  • Data: 2011-04-24 04:11:41
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    begin Tomasz Pyra

    > Ja to akurat rozumiem, kilka różnych zestawów zawieszenia już
    > wypróbowałem i dość dobrze wiem jak te różnice przekładają się na
    > osiągane prędkości na łukach.
    > Dlatego też wiem że to co piszesz nie ma sensu.

    Może w cienkim. Po za tym zaznaczam raz jeszcze, że to są różne auta o
    różnej konstrukcji zawieszeń i na bardzo różnych oponach.

    Konkretniej:

    belka vs. wielowahacz
    seryjne sprężyny i amortyzatory po 100 tys. vs. nowe sportowe
    kilkuletnie przeciętne zimówki 195/50/R15 vs. bdb letnie 225/40/R18

    itp. itd.

    > W pierwszym poście - napisałeś tam że ten "gorszy" miał przyczepność
    > ponad 225% procent gorszą, co wynika wprost z różnicy prędkości które
    > podałeś (100 vs 150).
    > Miłościwie nie policzyłem po skrajnych wartościach które podałeś, bo
    > wtedy różnica wyniosłaby 324% (100 vs 180)

    Nigdzie nie napisałem, że ta różnica wynikała tylko z przebiegu. Wynikała
    z bardzo wielu czynników. A prędkości są szacunkowe, jest oczywiście
    możliwość, że gdyby zmierzyć to dokładnie to by nie wyszło 50 tylko np.
    30, ale to i tak bardzo dużo.