.

    > "RAD Studio XE4 nie korzysta z języków skryptowych i środowisk
    > wykonawczych. Dzięki temu można tworzyć prawdziwie natywne aplikacje, z
    > kodem wykonywanym bezpośrednio na urządzeniu. Pozwala to na zwiększenie
    > bezpieczeństwa oraz ograniczenie ryzyka ataków firm trzecich."
    >
    > Podobno kod zarządzany i wirtualna maszyna (JVM/.NET) zapewniają lepszą
    > separację i bezpieczeństwo. Czy EMB. nie ściemnia?

    Podobno tak, ale przez to są minimalnie wolniejsze i jakby nie patrzeć
    wykorzystują możliwości maszyny pośredniej a nie systemu natywnego.
    Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Zaletą najważniejszą natywnych
    aplikacji jest to, że uruchomisz je na iOS i dodasz je do Appstore. Z
    javą czy .NETem sie to nie uda.

    > Lazarus... zainstalowałem i przeglądam v. 1.08. Środowisko przypomina
    > wyglądem Delphi 5...7 sprzed lat. Mnóstwo kontrolek, w miarę wygodne
    > operowanie GUI, jak w Delphi. Atrakcyjnie na pierwszy rzut oka. Czy
    > mógłby wypowiedzieć się ktoś, kto używa Lazarusa do tworzenia
    > komercyjnych aplikacji?

    ZTCW jedna duża firma produkująca oprogramowanie księgowe używa Lazarusa
    i dodatkowych swoich wynalazków. Choć w ich przypadku to raczej ze
    skąpstwa i pośrednio z używania bibliotek rodem z TP :)

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.