eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWszystkie auta jeżdżą tak samoRe: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
  • Data: 2011-04-24 03:57:27
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    begin Tomasz Pyra

    > Przykro mi, ale jest dokładnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych
    > badziewiackich hamulcach, zwykłych cywilnych oponach i ze sportowym
    > zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m.

    Cienki to nie jest żaden wyznacznik, bo to miejska popierdułka z
    gównianym zawieszeniem w serii, więc nic dziwnego, że da się tutaj sporo
    poprawić. Po za tym taki wynik jak na tak lekkie auto nie jest wcale
    jakiś rewelacyjny.

    W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym
    rozmiarze potrafi różnić się o jakieś 10%. Jeśli porównamy opony w
    różnych rozmiarach i w różnym stanie to ta różnica będzie jeszcze dużo
    większa. A ile daje zawieszenie, przy założeniu, że w serii było w miarę
    dobre, to możesz sobie przeczytać w prospektach producentów zawieszeń.
    Jeśli chodzi o skrócenie drogi hamowania to nie obiecują zbyt wiele i
    mają rację. Oczywiście sytuacja dramatycznie zmienia się gdy hamujemy na
    słabej nawierzchni, wtedy jakość szczególnie amortyzatorów zaczyna mieć
    bardzo duże znaczenie.

    >>> po drugie nie wiem dlaczego zakładasz że różnice będą tylko na równej
    >>> nawierzchni,
    >>
    >> Wręcz przeciwnie, uważam, że różnice pomiędzy zawieszeniami będzie dużo
    >> bardziej widać na gorszej nawierzchni.
    >
    > Praktyka pokazuje, że nie ma to znaczenia dopóki nierówności nie są
    > takie że samochód z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o
    > ziemie.

    Moja praktyka pokazuje co innego. Ty pewnie znowu odnosisz się do
    cienkiego i KJS-ów, tymczasem ja pisze o jeździe po drogach publicznych
    normalnymi samochodami. A tutaj trzeba się zmieścić w pasie ruchu z
    jakimś marginesem bezpieczeństwa, więc moment w którym tył staje się
    niestabilny to raczej ostateczne granica. A różnica prędkości kiedy to
    się stanie, pomiędzy różnymi autami, będzie dużo większa na kiepskiej
    nawierzchni, bo wtedy dużą rolę odgrywają amortyzatory.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: