eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
  • Data: 2013-05-22 21:46:27
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: Przemek O <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-22 17:19, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > A potem się okazuje, że jesteś w czarnej dupie, bo nie było kopii
    > zapasowych albo coś podobnego.

    A co ma piernik do wiatraka? W FB nie da się zrobić kopii zapasowych czy co?

    > Powiedziałbym, że to normalne wśród programów, które widziałem napisane
    > w Delphi czy C++Builderze, ale nie widziałem ich specjalnie wielu, więc
    > nie jest to opinia mocno ugruntowana.

    Dalej sobie jaja robisz? Spartolone programy = Delphi, dobre programy =
    Java/C++? No gratuluje podejścia.

    > Może w ciągu ostatnich paru lat się poprawiła, fakt. Ale po moich
    > dotychczasowych doświadczeniach i porównaniach z PostgreSQL czy nawet
    > MySQL -- jakoś nie ciągnie mnie do dogłębnego sprawdzenia.

    No to pojechałeś po bandzie. Coś co bazą danych nazywane jest przez
    grzeczność (czytaj MySQL) porównujesz z FB (czyli w sumie niekomercyjnym
    Interbase). Tylko powiedz mi, dlaczego wszyscy którzy mają trochę
    "więcej" danych do przechowania, lub mają trochę bardziej skomplikowane
    struktury danych niż stronka w PHP uciekają od tego "cuda" zwanego MySql
    w kierunku solidnych silników? Z FB jakoś nie słyszałem o migracjach.
    Być może dlatego, że FB ma wszystko co powinno mieć.

    > Oczywiście że wymaga. Ty jesteś zapewne z tych wierzących w to, że soft
    > nie wymaga konserwacji przez operatora?

    A Ty z tych co uważają, że dzień bez "podziubania" w działającym
    kodzie/działającej bazie jest dniem straconym?
    Od konserwacji są automaty, które co najwyżej raz na jakiś czas trzeba
    sprawdzić.

    > Patrzysz na zarządzanie aplikacją z perspektywy osoby, która zna kod
    > albo przynajmniej API tej aplikacji. To nie jest typowa sytuacja wśród
    > sysadminów. Masz skrzywiony obraz tego, co jest wygodne, a co nie
    > w administracji.

    Ja wiem, że każdy sysadmin chciałby być bogiem w firmie. Sam pamiętam te
    czasy, gdy było bardzo blisko takiego stanu. Jednak programy się
    uprościły, zautomatyzowały i uodporniły na bogów - sysadminów. Na
    szczęście, bo duży procent pracy z naprawianiem błędów, był powodowany
    "wiedzą" i "działaniami" sysadminów, którzy odprawiali rożne gusła, żeby
    coś tam pozmieniać i żeby przypadkiem nie było to zgodne z tym co mówi
    producent softu.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.