  • 31. Data: 2009-11-08 20:43:46
    Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 8 Nov 2009 21:34:21 +0100, zly napisał(a):

    > A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
    > pijesz. Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
    > z odpowiedzialności za towar. Ja do sklepu, sklep do producenta (lub
    > pośredników którzy są pomiędzy)

    A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 32. Data: 2009-11-08 21:49:51
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 8 Nov 2009 20:43:46 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.

    Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam sobie
    naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej odpowiedzialności
    za to co sprzedaje?
    W branży w której działa moja firma trochę inaczej to wygląda.
    --
    marcin

  • 33. Data: 2009-11-08 21:55:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 8 Nov 2009 22:49:51 +0100, zly napisał(a):

    > Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam sobie
    > naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej odpowiedzialności
    > za to co sprzedaje?

    Nie, produkuje i sprzedaje importerom. Nikon Polska nie jest producentem,
    tylko importerem. I dostaje stosowny upust na utworzenie funduszu
    gwarancyjnego, bo tak to się odbywa na tym etapie dystrybucji.
    To importer wystawia gwarancje i zajmuje się serwisem gwarancyjnym, tzn
    autoryzuje serwisy i płaci im za usługi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 34. Data: 2009-11-08 22:18:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Henry(k) wrote:

> [...]
    > Kodeksu Cywilnego jest bez sensu. Że już nie wspomnę o Kodeksie Pracy
    > który śmie narzucać ramy czasowe "kompletnie dobrowolnych" umów o
    > pracę.
    >
    > Zresztą początek już jest:
    >
    > "§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
    > gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z
    > gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie
    > poprzedzającym."
    >
    > Wystarczyło by wprowadzić urzędowe odszkodowanie - ktoś Ci zabiera
    > Twoją własność na kilka miesięcy przez co nie możesz z niej korzystać

    po pierwsze powinno sie określicz maksymalny czas naprawy np 14 dni i koniec
    kropka.

  • 35. Data: 2009-11-08 22:23:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > To importer wystawia gwarancje i zajmuje się serwisem gwarancyjnym,
    > tzn autoryzuje serwisy i płaci im za usługi.

    hm chyba nie do końca masz rację.

  • 36. Data: 2009-11-08 22:25:09
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Waldek Godel wrote:

    > Jest mały problem, bo niezgodność z umową dotyczy wad fabrycznych
    > istniejących w momencie sprzedaży. Po jakimś czasie egzekwowanie tego robi
    > się problematyczne.

    tyle ze wtedy np. taki nikon polska robi ogolniejsza akcje, jak swego
    czasu ze zdychajacym CCD w coolpixach

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 37. Data: 2009-11-08 22:32:05
    Od: Valwit <l...@v...net>

    zly wrote:

    > A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
    > pijesz.

    przepraszam, ale nie ogarniam gramatycznie tego zdania. postaram sie
    odpowiedziec na reszte

    > Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
    > z odpowiedzialności za towar.

    zgoda. ale ciebie jako endusera to nie interesuje/dotyczy. sklep juz
    sobie to sam zalatwi z nikonem, czy hurtownia, a hurtownia z nikonem.

    > Ja do sklepu, sklep do producenta (lub pośredników którzy są pomiędzy)

    dokladnie tak. sens zwracania sie do serwisu nikona jest jedynie wtedy
    kiedy _wiesz_ ze cos w ten sposob wskorasz i wczesniej wszystko ugadasz.
    przynajmniej u mnie sie tyo sprawdza: umawiam sie na wizyte, konkretnie
    uzgadniam kiedy, i po co przyjde, i jeszcze nigdy nie mialem problemu.
    wymiane sprzetu czy powazne naprawy (typu zdechnieta matryca)
    zalatwialem ze sprzedawca, wlasnie dlatego zeby miec komu konkretnie
    truc dupe czy domagac sie wymiany

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 38. Data: 2009-11-09 00:44:12
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Valwit wrote:
    > tyle ze wtedy np. taki nikon polska robi ogolniejsza akcje, jak swego
    > czasu ze zdychajacym CCD w coolpixach

    Taki nikon zrobił akcję wymiany matryc sony? :)
    Tak jak taki canon, minolta czy jeszcze paru innych.

    :)

    d.

  • 39. Data: 2009-11-09 12:04:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Nov 2009, Jacek_P wrote:

    > "Henry(k)" napisal:
    > [ ciach ]
    >
    > Niestety, w KC nie ma terminu wykonania obowiazkow gwarancyjnych.

    Jak nie, skoro sam piszesz:

    > Bardzo dobry jest tez art. 580

    :)
    (termin ma być "odpowiedni")
    Kwestią ustalenia jest ścisłość określenia "odpowiedni", ale to co
    innego niż "brak terminu" :D

    pzdr, Gotfryd