eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaWy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :) › Re: Wy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :)
    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :)
    Date: Sun, 20 Oct 2013 20:50:07 +0200

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Ale to ma znaczenie może wtedy, gdy ktoś zamawia odbitki bezpośrednio
    > z aparatu. Nigdy tego nie robiłem. Natomiast normalnie, sensor ma
    > jakieś tam wymiary, a kadrować zdjęcia wolę komputerem.

    Jestem pewien, że dla wielu to będzie "żaden problem". Ale dla tych,
    którzy chcieliby robić w innym formacie może to być problem wręcz
    ogromny. A już szczególnie dla tych, którzy:
    - albo nie obrabiają większości (99%) swoich zdjęć (czyli dla mnie :)
    - albo czerpią szczególną satysfakcję z faktu, że świetny kadr
    powstał "od pierwszego strzała" (czyli dla mnie :)

    Jeśli ktoś się jeszcze nad tym nie zastanawiał, to informuję, że
    niemal niemożliwością jest kadrować "wirtualnie" do innego formatu nie
    widząc żadnych pomocy do tego kadru i nie odczuwać z tego tytułu żadnych
    niedogodności / negatywnego wpływu na efekty - potem przyciąć automatem
    i wyjdzie świetnie. W trakcie robienia zdjęć i tak mamy dostatecznie
    przeładowany umysł pilnowaniem xx czynników, żeby bezkarnie dokładać
    sobie na głowę jeszcze jeden i to wcale niemały.

    [...]
    > Jasne. Ale zauważ że w tej chwili różnice w jakości zdjęć między FF,
    > APS i 4/3 mogą nie istnieć, w wielu konkretnych zastosowaniach.

    > Obiektywy będą swoje ważyć. W jakimś specyficznym zastosowaniu - ok,
    > ale typowo lepiej użyć jakiegoś APS-C lub nawet 4/3, a może nawet
    > jakiegoś zaawansowanego kompaktu z 1/1.7 itp. A np. w jakimś
    > stacjonarnym ciemnym plenerze - FF, jasne - tylko po co EVIL jeśli
    > może być normalny aparat.

    Oczywiście. Jestem jednak zdecydowanym zwolennikiem używania jednego
    aparatu, dzięki czemu sam jestem w stanie z zamkniętymi oczami rozłożyć
    go i złożyć w 44 sekundy... A nie, to co innego... :)) A więc jestem
    w stanie z zamkniętymi oczami przygotować go do danego typu zdjęć
    w mniej niż 4 sekundy.

    I mając takie podejście trzeba się na coś zdecydować, a nie mieć
    różnych sprzętów na różne okazje, ale żadnego nie opanować dostatecznie
    dobrze. Potem przychodzi decydujący moment, 3 sekundy na zdjęcie, a my
    się mylimy w ustawieniach i w ogóle zastanawiamy, który aparat mamy
    w ręku.

    [...]
    > Naleśniki 30 mm to raczej margines zastosowań (przynajmniej dla mnie).

    Też nie jestem zwolennikiem naleśników. No chyba że wejdzie w życie
    bezbolesna odwrotna inżynieria sygnału z prostych szkiełek:
    http://www.dpreview.com/news/2013/09/30/can-computer
    -corrections-make-simple-lenses-look-good?utm_campai
    gn=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=tex
    t&ref=title_1_19

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]