eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
  • Data: 2013-05-24 14:59:36
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-05-22, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

    > A co ma piernik do wiatraka? W FB nie da się zrobić kopii zapasowych czy co?

    A jak to się ma do "instalujesz i działa"? Trochę się okazuje, że jednak
    coś jeszcze, prawda?

    > Dalej sobie jaja robisz? Spartolone programy = Delphi, dobre programy =
    > Java/C++? No gratuluje podejścia.

    Gratuluję podejścia, jeśli znasz programy napisane tylko w Delphi, Javie
    i C++. Bo wiesz, tam na świecie jest jeszcze masa innego softu, pisanego
    w dziwniejszych językach, na przykład -- o zgrozo! -- w Pythonie.

    > No to pojechałeś po bandzie. Coś co bazą danych nazywane jest przez
    > grzeczność (czytaj MySQL) porównujesz z FB (czyli w sumie niekomercyjnym
    > Interbase).

    Jak to jest z replikacją w Firebirdzie? Jak jest z klastrowaniem? Bo coś
    nazywanego bazą danych przez grzeczność ma narzędzia do tego.

    Poza tym *nawet* MySQL wypadał w moich oczach lepiej, a ja nie lubię
    tego silnika. To nie świadczyło na korzyść Firebirda.

    > Tylko powiedz mi, dlaczego wszyscy którzy mają trochę
    > "więcej" danych do przechowania, lub mają trochę bardziej skomplikowane
    > struktury danych niż stronka w PHP uciekają od tego "cuda" zwanego MySql
    > w kierunku solidnych silników? Z FB jakoś nie słyszałem o migracjach.
    > Być może dlatego, że FB ma wszystko co powinno mieć.

    A może dlatego, że Firebirda nie używa się tam, gdzie ilości danych
    przekraczają gigabajt, a MySQL jednak takie ilości widuje? Średnio się
    sprawdza przy nich, ale jednak widuje.

    Zresztą ucieczek z Firebirda nie widzi się tak wielu w dużej części
    dlatego, że Firebirda się nie widzi tak często.

    > Ja wiem, że każdy sysadmin chciałby być bogiem w firmie. Sam pamiętam te
    > czasy, gdy było bardzo blisko takiego stanu. Jednak programy się
    > uprościły, zautomatyzowały i uodporniły na bogów - sysadminów.

    ORLY? To czemu nadal widuję masę softu, który się regularnie wypieprza,
    bo kretyn uważający się za programistę czegoś nie przewidział?

    > Na
    > szczęście, bo duży procent pracy z naprawianiem błędów, był powodowany
    > "wiedzą" i "działaniami" sysadminów, którzy odprawiali rożne gusła, żeby
    > coś tam pozmieniać i żeby przypadkiem nie było to zgodne z tym co mówi
    > producent softu.

    A ty nawet nie wiesz, jaki procent guseł odstawianych przez sysadminów
    jest powodowany "wiedzą" i "umiejętnościami" programistów, którzy
    przygotowywali system. Bo zwykle programiści komercyjni nie potrafią
    skorzystać z cech systemu operacyjnego, na przykład takiego głupiego
    systemu pakietów i zależności, albo tego nadużywają produkując *bardzo*
    kruche konstrukcje (jak na przykład skrypty instalacyjne, które potrafią
    osiągać rozmiary 5kLOC, podczas gdy da się je skrócić do dwudziestu
    linii).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot