-
Data: 2011-04-24 03:57:27
Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]begin Tomasz Pyra
> Przykro mi, ale jest dokładnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych
> badziewiackich hamulcach, zwykłych cywilnych oponach i ze sportowym
> zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m.
Cienki to nie jest żaden wyznacznik, bo to miejska popierdułka z
gównianym zawieszeniem w serii, więc nic dziwnego, że da się tutaj sporo
poprawić. Po za tym taki wynik jak na tak lekkie auto nie jest wcale
jakiś rewelacyjny.
W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym
rozmiarze potrafi różnić się o jakieś 10%. Jeśli porównamy opony w
różnych rozmiarach i w różnym stanie to ta różnica będzie jeszcze dużo
większa. A ile daje zawieszenie, przy założeniu, że w serii było w miarę
dobre, to możesz sobie przeczytać w prospektach producentów zawieszeń.
Jeśli chodzi o skrócenie drogi hamowania to nie obiecują zbyt wiele i
mają rację. Oczywiście sytuacja dramatycznie zmienia się gdy hamujemy na
słabej nawierzchni, wtedy jakość szczególnie amortyzatorów zaczyna mieć
bardzo duże znaczenie.
>>> po drugie nie wiem dlaczego zakładasz że różnice będą tylko na równej
>>> nawierzchni,
>>
>> Wręcz przeciwnie, uważam, że różnice pomiędzy zawieszeniami będzie dużo
>> bardziej widać na gorszej nawierzchni.
>
> Praktyka pokazuje, że nie ma to znaczenia dopóki nierówności nie są
> takie że samochód z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o
> ziemie.
Moja praktyka pokazuje co innego. Ty pewnie znowu odnosisz się do
cienkiego i KJS-ów, tymczasem ja pisze o jeździe po drogach publicznych
normalnymi samochodami. A tutaj trzeba się zmieścić w pasie ruchu z
jakimś marginesem bezpieczeństwa, więc moment w którym tył staje się
niestabilny to raczej ostateczne granica. A różnica prędkości kiedy to
się stanie, pomiędzy różnymi autami, będzie dużo większa na kiepskiej
nawierzchni, bo wtedy dużą rolę odgrywają amortyzatory.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.11 04:11 to
- 24.04.11 04:25 to
- 24.04.11 12:50 masti
- 24.04.11 17:56 to
- 24.04.11 21:46 Tomasz Pyra
- 24.04.11 22:03 Tomasz Pyra
- 24.04.11 22:50 Krzysiek Kielczewski
- 26.04.11 09:29 n...@o...pl
- 26.04.11 09:29 n...@o...pl
- 26.04.11 09:37 Vlad The Ripper
- 26.04.11 16:03 Przemysław Czaja
- 26.04.11 17:55 to
- 27.04.11 00:19 Tomasz Pyra
- 28.04.11 23:40 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=